visdroom

24 augustus 2017 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Tja aan alles komt een eind, vandaag is het de dag dat we gaan afbreken en inpakken.

Morgen om 7 uur gaan we richting het gewone leven, werken, huishouden, bloemkool met een papje en zo meer.

Maar vandaag nog niet. Ik was er vroeg uit, ik keek naar buiten......wat zag ik nu??

Geen zon, wolken mist nee zelfs miezer regen!! Ja in het kader van alles kan, was dit er zeker èèn. Drie weken stralend en als je moet opruimen is de boel nat, ja en nat is niet erg. Maar gezien de droogte hier is alles onder het stof, stof dat er alleen afgaat in een Hollands buitje en niet met miezer.

Dan maar op het gemak ontbijten, de laatste eitjes gebakken, ieder naar wens.

Dus met Ham, chorizo, of kaas en tomaat. Ikzelf heb lekker een paar bananen opgebakken. Zo lekker en een goede bodem want meestal schiet het eten bij het opruimen er een beetje bij in.

Het begon een beetje droger te worden dus toch maar een begin maken met afbreken. We hebben alles lekker schoon gemaakt en opgeborgen zodat het weer klaar is voor gebruik de volgende keer als de caravan van stal komt.

Het viel mee met het vuil, alleen hadden we wat mierennesten en vogelpoep te ruimen.

Gaande weg werd het toch wel warm, m'n haar was zo nat van het zweten alsof ik gezwommen had. Ja dat weet je nu eenmaal, maar alles beter als regen.

Soms als we opruimen denk ik wel eens wat een pestbende hebben we toch bij ons, maar alles is gebruikt. Oké het kan primitiever zeg maar zonder luxe, maar aan de andere kant waarom zouden we!

Ik heb uit voorzorg alles ingespoten met mierendood want ik ben paranoia van mieren, die kunnen je hele caravan opvreten terwijl je denkt dat hij lekker in de stalling staat. Moet je toch niet aan denken dat m'n paleisje opgevreten wordt!

Onderwijl hebben we koffie gedronken en in de middag een rosè of biertje.

Ja zo'n dag gaat best snel als je bezig bent, Annet vroeg wil je de zee nog even gedag zeggen maar nee het is goed zo.

Om 4 uur even mn ouders gebeld even laten weten dat alles weer droog en schoon is ingepakt. Onder het telefoneren ben ik alleen naar de Vis handel naast de camping gelopen.

Ik ben nl. van het type die de hele vakantie al voor beleefd en had erg uitgekeken naar  de vis, mossel en oester gerechten die ze in deze streek verkopen.

Mosselen heb ik wel een paar keer gegeten, oesters veel te weinig en eigenlijk geen verse ansjovis! Terwijl dat HET visje van deze streek is.

Zo gezegd de vishandel naast de camping, daar waren we pas deze week voor de eerste keer. Alleen hadden ze toen niet veel meer en werd ons aangeraden te bestellen. Ja jammer joh we hadden niet meer zoveel dagen en Fred en Joyce zijn er nu niet zo wild van om vis te eten.

Ik kon het niet laten gebeuren dat ik niet zo'n visschotel gegeten zou hebben voor ik naar huis ging. Dus dacht ga er gewoon èèn halen.......... dat kon alleen op bestelling.

Ja wel nog voor vandaag maar om 6 uur oké doe maar een schoteltje, met oesters, mosselen, platte schelpen, torentjes, garnalen enz.

Toen het tijd was ben ik met Annet en Joyce er even heen gelopen, was die visboer me een pan met Paella aan het maken, niet normaal zo lekker rook het. Ze staan er dan ook elke dag voor in de rij, nog erger als bij de bakker in de ochtend.

Even voor de zekerheid bellen; Hè Mars ze hebben verse Paella? Is goed hahahaha onnodig telefoontje dus.

Verse warme Paella zo lekker, maar goed het ging om de schotel.

A Mewie madame Astrid un Plateau. Water in m'n bakkus, kippenvel, hoe geweldig zag dat er allemaal uit.

Ik heb er nog  twee Krab poten bijgenomen want dan moet je het goed doen toch.

Wij naar de caravan, ik als een ober met die schotel ( opgemaakt op ijs) over de camping. Nou dan weet je dat je iets goeds gekocht hebt zonder te eten, die Franse werden opeens enthousiast en begonnen te prijzen hoe lekker en goed het wel was.

Een dame betrapte me er op dat ik pratend tegen de schotel die nog steeds op schouderhoogte was een Gamba kuste, ze lachte maar begreep het.

Het was jummie, en bjen enz.

Nou daar zat ik met de schotel voor me, wat een feestje zeg, schelpen die ik alleen maar leeg op het strand gezien heb heb ik nu leeggegeten en met smaak!

En dan die oesters oelala !

De Paella van Marcel was ook zalig en zo vers krijg je ze maar zelden.

Onze dag kon niet meer stuk, later hebben we voor Fred en Joyce nog Pizza gehaald

want die moesten ook wat eten natuurlijk.

Na het eten lekker nog even zitten en de komende terug reis bespreken, hoe laat en hoe ver we gaan rijden enz.

Nog even douche, een laatste Irish koffie, en dan naar bed.

Heerlijk schoon en voldaan stappen we de caravan in .............en dan klinkt er van het naburige Hotel ;

AJEPANJA !! Wacht maar af tot dat ik koning ben......

Zo hard als het maar kan, begonnen ze met de uitvoering van de in het Frans vertaalde Lion King. Mijn god zo hard echt idioot en het duurt tot 24:00 uur want dat was verleden week ook een keer, met een beetje pech komt sneeuwwitje ook nog even voorbij.

Leuk hoor maar waarom het allemaal zo idioot hard gespeeld moet worden, vraag het me niet. Ook als er hier op de camping zelf iets is, is het hard en onduidelijk.

Jammer, nu toch maar slapen.

Morgen verslag van de terugreis,

Ooievaar

1. Annette:
    25 augustus 2017
    Allrs ingepakt, restjes opgemaakt en een overheerlijke visschotel. Mooi eind van Argeles sur mer.
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    25 augustus 2017
    Hé Annette, die citroen van op de foto moet ook op! :) En de rest ziet er ook zo lekker uit! Bij het lezen van het verhaal en het zien van de foto's liep het water al in mijn mond.
    En die regen vóór de inpakdag èn die pokkenherrie 's nachts vóór vertrek komen mij ook heel bekend voor. Je slaapt toch al onrustig zo vlak voor een reisdag....als je maar wakker bent en blijft tijdens het rijden! Goede reis en kijk uit voor medeweggebruikers!