Wintersport 2023

28 januari 2023 - Cormoranche-sur-Saône, Frankrijk

Wintersport Superdevoluy
Jaja we zijn op weg, alleen die halve zool niet!
Bij Annet aangekomen moesten de laatse spullen erbij en konden we op weg......
Nou wij wel maar Fred niet, die zijn bergschoenen lieten hem in de steek.
De helft van zijn zool flapperde vrolijk onder z'n schoen en had zo een eigen leven gekregen.
Gelukkig hier en niet ergens onderweg, dus terug naar huis om andere schoenen aan te doen.
Zo eerst koffie bij H.I.ambacht en dan gas erop.

Superdévoluy ligt in de zuidelijke Alpen van Frankrijk ter hoogte van Gap. We hebben een chalet gehuurd direct aan de piste.
Het is een voor ons onbekend gebied, dus hopelijk valt het niet tegen. Want ja na de gletsjers in Kaprun is het moeilijk overtreffen zeg maar.
Onze route gaat over Antwerpen, Brussel, Luxemburg richting Grenoble. Wat blijkt een saaie grijze autorit,  met evenzo grijze luchten. Natuurlijk heb ik voor het nodige voer gezorgd, zo hebben we de vertrouwde balletjes gehakt in Guido stijl, gevuld Turks brood Italiaanse stijl, gekookt eitje, koffie met Roombroodjes ja ik hou van tradities.
Het was bij Antwerpen erg druk, maar daarna konden we goed doorrijden. Goed na koffie komt de sanitaire stop zeg maar, en ik had het oude spreekwoord " in dit wout waar de vogel zingt liet ik iets achter wat enorm stinkt" even geuit om duidelijk te maken wat de bedoeling was. Annet keek na al die jaren vragend naar mij, zo van wat zeg jij nou. Na wat uitleg over dat mijn oude oom Louis altijd van dit soort gezegde had was het duidelijk. Ik moest poepen! Bij een benzinestation naar het toilet, nou je kon me opvegen toen ik zag en hoorde dat het toiletgedeelte geheel in stijl van een bos was inclusief vogelgeluiden!
Al met al lekker in het bos zitten......
Tja verder valt er niet veel te vertellen over zo'n rit, ja er hing een auto van een taluut boven een afrit, net gebeurd vraag ons niet hoe. De hulpdiensten waren nog op weg, dus vlak voor ons gebeurt. Hopelijk niemand gewond. Wij konden gewoon verder, uiteindelijk zijn we gearriveerd in Macon. In een budget Ibis hotel naast een grillrestaurant dat was geen moeilijke keus.
Wat stijfjes van de rit hebben we wat zooi in de hotelkamer gezet en zijn we even een wandeling gaan maken. Ja niet zomaar, ik had op "maps" gezien dat er een biercafe in de buurt was, en ja als je Marcel blij wil maken is het met zoiets. Goed wij lusten ze ook wel natuurlijk maar houden er geen boekhouding op na, iets wat hij wel doet. Elk biertje moet op de foto en in een app, een soort hobby zeg maar.
Het was buiten guur van de wind, en na een dagje auto was het even wennen.
Het avondeten hebben we bij het grillrestaurant genuttigd, iets wat tegen viel. Kijk we hebben er vaker gegeten (bij de keten) en dan heb je verwachtingen.
Moet je niet doen, kan altijd tegenvallen dus.
Uiteindelijk hebben we de avond afgesloten met koffie op de kamer en lekker ff ouwehoeren over de dag.
Niet al te laat zijn we gaan douchen en slapen, morgen om 9 uur gaan ee verder dN nog ongeveer 3,5 uur dus goed te doen.
Morgen naar de sneeuw!

1. Dagmar:
    28 januari 2023
    Mooi begin van een heerlijke week!

Heel veel succes vandaag met de laatste uurtjes rijden! xx
  2. Annette:
    28 januari 2023
    Ik ben zo benieuwd naar het chalet en de sneeuw, kan haast niet wachten. Maar zo als As al zei eerst nog een stukje rijden. Groetjes
  3. Brenda:
    28 januari 2023
    Weer een leuk reisverhaal! Goeie reis nog en geniet ervan samen!
  4. Petula Stolk:
    28 januari 2023
    Heerlijk verhaal weer zus!
    Goeie reis en doe de sneeuw de groeten.
  5. Theo Stolk:
    28 januari 2023
    Ja, die tussenstop met de vogelgeluiden komt me bekend voor van een paar jaar geleden. Goede reis verder.
  6. Fiona Van Baerlem:
    28 januari 2023
    Altijd gezellig om te lezen
    Veel plezier
  7. Ellis:
    28 januari 2023
    Fijne vakantie en geniet er lekker van
  8. Ad onis:
    28 januari 2023
    Ook al hoor je geen vinken,in onze familie kunnen we overal stinken . Moet dan aan de ochtend kuk van mn broer en mezelf denken in litouwen .

Fijne dagen ,
  9. Lida of voor Annette je - zus:
    29 januari 2023
    Het was weer gezellig in de rijdende catering, een soort food-truck maar dan alleen voor de inzittende, niet de verkoop. Dat kun je altijd nog gaan doen Astrid, het klinkt allemaal lekker en je kunt nog dagen nagenieten van de lekkere luchten!