De terugreis dag 1

26 augustus 2017 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Dag 1 van de terugreis is begonnen, 7 uur verlieten we se poort van camping Les Pins de Argeles plage. We hebben er een prachtige tijd gehad, onze plaatsen waren ruim en toilet dichtbij. Toch heerst er enigszins twijfel of we op deze camping terug zouden gaan.
Er waren 2 echte minpunten, als eerste sloten ze om 22:00 het grote douche gebouw daar had je ook cabines met wasbak. Maar vaak waren ze al om half 10 aan het schoonmaken, erg irritant. Er was bij de toiletten nog één douche die bleef open maar je snapt die was meer bezet dan vrij.
En punt 2 was de herrie, bijna elke avond was er op onze camping zelf iets van muziek,disco of optreden. Dit duurde tot 24:00 uur, maar wel zo hard dat het eigenlijk niet leuk was.
Daarbij komt dat de campings en hotels allemaal de beste willen zijn. Dus ook daar kwam vaak herrie vandaan. Ik hou van muziek en mensen en het moet ook zo zijn dat een ieder zn plezier heeft. Maar elke avond was zelfs ons te veel van het goede!!.

De ligging, omgeving en de hele entourage in Argeles Plage is wat je in je vakantie wil hebben. Zon, zee, strand, terrasjes.
Maar ook een mooie omgeving met genoeg te doen als het lukt natuurlijk hahahaha.

Goed we zijn vanochtend dus vroeg opgestaan Annet heeft 2 thermoskannen koffie gezet, wij de boel opgeruimd de koelkast die we gehuurd hadden open gezet . Nog even naar toilet.
Bij de poort hebben ze even gewacht toen ik met Joyce even ging kijken of de bakker open was.
Nee jammer maar gelukkig zijn er meer in die straat, dus dan maar even daarheen en de mannen reden de caravans alvast in onze richting.
We hebben lekkere croissants en een stokbroodje voor Joyce genomen. Ik kon de verleiding niet weerstaan om ook iets bij de koffie te nemen het zag er allemaal zo lekker uit. Vruchten taartjes, Eclairs, soezen enz.
Nu echt weg op naar de Peage richting Narbone en Beziers.

Ik schrijf dit in de auto het is nu rond 11 uur we zijn Milau voorbij en het is best druk op de weg.
We gaan nu richting Clermont Ferrand.
Nou nou de drukte is alleen maar toegenomen, en de temperatuur is flink opgelopen naar de 31 gr. Het valt niet mee om ergens iets te vinden waar we wat kunnen lunchen en even uit de auto kunnen.
Op een p van een tankstation hebben we een plekje in de schaduw gevonden en wat te eten kunnen kopen.
Tja het was toen al 15:00 uur hè!
We hebben daar ter plekke een camping uitgezocht op Google en gelijk even gebeld of er nog wat vrij was.
En ja we zijn nu (16:15) op een kleine camping in Gannat een plaatsje naast Clermont Ferrand  en Vichy. Het is een kleine camping met lekkere douche en schone wc.
Straks gaan wij te voet naar het dorpje om ons avond eten te zoeken, geen idee wat ze er hebben. Maar het zal vast goed komen.

De bedjes zijn opgemaakt en de caravan is gelucht dus vanavond kunnen we zo naar bedje toe!
Inmiddels hebben we gegeten en hoe!
Eerst zijn we het hele plaatsje rondgelopen, de meeste winkels,restaurants, bars waren gesloten. Hetzij voor vakantie hetzij voorgoed.
Wat zonde van zo'n mooie plaats dat het zo in verval geraakt.
Maar goed er was een klein onogelijk zaakje, er zaten wat mensen op het terrasje, wij vragen: ja we konden eten maar wel binnen.....
Hemel wat had ik het heet zeg, maar ze waren uiterst vriendelijk. Toen we onze keuze hadden gemaakt zei de dame: no no de Fondue  (dat was onze keus) was grande, oe el pom de tere, oe fromage, oe dit en oe dat.
Dus beter geen salade of ander voorgerecht.
Oké we wachten af, al snel kwam ze met ons eten: een boord met al die oe's, en nog meer worst en sla. Met daarbij een schotel met een door de midden gesneden kaasje dat in de korts gesmolten was, dit kregen we allemaal hè!
We hebben zitten smullen en de dame had niks te veel gezegd over de hoeveelheid.
Als afsluiter een Irish koffie en een wandeling van 25min terug bergop naar se camping.
We hebben nog even buiten gezeten maar waren alle zo vol en moe van de warmte dat het douche en naar bed werd.

Morgen de laatste rit

1. Lida of voor Annette je - zus:
    26 augustus 2017
    Als ik dit lees zijn jullie inmiddels thuis. Maar wat heb ik weer genoten van jullie vakantie! Alsof ik er zelf bij was!
    Astrid dank je wel en volgende
    keer "ga" ik weer mee:)