Bijna thuis

27 augustus 2016 - Venlo, Nederland

Zo op naar Nederland klaar voor de laatste ruk .
We hebben allemaal goed geslapen , alleen Steffie heeft erg last van haar keel . Nu is hoesten en keelpijn het kwaaltje van deze vakantie geweest jammer genoeg . Gelukkig is ons een dokters bezoek gespaard gebleven, even heb ik op het punt gestaan ivm hoesten en benauwdheid gezien mn longontsteking verleden jaar .
Maar zoals gezegd niet nodig geweest.

Gisteravond hebben we bij het restaurant van de camping gegeten, het was een soort Duits Italiaanse mix, het bedienend personeel was vriendelijk.
Maar op een of andere manier deden ze ons denken aan een verkapt maffia onderdeel de chef rond de 60 ongeschoren en on- echt lachje, de zoon een zweterig typ die onduidelijk Duits sprak . De Kok een dikke man met smoezelig schort korte broek (oke het was 35gr.) sokken en dichte bruine schoenen je kunt je bedenken dan alle scenario's over de tafel gingen .

Het eten was redelijk,  het was ook zo dat we zeiden ; ik ga niks zeggen want dan heb ik morgen een paardenkop in mn bed of ik zeg niks voor je het weet heb je betonnen schoenen.

Ach uiteindelijk heb ik de ober nog wel een glimlach weten te bezorgen toen hij een ijsje aan kondigde. Wie habben eis "kartofoe" (dat was de naam van een bol chocolade ijs mit sane ) ik vroeg heb doodserieus habben sie echt kartoffeleis ? Hij keek mij aan zo van meent u dit , en zei ; nein "kartofoe" .

Waarop ik zei oh dan hoef ik gein eis .
En daar was de voorzichtige lach !.

Nee uiteindelijk hebben we goed gegeten en zijn we weer richting caravan gelopen . Nog èèn afzakkertje dan en slapen .

Tegen onze verwachtingen in is het nog steeds druk op de weg dit omdat de vakanties in diverse deelstaten in Duitsland ten einde zijn, er overal festivals zijn en het is 35gr het hele weekend.

Bij ons komt Koblens in zicht dus nog 400 km .

Venlo ! We hebben net even een stop gedaan in het plaatje Bergheim om in het plaatselijke Brauhaus eindelijk een schnitzel te eten . Gezien de tijd dat we thuis denken te komen hebben we nog maar een keer gegeten . Het is zelfs met de airco aan geen houden aan in de auto . We hebben dan ook net even droge en schone shirts aangedaan want buiten de auto was het helemaal zweten .

In Bergheim was het erg verleidelijk. ....er waren Wein unt Bierfesten!
Als het aan mij gelegen had dan waren we er een nachtje gebleven maar de meeste (jeugd ) is het zat en willen vanavond thuis zijn .
Dus nu echt het laatste stuk Venlo /Berkel en Rodenrijs.
Ik vond het weer erg leuk om mijn/onze vakantie te verslaan . Voor mij was hij geslaagd maar erg kort . Twee weken is voor de afstand en wat je mee neemt niet lang genoeg .
Gelukkig hebben we prachtig weer gehad een mooie plek op de camping en enorm veel lol met elkaar . De avonturen, de stadjes, het winkelen in Riva het Canyoningen en Paragliden het was allemaal fantastisch en de moeite waard .

Ik hoop dat jullie weer genoten en gelachen hebben bij het lezen van mn Blog en de foto's. Ik deed het met veel plezier en zal het volgend jaar zeker weer doen . Dus bedankt voor de reacties en tot het volgende Blog !
Ciao x

1. Annette:
    27 augustus 2016
    Ahhhh, de vakantie is nu echt bijna voorbij. Genoten van alles wat we meegemaakt hebben en jah..... gelukkig hebben we de foto's nog. As bedankt voor je verhalen, ik zal ze opslaan bij de vorige blog-story's.
    Groetjes @nnette
  2. Anja Harreman:
    27 augustus 2016
    Fijn dat jullie weer veilig en wel thuis zijn, jij ook bedankt , ik heb genoten van je reis verslagen. Zo heerlijk en leuk om te lezen... op naar volgend jaar
    Lieve groetjes,
    Anja
  3. Ed:
    27 augustus 2016
    Ik heb wel geen reactie gegeven maar wel alles gevolgd. Mooie verhalen en avonturen zoals altijd,goed dat je nu eens niet met verband of gips naar huis komt. Wij blijven nog ff een weekje weg,nog even van het mooie weer genieten. Tot gauw, Ed en Anja
  4. Kitty:
    28 augustus 2016
    Veilig thuis , eigen bed slapen heerlijk, ik heb weer genoten van je verhalen, op naar de volgende.... Dikke kus
  5. Cathy:
    28 augustus 2016
    Jaaa As was erg leuk om te lezen..
    Nu weer veilig thuis..alles opruimen en dan weer t geregelde leventje he..fijn dat t leuk was en dat jullie genoten.
    Dikke x
  6. Lida of voor Annette je - zus:
    28 augustus 2016
    Jullie zijn weer veilig thuis na een mooie vakantie. Het is heel bijzonder dat Astrid al die belevenissen iedere keer weer met ons wil delen. Je voelt je als het ware een beetje mee op reis. Voor het maken van een verslag moet je toch maar iedere keer in de gelegenheid zijn en er de puf voor hebben. Vooral na een inspanning, wanneer iedereen wil luieren of gaat uitbuiken, wacht het lezende thuisfront op een nieuw relaas. Dus Astrid, heel erg bedankt en hopelijk volgend jaar weer mooie verhalen.