Naar Joue du loup

31 januari 2023 - Le Dévoluy, Frankrijk

Wat een heerlijkheid, we zijn in de vroege ochtend weer over het mooie pad gegaan richting de lift......

En daar kwam de adder onder het gras vandaan!

De lift was dicht en alleen open in de weekenden en schoolvakanties!

Mmm wat een tegenvaller.

Daar was ons niets van bekend, we hebben het een en ander even moeten opzoeken, maar we konden uiteindelijk aan het eind van de dag toch terug naar het chalet.

We zaten in de lift en de zon begon met ons te spelen, als we achterom keken zagen we een dikke witte deken van wolken die het hele dal afdekten. Een mooi gezicht, tot dat de wolken op onze hoogte kwamen.

Het werd kouder, soms zo mistig dat we de piste niet meer konden zien.

Naar joue du loup was de laagste afdaling compleet blind skiën, niks te zien alleen wolken. Skiën van paaltje naar paaltje dan maar.

Opeens waren we in Joue du Loup een plaatsje van niks zeg maar, maar door de mist helemaal niks hahahaha.

Goed we kwamen om er even op terras te zitten, dat werd dus binnen.

Jammer want op papier was dit een leuk plaatsje, met een gelukje vonden we onze ski's terug zeg maar.

De meest winkel waren gesloten dat was jammer. We zagen de bewolking optrekken dus hup in de lift richting de hemel, gaande weg werd het weer heerlijk.

Het was even puzzelen want we waren compleet aan de andere kant van de berg beland.

Het is echt prachtig, maar wat is het hier stil!

Doordat er aan die kant van de berg meer sneeuw gevallen was, was het nog beter skiën.

Na een paar afdalingen besloten we dat we nog een hapje en een drankje gingen doen bij een op de berg gelegen restaurant, er waren daar heerlijke lounge banken en er speelde een DJ muziek. Dat was dus uitnodigend om even een dansje te wagen. Een paar Franse vroegen of ik meedeed en ja dat is niet moeilijk toch.

Al met al een leuke stop zo midden op de berg

Ik heb nog even met de DJ gesproken, dat het zo geweldig was om nu daar te zijn.

Voor de avond hadden we besloten om te raclette, de kaas hadden we al, maar moesten toch nog wat erbij hebben.

De beste mogelijkheid was even te stoppen in Dévoluy en naar de super te gaan.

De mannen hebben de boodschappen in de rugzakken gedaan, en we zijn weer omhoog gegaan met de skilift.

We moesten natuurlijk een bepaalde route nemen om naar het chalet te komen.

Hè potverdorie op de weg naar het chalet kwamen we nog langs een berghut op 1900mtr hoogte. De zon scheen er nog heerlijk, dus ja wat doe je dan he......

Goed na een mooie afdaling kwamen we weer op de thuisbasis terug.

Vanavond raclette thuis, gewoon omdat het kan. Een drankje erbij, lekker een beetje hangen zo komen we de avond wel door!

Morgen een nieuwe dag, hopelijk zonder verrassingen!

1. Lida of voor Annette je - zus:
    31 januari 2023
    Een tegenvaller, maar jullie zijn vindingrijk genoeg en het levert altijd weer een verrassende nieuwe wintersportervaring op.
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    31 januari 2023
    Oja, de vertaling is Wolf spelen, dus pas op, geen rode kapjes op!
  3. Annette:
    31 januari 2023
    Het is een heerlijk gebied en met die zon erbij is het helemaal fantastisch 😀
  4. Petula Stolk:
    Nou ondanks wat tegenvallers klinkt het zalig allemaal! GENIETEN 😍