Argelès sur mer / plage

4 augustus 2017

Zo luitjes de koffers zijn gepakt, de caravan gewogen en Guido's ballen gebakken. Onze reis gaat vannacht om 04:00 van start, deze reis met een klein koppel nl Annette, Marcel, Joyce, Fredje en Ik zei de gek. Berend vaart tegenwoordig (stage voor school ) hij is net terug van het Panama kanaal ! Dus geen tijd voor vakantie, ja even een paar dagen met z'n scharrel ;)). En onze Steffie heeft een heerlijke vakantie gehad samen met een vriendin. Ze zijn naar het prachtige Portugal geweest en hebben genoten van alles.

Ik heb flink geruimd, de aanbouw met toebehoren matras kussens alles wat niet nodig is heb ik uit de caravan gehaald. Al met al een hele klus zeker omdat alles dan een nieuwe plek krijgt en daarbij het gewicht van de caravan niet meer klopt. Dus het een en ander heen en weer verplaatst en steeds de kogeldruk gemeten pffff wat een gedoe, maar het is oké ! We vertrekken richting Hendrik Ido Ambacht daar bij de pomp even een cappuccino halen en een laatste check, vervolgens over Antwerpen, naar Brussel over de E19 naar de A2 richting Parijs. Bij Parijs nemen we de route pedefiriciuscussen oid. ( rare Fransen met die namen) om half buiten om te gaan A1 naar Moulins, Clermont Ferrand.

Tegen die tijd gaan we een camping zoeken om een overnachting te maken, er zijn er daar genoeg dus we gaan zonder reservering. De volgende dag rijden we de A75/77 af richting Milau! . Daar bewonderen we de prachtige hangbrug, van ver zie je m al boven het dal uit tornen echt geweldig. Vanuit daar richting Beziers, Narbonne, Perpignan. En dan langs de kust naar Argelès Plage!

We hebben er allemaal echt zin in, al zal ik de 'thuisblijvers' wel missen want je weet hoe meer zielen hoe meer vreugd .

De versnaperingen onderweg bestaan uit rijkelijk belegde broodjes, bij de koffie een Room/puddingbroodje, in de middag Guido's ballen (uitleg komt nog ) , en een slaatje . En voor als we op de overnachting zijn hebben we stokbrood met smeersels o.a. Zalm crème zooooooo lekker.

Ik kan niet wachten om die prachtige zee, palmen en zon weer te zien. En erg benieuwd hoe het er daar uitziet. Ik heb me natuurlijk wel ingelezen op Google, zo van wat er te doen is waar en wanneer er leuke markten zijn en of we nog wat avontuur kunnen beleven .  Nou ik beloof je er is van alles genoeg te doen .

Nu is het bedtijd want we moeten vroeg uit de veren, ik zeg blijf ons volgen en geniet mee!

1. Jannie Ras:
    4 augustus 2017
    Veel plezier doe voorzichtig
  2. Pa:
    5 augustus 2017
    Heel duidelijk Lieve Groet en tot schrijvens kus voor jullie goede reis verder ,o ja het regent hier ook weer.
  3. Lida of voor Annette je - zus:
    5 augustus 2017
    Hallo luitjes! Wij thuisblijvers gaan weer een leuke periode tegemoet: het vakantieverslag van "As en de rest "lezen en meegenieten. 't Is wel een kolere end rijden zag ik op de kaart. Nou veel reisplezier en geen gekke dingen laten gebeuren!
  4. Pa:
    Leuk Grt
  5. Kitty:
    5 augustus 2017
    Veel plezier daar, lees met plezier verhalen.xxx
  6. Willem en biaanca:
    Veel plezier