Woensdag

2 februari 2023 - Le Dévoluy, Frankrijk

Dit was er weer een een dag om in te lijsten, wat een pracht, en wat een zon.

We zijn voor het wilde weg de berg op gegaan en keken gewoon waar we uitkwamen.

Er zijn een hoop piste gesloten, maar nog genoeg open! Zo kom je dus toch steeds op nieuwe plekken. Aan de buitenkant van het gebied is er nog zoveel ruimte en stilte dat je gewoon af en toe is stil moet staan om te genieten. Dan moet je wel weer uitkijken voor van die franse malloten die ondanks hun leeftijd (oud) nog als een gek van de berg afgaan, met de nodige arrogantie en zonder helm! Er gooide er 1 z'n ski's boven op de mijne dus ik zei:hallo ga je lekker, geen reactie tenminste hij schoot per ongeluk een keer of 5 met z'n ski naar achter om mij te raken denk ik, en ging toen met z'n stokken zwaaien. Eigelijk gewoon zielig, je bent daar om te skiën, genieten of weet ik veel dan ben je toch niet zo chagerijnig? Het kon de pret niet drukken, wij gingen met een glimlach de lift in!

We hadden ook een misser in de navigatie, even niet goed opgelet dus dan maar 2 keer dezelfde lift.

Ook hebben we vandaag natuurlijk weer een paar stops gemaakt om lekker in de zon een Glühwijntje te scoren. En niet vergeten onze bakkes in te smeren, want dat moet je wel doen nu.

Gisteravond zijn we in een restaurant vlakbij gaan eten, ennja het werd kaasfondue.

Met een schaal vleeswaren, salade en mandjes brood. Nou de fondue was echt veel te veel, we konden het niet op.

Het was echt zalig, en een gezellige bediening dar is ook altijd leuk.

Vanavond doen we makkelijk dan bestellen we pizza, die bezorgen ze hier dus gewoon.

Vanmiddag zijn Fred en Annet nog even naar de super gegaan, Marcel ( er werd geen drank gekocht) en ik hebben bij de lift gewacht want het was niet zo veel. Melk kaneel en eieren hahahaha Annet wil vaker wentelteefjes dus.

Hup in de rugzak en nog snel met de laatste lift, boven nog even een terrasje pakken en dan naar het chalet. Lekker even relaxen, douche met schone handdoeken want die heb ik vanmorgen meegenomen.

Ja de sneeuw wordt langzaam minder maar nog steeds genoeg voor ons, we denken dat er vannacht besneeuwd wordt.

Want morgen nacht gaat de temp naar boven nul en dan mogen ze geen sneeuw maken.

Nou we gaan het zien morgen, alweer 1 na laatste dag.

We gaan er weer wat moois van maken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lida of voor Annette je - zus:
    2 februari 2023
    Kaasfondue teveel? Voor jullie? Toch niet ziek?
    Het leven is wel heerlijk zo in de sneeuw en met die warme zon. Jaloersmakend maar wel gegund hoor, geniet er maar van!
  2. Petula Stolk:
    2 februari 2023
    Wat klinkt dat toch allemaal zalig! Ik leef mij helemaal in.