Laatste blog

4 februari 2023 - La Salle-en-Beaumont, Frankrijk

Als ik dit schrijf rijden we al richting huis, de laatste dag is snel gegaan. Eigenlijk geen leuke dag want Annet kon niet met ons mee skiën. Ze had in begin van de week haar ribben zeer gedaan, en na een keer niezen gister is er waarschijnlijk een rib gekneusd!

Al met al klote en zeer pijnlijk, geen laatste dag skiën en een vervelende auto rit.

Gelukkig heb ik de nodige medicijnen bij me dus kan ze iets innemen.

Wij hebben gister nog een paar afdalingen gedaan, de temperatuur was inmiddels zo opgelopen dat zelfs in de lift de wind niet koud meer was. We zijn precies in de goede week geweest denk ik. We deden nog een bezoekje aan joue du loup voor een kleine pauze en even genieten op terras. Op het pleintje stonden 2 tenten met apparatuur (?) Stoelen en een hoop mensen, toen we er voorbij liepen zagen we dat er mensen bezig waren met kunstbenen en armen

Ze werden geholpen om ski's onder te doen zodat ze dus de piste op konden!

Echt respect voor deze mensen, en de assistenten. We zijn er nog wat tegen gekomen die echt loeihard aan het skiën waren!.

Goed wij hebben nog een paar afdalingen gedaan en een laatste Glühwijntje bij onze favoriete stek.

En dan de allerlaatste, nog even stil staan en achterom kijken. De grote stenen reuzen, daartussen de geplaveide pistes. De sneeuw naast de piste is door de zon en de wind glad als spiegels geworden, een heel appart gezicht. Maar nu echt naar beneden, naar Annet het laatste bospad de stenen ontwijken. Want het mooie weer gaat wel z'n tol eisen van de sneeuw.

Onze latten moeten dus nodig gewaxed en geslepen worden als we thuis zijn.

Eenmaal in het chalet hebben we de restjes opgemaakt zeg maar en toen kwam het onvermijdelijke inpakken.

Alle beddengoed en handdoeken moesten in een zak, het keuken gedeelte moest schoon en de rest gewoon netjes achterlaten.

Inmiddels dalen we via haarspeldbochten en bruggetjes af naar de bewoonde wereld in het stikdonker. Naast me zit Annie die inmiddels een beetje slaapt tussen kussens en fleecedekens. Ze heeft wat ingenomen dus hopelijk heeft ze niet al te veel last.

De mannen kijken hoever we kunnen komen, als het lukt rijden we op huis aan en anders overnachten we nog een keer.

We hebben een geweldige week gehad, ik heb er van genoten en hoop jullie ook.

Tot van de zomer, waarheen weten we nog niet maar er valt altijd wel een verhaal van te maken.

Toetammeleur ooievaar

Oh helaas kan ik geen foto's meer uploaden want deze app doet het niet meer.

1. Theo Stolk:
    4 februari 2023
    Het was weer leuk om de gehele week de verhalen te lezen. Fijn dat jullie van dat mooie weer hebben gehad, we zijn jaloers. Nu op je gemak weer op huis aan, maak nog lekker een overnachting, dat is wel zo ontspannend. Tot snel.
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    4 februari 2023
    Jammer hé dat zo'n laatste dag niet met z'n vieren leuk afgesloten kon worden. Ik weet een beetje hoe het voelt wanneer iedereen de piste op gaat en jijzelf dan vanwege de gezondheid niet lekker mee kan doen. Zussie hou je taai, rust is het belangrijkste.
    Astrid bedankt voor het inkijkje in jullie wintersport week. Goeie reis en tot de volgende vakantieblog.
  3. Petula Stolk:
    4 februari 2023
    We hebben weer genoten van je smeuïge verhalen, zus! Op naar het volgende blog, als het goed is ben ik dan deelnemer. 😘🤗