Thuis reis.

2 september 2023 - Plailly, Frankrijk

We rijden als ik dit schrijf rond Parijs, we hebben eergister de boel net aan droog kunnen inpakken.

De dag begon zonnig, maar na het ontbijt goot het bakken uit de hemel, iedereen een beetje in de mineur. Want wat moet je thuis met een natte voortent zeg maar. Dus eerst alles maar een beetje weggeruimd en de auto gepakt. Tussendoor wat eten en drinken en als een soort weervrouwtje caravan in en uit.
Uiteindelijk was daar toch de zon en konden we zo goed mogelijk droog inpakken.

De avond was eigenlijk nog heerlijk, we zijn nog 1 keer naar de oceaan gegaan, even pootje baaien. Hoppa tot je kruis in het witte schuim, want de oceaan doet wat ze wil. Zo mooi Joyce zei nog: ik kan hier de hele dag naar kijken. Ik nam afscheid met een traan, ja de zee en emoties zitten bij mij in 1 zakje.

We wilden eigenlijk nog naar een winkel waar ze een Fishspa hadden. Dat is met je voeten in een badje met visjes die aan je voeten peuzelen. Helaas was deze dicht, dan maar een drankje op een dakterras bij ondergaande zon.
We hebben heerlijk gegeten, ik nog 1 keer garnalen en Mosselen op Baskische wijze.
Dat is met tomaten, paprika en chorizo saus, oh wat een heerlijkheid. Ik zat tot m'n ellebogen in de pan maar daar was dan toch de bodem.

En ja het moest er een keer van komen....
We gingen in het reuzenrad!!
Jammer de maan stond nog niet boven de oceaan dus keek je in een donker gat.
We hebben om ons zelf gelachen want dit was echt zo onzinnig, maar goed we vinken 'm af.
Tijd om naar de caravan te gaan en te gaan slapen.

Dus gister op pad gegaan voor een saaie toch wel lange dag. De eindeloze velden met treurende zonnebloemen die inmiddels bijna zwart waren glooide aan ons voorbij.
We hebben overnacht in de buurt van Parijs, op een wat wij dachten rustige gemeente camping in een mooi idyllisch dorpje aan de Senne. Mmmm daarnaast waren ze tot 4 uur in de nacht een feestje aan t bouwen. Theo is nog gaan kijken, het waren mensen van alle pluimage. Zij waren van de laatste zomeravonden aan t genieten zeg maar.

Dus ja nu Parijs voorbij, richting huis.
We hebben een mooie vakantie gehad met deels erg heet weer en de laatste week wat minder. We hebben het fijn gehad met elkaar en vooral gelachen (om andere), lekker gegeten genoeg en gedronken.
Ik heb weer met veel plezier mijn blog. geschreven, hopelijk tot de volgende keer.

Thuis gaan we afscheid nemen, dat hebben we de laatste week ook  meegedragen, maar het is goed zo.

Ik zeg Ooievaar toetammeleur.

1. Petula Stolk:
    2 september 2023
    Ja, Parijs voorbij, op naar huis! Al had ik toch nog even willen winkelen in Parijs ….maar ja, met een caravan…😂😂
    Au revoir!
  2. Kitty:
    2 september 2023
    Astrid, bedankt voor je mooie verhalen, roep herinneringen op bij mijn, we wensen jullie veel sterkte de komende tijd.
  3. Nancy:
    2 september 2023
    Gelukkig ben je veilig thuis, maar sorry dat ik je dagelijkse blog niet heb gelezen, we zullen de nachtelijke lach missen hahaha. Tot de volgende keer hé! Ik hoop dat de komende week voor jullie allemaal zonder al te veel verdriet verloopt :(
  4. Astrid Olree:
    2 september 2023
    Dank je Nancy, leuk dat je ons gevolgd hebt en gelachen. En ja tot een volgende vakantie!
  5. May Habib:
    2 september 2023
    Hoi Astrid, welkom thuis ik heb je blog met veel plezier elke dag gelezen, ik zal je verhalen erg missen.
    Nog even uitrusten en opruimen.😀
    Tot gauw
  6. Lida of voor Annette je - zus:
    2 september 2023
    Astrid en reisgenoten, jullie hebben het leuk gehad en wij mochten een beetje mee genieten. dank je wel en voor de komende week , Astrid en Fred, heel veel sterkte.