Mn dagje wel

3 februari 2023 - Le Dévoluy, Frankrijk

We waren weer vroeg uit de veren, en na een lekker ontbijtje hup de piste op.

Elke ochtend bel ik even naar mn moeder, ik zei nou Moes als je dacht dat de lucht niet blauwer kon dan heb je het mis, weer zo'n prachtige dag. We hebben lekker wat meters gemaakt voordat we pauze namen, het was zo zalig dat we voor ons doen laat waren met de 1e Glüh hahahaha.

In Joue du Loup hebben we in het zonnetje gezeten, ondertussen een lieve hond vermaakt die kwam steeds met stukken ijs aanrennen zo van ah gooi even weg joh?

Het was zo'n schaapherder hond, en ik moet zeggen dat mer elke windvlaag er een vleempje schapen/geiten lucht voorbij kwam.

Ze hebben er een boerderij dichtbij, daar zijn ze heel trots op want overal zie je dat ze yoghurt en melk van de boerderij hebben, met bosvruchten enz. Nou mij niet bellen, ik vind dat zo vies de geur alleen al.

Maar goed er zijn mensen die het heerlijk vinden.

Na onze pauze gingen we weer de hoogte in, dit keer om naar de aller hoogste lift te gaan. Onderweg namen we weer eens de verkeerde afslag dus dezelfde lift maar eens opnieuw hahahaha. Gelukkig een heerlijke afdaling dus geen probleem.

We hebben weer een paar mooie afdalingen gedaan die nieuw voor ons waren.

Er was er 1 daar moest je even wachten, dan dook je 30mtr de diepte en en vloog je die ook weer omhoog, het gevoel wat je in een lift wel eens voelt zo gaaf.

Kijk er ging eerst een heel kinder skiklasje voor ons dus hoppa wij ook maar.

Goed eindelijk op het hoogste punt eerst even genieten van het uitzicht en dan maar naar beneden storten, wat een gat, maar goed te doen. Het een heel eind helemaal naar beneden geen idee hoelang het is.

Beneden hebben weer even de truc met de boodschappen gedaan en hebben we even op een bankje gezeten alvoor we weer naar boven gingen. Onderweg zagen we nog een stel gasten zitten die gezellig aan het blowen waren. Kijk wij doen ook een drankje op de berg, maar blowen gaat me te ver.

Die gasten gaan onbevreesd de berg af en zijn een gevaar voor anderen. We hebben we gendarmerie op de ski gezien, maar hier is echt geen controle over. Erg jammer.

Maargoed we zijn erg benieuwd of ze morgen de tot nu toe gesloten liften/ pisten open gooien. Dan kunnen we nog meer skiën, wel is dat dan de laatste dag.

Het ziet er naar uit dat het weer een zonnige dag wordt, we maken het niet zo laat dan want we moeten onze spullen dan ook gaan pakken.

Vanavond eten we restjes raclette enz. Morgen nog een dag genieten!

1. Koos Bes:
    3 februari 2023