Dag twee

6 augustus 2017

Goede morgen,

Fris en uitgeslapen zijn we weer op weg voor het laatste deel van de heenreis. Gisteren is de rit voorspoedig verlopen,we hebben België doorkruisd met dikke vette regenbuien. Stoppen was dus geen optie, ja bij de pomp om te piesen, vanuit Nederland kregen we div. meldingen dat het zwarte zaterdag was en oh ga je over Parijs weet je dat zeker?. Eh nee ik wist niks zeker, ben nog nooit over deze route gereden. Maar wat schetst onze verbazing het leek wel autoloze zondag het was zo rustig dat we dachten we zitten fout. Oké Parijs was, is en blijft een uitdaging volgens mij maakt het niet uit wanneer je daar komt. 

Maar we hebben het foutloos gereden, zonder navigatie gewoon met de kaart, een sport op zich. 

Onderweg weer genoeg gezien, geen mooi auto's wel een paar motoren om van te kwijlen. Meer volgepakt bagage wagentjes, dakkoffers met fietsen ernaast, een auto met 6 fietsen op en aan het dak, caravans van 100 jaar oud.

Wat opvallend was dat het allemaal Frans waren, die nemen het niet zou nauw met de regels en veiligheid. 

Natuurlijk hebben we op een gegeven moment de welverdiende pauzes genomen, en bij de eerste onze traditionele PUDDINGBROODJES gegeten, geen vakantie zonder!

Oké het waren er deze keer maar 5 maar ik ben ook wel eens op reis gegaan met 12 of 15 broodjes en geloof me ik mis die andere consumenten heel erg!.

Wat later op de dag was het dan echt tijd voor Guido's ballen oh man wat zijn ze toch lekker.

Even voor de nieuwe volgers van ons reisverhaal Guido's ballen ? Ja wat zijn in godsnaam Guido's ballen As? 

Oké als eerste was Guido een  collega van mijn zus Petula, en toen deze een verhaal hoorde van m'n zus over het meenemen van gekookte eieren en balletjes gehakt had hij een goed recept voor haar hahahahaha.

Oké dat gaan we proberen:

1 kg gehakt

1 pot sambal batjak 

Een paar tenen (voetje) knoflook 

En een ei ( deze is vervangen door crème fraiche tip van m'n pa)

Paneermeel .

Nou 1 + 1 is een zere kont ! Hahahahha ze zijn heerlijk, houden de muggen op afstand (knoflook), en je bent gelijk weer fit na het eten ervan.

Maar zoals ik al zei de volgende dag moet je met doortrekken even de kont in het water laten zakken zodat deze afgeblust kan worden .

Guido bedankt! 

Goed na een mooie rit was het tijd een camping te zoeken, Annet had er èèn gevonden in Moulins aan de oever van de Allier. Camping municipal La Plage.

Het zag er prima uit, er was geen receptie je moest jezelf binnen laten door bij de poort een automaat te bedienen zeg maar kenteken invoeren en kaartje trekken. Het hele veld stond vol met dikke campers opzich niet vervelend alleen keken zei wel een beetje naar ons.

Nou dat kan er wordt wel vaker naar mij gekeken dat kan ook niet anders zo'n knappe verschijning hahahha.

Caravans op zijn plaats pootjes uitdraaien en Marcel zorgt voor 'pootjes bier' heerlijk was het daar . Joyce zei ik ga zo eerst even naar toilet, goed idee Annet ging mee........... Marcel en Fred gingen is even kijken hoe het met de stroom zat.......

En ik ik deed niks (goed hè van mij ) oké het bed in orde brengen .

Daar kwamen ze terug Joyce (benauwd) Annet (voorzichtig) Fred (pist) Marcel (ongelovig).

Wij stonden op een Campercar camping, zonder toilet, douche, wasbak en de muntjes automaat voor de stroom was stuk oh mijn goedheid hoe konden we dat uitkiezen ? 

Na kort beraad en een telefoontje ......je snapt het al dit gaat de boeken in voor het kortst op een camping staan ooit. Pootjes indraaien en weg wezen, niet zo leuk eigenlijk want we waren het rijden zat maar goed , na Guido's ballen en zweten onderweg wil je wel sanitair hebben toch.

Wij 30 km verderop naar camping municipal in Bellenaves de dame aan de telefoon sprak Engels dat was fijn voor haar want ik spiek also Inglies . Ze had verteld dat ze weg zou zijn als wij aankwamen en s'morgen was ze er pas om 10 uur zou zijn. Geen probleem we kregen de code van het hek en ze liet ergens een envelop achter waar we dan onze betaling konden doen. Goed geregeld en het werkte.

Na het neerzetten was het tijd om te gaan eten want we hadden trek en wilde niet laat naar bed.

In de plaatselijke Auberge bij Angelique en Luc hebben we lekker gegeten, rose en een biertje erbij helemaal goed .

De wandeling terug ging langs een spannend maar mooi kerkhof, en een groep feestende vakantiegangers naast de camping.

Wij tandjes poetsen ( hoeven nog niet in een bakje) douche en slapen ehhhhh wat een rust heerlijk.

Kaboem knetter knal pfieuw oh Ah joehoe, nee dat kan niet waar zijn om klokslag 24:00 werd er vuurwerk afgestoken ik kwam niet meer bij dat kan alleen bij ons gebeuren.

Na een goed nacht zijn we om 08:00uur weer het asfalt op gegaan, het is iets drukker als gister. Even stoppen bij de plaatselijke bakker voor krozanten en een bakket.

Wij communiceren onderweg via een Bakkie, zo leuk alleen plof de zekering vloog eruit dus de eerste stop was een benzine shop en daar hadden ze zowaar zekeringen.

Mooi dus nu op naar Argeles Plage , wel via Milau waar die prachtige brug is.

Voor nu toetammeleur

3 Reacties

  1. Pa:
    6 augustus 2017
    Nou prachtig verhaal uit eindelijk een beetje sport moet er zijn anders is het sneu Grt knuf van ons, oja paneermeel vervangen voor beschuit ,dan worden je ballen wat losser Ma en Pa xxxxx
  2. Jannie Ras:
    6 augustus 2017
    Heerlijk geniet ervan puddingbroodje
    Xx
  3. Lida:
    6 augustus 2017
    Als je het verslag nog niet hebt gelezen en wel het commentaar van "Ma en pa" is het lachen geblazen!: paneermeel ipv beschuit maakt je ballen losser!!!!! Welke ballen?
    En.....Aardbeien op beschuit eet toch makkelijker dan beien op paneermeel!!
    En onze ervaring is ook:Met rijden op de kaart kom je er soms sneller, korter en zonder omwegen. Goeie reis verder!