Donderdag

15 maart 2018 - Villarembert, Frankrijk

Zeg maar donders wat een dag, de weer voorspelling die ze gisteren deden is ook gewoon uitgekomen, in Nederland zitten ze er altijd naast!

Dus viel er vandaag zomaar 25cm sneeuw!

In de ochtend ben ik in mijn trui weer naar de boelansjee gegaan, het was toen +2 gr. Je zag in de verte de lucht dichttrekken, mist? Nee sneeuw het begon met dwarrelen en al snel begon het flink door te sneeuwen.

Nou eerst maar ontbijten en dan verder kijken, ik ben even brood gaan brengen in kamp 2 en gelijk even naar mijn zus kijken.

Ze lag op bed, en had het gevoel of er een vrachtwagen over haar heen gereden was.

Ja de dagen erna ben je altijd overal beurs.

Goed allemaal eten, en wachten tot de sneeuw stopt...........het is inmiddels 8 uur in de avond en het is gestopt!

Hahahaha ja wat doe je zo in de tussenliggende tijd......kaarten, ouwehoeren, sommige (lees Annet) gaan in bad, drankje doen, en weer andere filmen de route die we moesten afleggen van arriveren met de auto tot in het apparteman!

Een ieder voor zich, ik heb alvast een tas ingepakt want als het goed is kunnen we morgen skiën. En dan hebben we meer tijd.

Ook hebben we een lijst ingevuld met wat we van het huis en omgeving vonden.

Tja we hebben het super fijn, maar er zijn toch dingen die echt niet kunnen.

Dat hebben we dan ook duidelijk vermeld.

Ja tassen pakken want een week gaat best hard, en we moeten zaterdag voor 10 uur het pand verlaten. We doen zelf de eind schoonmaak enz. dat stelt niet zoveel voor.

Alleen al die zooi die hele route die we moesten lopen toen we aan kwamen stuit ons tegen de borst.

Maar dat is vandaag nog niet.

Zoals jullie al begrepen zijn we niet gaan skiën.

Ik heb vandaag voor de hele club gekookt, Indonesische Mie, daarvoor had ik gisteren al de kip gekookt.

Die moest ik vandaag plukken nee niet de veren, maar het vlees van de boten.

Dat heb ik alvast tussendoor gedaan.

De verveling slaat wel snel toe, oké ik geef toe dat ik ook een rijke fantasie heb. Dus ik heb met wat draad uit m’n naai garnituur de botjes aan elkaar geknoopt, en de slinger over balkon gehangen voor het raam van kamp 2.

We hebben een berichtje gestuurd of ze zin hadden om een puzzel te maken?

Het was niet gelukt, dus heb ik na enige tijd de kip maar weer gehesen, dit ook omdat als het zou vallen ik door diepe sneeuw zou moeten om het weer op te halen.

Ja je zou zeggen laat liggen die kip, maar nee dat kan echt niet daar er hier een krolse kater rondloopt en we die liever niet onder ons balkon lokken hahahaha.

Eerst maar weer een drankje doen voordat ik verder ga met het eten.

De kip is geplukt, de mie staat te koken, even een paar omeletten bakken zodat ik die in reepjes kan snijden over de mie.

Alles bakken, koken, snijden volgens geheim recept en je hebt zo 7 tevreden eters aan tafel.

Kroepoekje erbij, pindasaus ( net kunnen redden uit een aangebrande pan lang leve elektrisch koken) en de avond kan niet meer stuk.

Nou dat kan hij toch al niet, na het eten zetten we meestal koffie, maar voor vanavond hadden we Parampompolie bedacht.

Voor de mensen die het niet kennen het staat in mijn blog van Italië.

Uiteindelijk hebben we 3 flessen opgemaakt.

Leuk met die vlammen en heerlijk van smaak, ik denk er nog steeds over om de import ervan op te starten.

Het is een volle kamer zo met 8 personen maar wel super gezellig.

Gelukkig kon Petula ook gewoon naar ons toe komen en genieten van alles wat er was.

Nu 1 minuut voor 12 is bijna onze laatste dag aan gebroken, hopen op een dag dat we nog even kunnen skiën. En dan volgt het inpakken, iets waar ik altijd een hekel aan had. Maar ik denk nu het was mooi, mijn zus moet naar huis, want zeg nu zelf als je niet kan skiën...... na 1 dag ben je er wel klaar mee.

Thuis wachten de achtergebleven kinderen en ouders en daar gaat het allemaal gewoon door.

Iets waar je als je jonger bent niet over nadenkt, maar nu wel.

De vaatwasser loopt, Fred snurkt, ik ga tanden poetsen en proberen te slapen met onze gedacht op morgen.

Voor nu, bon nuit

1. Lily:
    16 maart 2018
    Alleen vandaag nog en dan naar huis nou geniet nog maar even nog 1 dag skieen en dan klaar nou kijk maar uit onderweg naar huis en met skiën allemaal doeeeiii groetjes xxx
  2. Pa:
    16 maart 2018
    Weer super verwoord zo dag maar toch jammer met alles lieve grtxxxx
  3. Kitty:
    16 maart 2018
    Ik hoop voor jullie een mooi laatste dag,als jullie terug komen heb je kans op sneeuw Belgie en Nederland, nog meer sneeuw haha, goede reis terug , grtjs aan iedereen xxx
  4. Lida of voor Annette je - zus:
    16 maart 2018
    Astrid gelukkig is koken een hobby waar jij je nu helemaal in kon uitleven. Voor Petula jammer dat ze niet in een zonnetje toch nog een beetje kon genieten. En natuurlijk rot voor jullie al die sneeuw.
    Wij treffen het op Ameland komend weekend ook niet, dus laat dat een troost zijn! Goeie laatste dag nog en succes met inpakken, opruimen.
  5. Petula Stolk:
    16 maart 2018
    Hier een berichtje van manke Nelis: het was niet anders voor mij deze drie dagen, maar het is gelukkig niets ernstigs met mijn knie!
    Gelukkig ( nou ja, niet helemaal) had ik gisteren wel gezelschap van de meute en werden we culinair verwend door zuslief!
    Volgend jaar beter zullen we maar zeggen.
    Morgen op huis aan naar ons meisje en paps en mams, die alle(!) 3 een nieuwe woning gaan betrekken, ook wel weer erg fijn.
    Ooievaar voor nu, zoals mijn lieve zus het zegt!