Dinsdag

13 maart 2018 - Villarembert, Frankrijk

Het houd maar niet op met sneeuwen, nou ja om 7 uur des morgens was het strak blauw en doodstil. Een heerlijke wandeling naar de boelansjee, en het gaf ons een gevoel van zo ik kan de wereld aan.

De serene rust, de frisse lucht en die mooie piste dat doet de mens goed!

Annet en ik hadden het stokbrood en pain au seriaal in de rugzak en gingen met goede zin de wandeling terug aan.

Nee hè godver de godver weer sneeuw en niet zo’n beetje ook, je zag niks meer om je heen.

Balen dus!

Eerst maar ontbijten en dan kijken we verder, ik heb ze verwend met een gebakken eitje “naar keus” dus met plakjes kaas, spek tomaatjes je zegt het maar.

Zoals jullie misschien weten slaapt ons kind in kamp 2 bij mijn zus, heb ik natuurlijk ook even een eitje voor gebakken.

Een met spek dubbel gebakken, ik door dat huis rennen met een spetterende pan, klop klop ja wie is daar?

Morge eitje voor mijn kind hahahaha.......je kan er op wachten dat je klachten krijgt. Maar het is je kind hè hahahha.

Gezien het weer besloten we even naar het centrum te gaan en daar lekker rond te vervelen en natuurlijk wat te gaan drinken.

Tot onze verbazing ging geheel kamp 2 ook mee, gezellig dus.

Ja die sneeuw is wat je wil als je op wintersport gaan maar bij een meter of 3 mag het gerust ophouden.

Maar alles ziet er dan wel weer uit als in een sprookjes boek, echt prachtig.

In het centrum hebben we Franse kaas gekocht en van die harde worsten in verschillende smaken, altijd lekker. Franse kaas met een vrolijk kleurtje, knal rood, en groen. En Franse Emmentaler oh daar kun je me voor wakker maken.Toen wat drinken, en ja een Crêpe lekker mmmmmm

Wij een terras uitgekozen, er was precies genoeg plek voor ons, alleen tja op terras mag je roken......en dat doen die Fransen alsof het een lieve lust is.

Mijn zus en zwager hadden de pech dat er 88man zat te roken en daar hebben ze een bloedhekel aan.Zus stond op en ging naar binnen, daar konden we ook zitten dus hup verhuizen.

We keken is om ons heen en oh mijn God wat zaten daar een paar lelijke mensen zeg, het leek wel een verzamelplaats voor lelijkers . Er kwamen er steeds meer?? Wij vragen ons af hoe dat kan en waar het mis gaat. Want Steffie en ik concludeerde dat de peuters en kleine kindjes best schattig en lief zijn...... dus ergens tussen die periode en volwassen worden gebeurd er iets dat sommige (veel) echt lelijk worden.

En lelijk bedoelen wij geen of 1 tand, peenhaar, een rare neus en kleding uit de zak van max.

Maar de ober was een aardig ventje :ello wat Joe want ? Nou doe maar gluhwein, bier en een siroop. Oké iz koed.

Oh en wie want crêpe jah lekker met suckre of grand marnier.

En dat aardige ventje zei: sorry crêpe closed, at for o clock joe have crêpe.

Zo jammer dit hè.

Nou op naar ons apparteman, dan maar daar wat eten, aankleden en hop op de ski’s.

Jammer genoeg was het zicht erg slecht, want de verse sneeuw is lekker om te skiën. We hebben een paar keer een route gedaan totdat er een paar klaar mee waren. Sven, Marcel en Steffie besloten om naar het apparteman terug te gaan.

Wij hebben nog een paar liftjes gepakt en zijn toen als laatste de piste afgegaan.

Al met al een mooie dag, morgen beloven ze een zonnige dag maar we kijken eerst zelf even uit het raam, want die weersvoorspelling klopt geen reet van.

We hebben lekker zelf gekookt, dat wil zeggen broodje shoarma met sla en verse knoflooksaus.

Ook hebben we vanavond een kaartje gelegd....... neef Sven deed ook een keer mee. Hoe moet het ook alweer en mag je zus en mag je zo??

Vervolgens worden wij om de oren gewassen en ingemaakt! Oh hahahah nou je weet wat dat betekend, dat was de laatste keer!.

Nee hoor, Sven mag altijd mee doen.

Nu aan de borrel met een lekker stukje kaas welke we vanmiddag gekocht hebben. Een ijs en ijskoude Jägermeister gaat er altijd in!

We kijken uit naar morgen ze beloven zon!

Straks slapen en dromen van een mooie dag,

Toetammeleur

1. Lily:
    14 maart 2018
    Hier schijnt het zonnetje ook lekker ik ga ook een wandeling maken heerlijk nou jullie vermaken je wel he mooi weer en vandaag lekker skieen of sleeen hahhaha nou fijne dag allemaal xx
  2. Cathy:
    14 maart 2018
    Heerlijk om te lezen..dikke x
  3. Kitty:
    14 maart 2018
    Dat ontbijt heb je nageaapt van La Ferme au Coin, nou ja als het maar lekker is,hier schijnt het zonnetje, ik hoop bij jullie ook, vermaak je vandaag xxx
  4. Lida of voor Annette je - zus:
    14 maart 2018
    Wil je sneeuw, dan krijg je sneeuw, maar natuurlijk alleen om op te skiën want anders zie je niks. Jammer hoor, maar morgen weer nieuwe kansen. annette je hebt zeker wel een lekker relax vakantie zo zonder de kinders? en gaat het goed met de benen?
    Veel plezier met z'n allen.
  5. Annette:
    14 maart 2018
    Jahoor lida relaxed is het zeker maar mis ze ook wel hoor. Met mn been gaat het best goed, doe geen rare dingen hoor, zoals achteruit de helling af of door het bos een eigen paadje maken. Heb echt genoten vandaag!!