De piste op,

11 maart 2018 - Villarembert, Frankrijk

Echt op de ski!
Het was/is Petula der verjaardag, we zijn samen brood gaan halen echt feestelijk hahaha .Wij kwamen buiten en het begon te regenen, ja,raar maar waar. Gelukkig hadden we de kleine supermarkt snel gevonden, diep weggestopt onder een groot complex. Ze zijn er van alle gemakken voorzien dus dat is goed om te weten. Na wat brood te hebben gekocht en oh ja een afwasborstel en sponsje zijn we lekker terug gewandeld.
De regen is over gegaan in sneeuw.....en op de berg was het zicht nul.
We besloten om nog maar niet te gaan skiën, er kwamen mensen van de piste die door water nat waren.
Een ieder begon op zijn mobiel èèn of andere 'weer' site te volgen. Maar naar buiten kijken zei al genoeg, we konden nog niet de piste op.Het was zelfs zo dat de lift stil stond!
Dan maar op de koffie bij kamp 2, koffie met zullen we maar zeggen hahaha . En zo hebben we de sneeuwbui maar even uitgezeten.
Maar goed we zijn hier niet alleen om te zui.... drinken, dus ik heb om 13:00 het voortouw genomen en we zijn met z'n alle gaan skiën!!
Wat een plezier en wat heerlijkheid, de skischoenen aan skietjes aan en gaan!!
Voor mij was het even doorbijten want het was de eerste keer na mijn ongeluk dat ik echt op de piste stond
Het is niet weg, als ik iemand achter mij hoor dan denk ik oh jee, maar het ging
fantastisch ! We hebben een paar keer een afdaling gedaan en genoten. Sven en ik zijn toch even een zwarte piste afgegaan pfffff dat was me zwaar. Maar wel lekker gedaan hahahaha
We wilde eigenlijk aan de piste nog wat gaan drinken maar we waren het restaurant al voorbij beetje jammer hahahaha.
Gelukkig konden we zo vanaf de piste ons skihok in skiën dus dat was super relaxed. Allemaal lekker de ski’s in de locker schoenen boven in de badkamer, en hopen dat we morgenochtend gelijk de piste op kunnen.
In ons apparteman aangekomen, alles uit en drogen want wat hebben we het warm gehad, mijn helm staat bij de verwarming .Ik heb lekker mijn korte broek aan want het is in de huizen best warm.Ik zag zelfs een man op blote voeten en in korte broek de trappen oplopen, serieus wat een bikkel! Maar ja hij kwam dan ook uit de sauna !
We hebben gezamenlijk  gluhwein gedronken en daarna stokbrood met raclette kaas gegeten.Wat is dat toch lekker, gelukkig lusten ze dit allemaal en hebben we lekker zitten smullen.
We zitten allemaal met rode wangen en zere benen aan de koffie.Ik denk niet dat het laat gaat worden vanavond maar je weet het nooit hè.Morgen wordt het kouder maar dan gaat het in ieder geval niet regenen, en de kans op zon is groter.  Ook hebben we een technische dienst hier gehad omdat de stoppen eruit vliegen als we de waterkoker gebruiken.......Die technische dienst is de man die gister in een gierende paniek ons de auto probeerde te laten uitpakken. Er viel ook nu niet mee te communiceren, hij kwam rennend binnen met een koffer een tas en een toiletbril hahaha.Hij haalde 3 stopcontacten uit elkaar, we zatten zonder stroom, lekker aan ons gluhweintje hahaha en hij maar proberen.
Zwager Theo heeft even getest ......het ligt aan de waterkoker.Maar dat heeft de beste man niet getest en wil ook niet luisteren, dus morgen komt hij terug..... ik pletter die waterkoker gewoon ff in bad dan doet hij het zeker niet meer hahahah.Goed nu lekker aan de koffie, misschien nog een kaartje leggen en dan naar bed!
Dus morgen hopen op een mooi verslag over onze piste ervaring en zeker een paar mooie foto’s.
Truste voor straks.

1. Lily:
    11 maart 2018
    Wat voor ongeluk heb jij gehad ben ik dat vergeten en ik hoop dat het gaat sneeuwen voor jullie morgen groetjes morgen even naar je ouders even bakkie doen Truste xxx
  2. Astrid Olree:
    11 maart 2018
    Fijn Lily, sneeuw genoeg vandaag genoten!
  3. Kitty:
    12 maart 2018
    Zo te zien hebben jullie het wel naar jullie zin,lekker genieten , grtjs aan iedereen xxx
  4. Lida of voor Annette je - zus:
    12 maart 2018
    En als jullie niet kunnen skiën is er altijd wel iets anders te doen ( eten, drinken, lachen). Ik maak me geen zorgen om jullie.
  5. Annette:
    12 maart 2018
    Vandaag heerlijk genoten op de ski's en de dag is nog niet om ;)