Zondag

21 augustus 2023 - Caudos, Frankrijk

Een dag om in te lijsten, we waren de 1e op het strand, de oceaan was zich aan het terugtrekken om in de middag keihard terug te komen.Zoals andere dagen waren we weer bepakt en gezakt. Van de parkeerplaats moeten we een duinrand oversteken dit pad is gemaakt van een soort plankier netjes getimmerd planken 1 km lang.
Het ziet er erg leuk uit en doet ons denken aan de wintersport. Daar leggen ze deze ook neer rond de liften waar veel gelopen wordt.
Maar dan 30 graden warmer hahaha.

Eenmaal gesetteld, hup de zee in, we hebben erg veel lol gehad in die hoge golven. Ik ben zo hard geraakt door een golf, heb nu blauwe plekken rond mijn neus! Zo vol op mn muil die klapper, en een lol dat ze hier hebben.
Nu kon je er nog in, rond 1 uur hijsen ze de rode vlag en dan is het verboden.
Het is zo onbeschrijfelijk mooi daar aan de kust, het uitzicht, de golven en de oorverdovende herrie van de beukende golven.

Al snel kwamen er meer mensen met surfboard, of opblaas krokodil. Die laatste wordt je sterk afgeraden, nou zeg maar dat je een idioot moet zijn om er mee het water in te gaan. Wat opvalt is dat veel mensen toch met kleine kinderen in de branding gaan staan.
Nou niet doen want je wordt zo weggelingerd als de "grand dame" weer eens een woeste schuimkop op strand gooit!

Tijd voor koffie en wat te eten, ik heb gisteravond omelet gebakken met chorizo en kaas, dus dat hebben we nu lekker op het stokbrood. Dat gaat er altijd in toch.
Er is hier ook een omroep installatie die gedurende de dag wat schreeuwd over temp waterstand en veiligheid, nou het lijkt of die franse "pammela Anderson" met microfoon en al in een oliedrum opgesloten zitten.
Bonjour waggga jeffagenhs le au bla bla bla, we hebben ter informatie aan wat franse gevraagd wat er gezegd werd.....geen idee was het antwoord hahahhaa nou daar heb je wat aan hè!

Er komen ook van die mannetjes met een handkar over het strand met soms ijsjes of berlinerbollen. Dat hebben we ons maar eens lekker getrakteerd, ik ben niet zo van het zoete maar met een beetje rum (uit m'n platvink) erover was het best te doen.

Het is weer een lange dag geweest, door de frisse wind van de oceaan heerlijk uit te houden.
Het avondeten, tja het avondeten we hadden 3 kropjes sla waarvan 1 bevroren, 3 uien waarvan 1 rot, een komkommer en tomaten.
Mmmm ja dat kon nog net een salade worden, gezien de winkels dicht waren hadden we geen keus. Dan maar Pizza erbij halen.
De jongens gingen vrijwillig wel even Pizza halen.....
Dat duurde best lang, we kregen een berichtje dat het nog wat langer werd en ze hadden dan 'maar' een biertje genomen.
Oh wat een straf he Pizza halen!.

De avond was zwoel, onder het genot van een bakkie koffie hebben we de planning voor de volgende dag gemaakt.

1. Roos:
    21 augustus 2023
    🏊‍♀️ Blauwe plekken op je neus ,en waar is de Foto. 🤣 grapje dat doet pijn.
  2. Nancy:
    24 augustus 2023
    zoveel eten en misschien niet genoeg drinken voor het warme weer. Er komt binnenkort een hete zomer aan en we kijken er niet naar uit!
  3. Nancy:
    24 augustus 2023
    hou van die bril - zo leuk hahahah
  4. Koos Bes:
    25 augustus 2023
    Vraagje aan Fred: Heb je nou al mosselen leren eten, of vind je het nog steeds niks?