Eindelijk

10 maart 2018 - Villarembert, Frankrijk

Op naar de sneeuw,

We zijn weer op pad na een matig nachtje slapen, lekker gedoucht en bij de boelansjerie geweest. Vers brood en krozanten gehaald.

Het koste wat moeite om mijn zus 3 vitrines voorbij al dat heerlijke gebak en taartjes te sleuren. Heel slim de broodjes afdeling is achterin de zaak.

Goed gepakt zijn we dus weer onderweg, nu naar de sneeuw. Dat ziet er niet zo uit want het is nog steeds 12 gr en het regend oldewieven.

Oh ja ook ben ik om half 12 gisteravond mij weer gaan aankleden om terug te gaan naar de pizzeria,de betaling liep wat stroef en Fred moest 2 keer proberen.

1e keer werd afgekeurd en de 2e keer ging het goed, ik zei neem de bonnetjes even mee.

Mwa we ave det oftent it is oké, ja Langefrans geef toch maar de bonnetjes.

Toen ik klaar was met de blog schrijven dacht ik even kijken op de rekening, en ja hoor 2x pizzeria afgeschreven.

Gelukkig waren ze er nog en zoon lief sprak goed engelands, nou dat kwam vaker voor, door een slechte WiFi maar morgen is het er weer bij.........Tot nu toe nog niet dus. Ik heb mijn naam gegeven en zijn nummer dus dat wordt bellen .

De reis verliep niet zo voorspoedig als we gedacht hadden, de drukte begon zich langzaam op te hopen tot 1 rij auto’s richting de sneeuw! Hier en daar stonden we stil. We hebben dan ook maar 2 keer gestopt om een bakkie te doen.

Wij dachten gisteren nog; nou we gaan wel even de boel verkennen als we te vroeg zijn en alvast skischoenen huren voor Steffie.........

Nou nee hè, we waren om 5uur onderaan de grote klim en we moesten toen nog boodschappen doen.

Je legt je er bij neer, dus met de hele zooi de supermarkt in en shoppen maar hahahah altijd leuk. Iedereen doet langzaam aan maar na twee tellen staat de hele zooi op de drankafdeling!.

Goed alles in de auto en naar boven, de zon was al aan het ondergaan, het was sneeuwvrij maar een flinke klim.Een maal bij het appartement aangekomen was de chaos compleet!

Je moest een hol op met de auto waar je ontvangen werd door een zwaar overspannen man met een blocnote: avou reserve un parking?

Mewie , oké bagage in garage en snel een beetje??

Hu we snapten er met zn 20 niks van iedereen liep als een kip zonder kop in de ronde . Wij dachten we gaan inchecken dan hebben we een sleutel en kan de zooi gelijk het appartman in........

Nou toen brak de pleuris uit, het moest dus andersom dus je auto uitladen in de garage, dus al die mensen gingen in div. hoeken en gaten hoopjes vormen van alles wat uit de auto kwam. Hilarisch want wat heeft de mens bij zich, ik zag zelfs schilderijen en een wasdroger voorbij komen.

Toen kwam uitdaging nr. 2 hoe komt deze bende boven?

Aha er liep iemand met zo’n karretje die ze in de supermarkt ook hebben om te bevoorraden. 1 karretje en 15 hopen bagage........je snapt het wel.

Ik ga niet de moeite nemen om uit te leggen hoe het appartementencomplex eruit ziet. Maar vertel jullie wel dat je met dat karretje eerst met een lift naar de 2e moest dan door een gang naar een ander lift naar de 4e dan de gangen door en .......krijg nou tieten staan we opeens bij een buitendeur waar wel 5 van die karretjes stonden.

Hu wat nu, wij keken omhoog en daar was apparteman C !! 4 trappen op met al die bagage en boodschappen!

Dan denk je kom op tis winterSPORT! Maar dan ben je er nog niet, weer een lift in en naar de 2e verdieping einde gang hè hè daar waren we.

Een klein maar mooi apparteman, maar het uitzicht maakt alles goed en vanuit de deur de piste op!

De foto’s volgen want het is inmiddels diep donker. Oh ja alsof we nog niet genoeg trappen gelopen hadden, zus is een bergschoen kwijt met sportzooltjes erin, een dure grap. Dus zijn weinig even op en neer gegaan helaas niet gevonden! Misschien dat iemand hem morgen vind

Op dit moment zitten we moe en voldaan aan een borrel en gaan zo ons bedje opzoeken.

Morgen op zoek naar de boelangerie en dan de piste is bekijken. Het weer zou goed zijn, er is voldoende sneeuw en niet te vergeten,

Mijn zussie is morgen jarig!!

Bon nuit of niet

1. Pa:
    Weer een leuk verhaal Grt Ouders
  2. Joossie:
    11 maart 2018
    Met al die trappen ben ik stiekem toch wel blij dat ik er niet bij was 😜
    Veel plezier vandaag ❤️
  3. Lida of voor Annette je - zus:
    11 maart 2018
    Allereerst de felicitaties voor Petula! Dat wordt zeker weten een gezellige dag met misschien wel een slokje op de bergen op en af! Kijk wel uit hè want een ongeluk ......dat wil je toch niet!
    En dan die aankomst; gaat het bij jullie wel eens allemaal in een keer relaxed en zoals gehoopt? Of stellen jullie de verwachtingen voortdurend bij en valt het dan allemaal best wel mee? In ieder geval veel pret en het is goed voor de "teambuilding", toch?
  4. Astrid Olree:
    11 maart 2018
    Hahahah ja de verwachting is altijd hoog maar dit zal Annet nog wel aan je uitleggen er liggen nog toeristen onderaan de trap hahaha
  5. Lily:
    Hallo,
    jullie zo eindelijk uitgepakt hahahahahaha zijn zeker al aan het skieen nu nou veel plezier hoor en fijne verjaardag allemaal xx