Regen verveeld snel

28 augustus 2023 - Sanguinet, Frankrijk

Ja regen, heel Europa is in de war, wij hebben het zonnedoek vervangen voor de luifel, zodat we bijelkaar droog en beschut kunnen zitten.
Het is vandaag bar en boos, maar dat hoef ik jullie daar niet te vertellen.
Ja het is even werk maar dan heb je ook wat!

We zijn in de ochtend bij de caravan gebleven, Joyce en Fred wilde graag de start van de formule 1 zien, ach ja.
In de middag zijn we naar een vlindertuin geweest, echt prachtig al die fragiele beestjes doorelkaar. De een was nog mooier als de ander, diep blauw, of licht groen, zelfs oranje of zwart.
Het was een soort kas, erg warm natuurlijk met allerlei tropische planten en bloemen.
Hier en daar een voer plekje waar wat fruit en suikerwater stond.
Het was niet heel groot, maar we hebben er wel veel gezien, en van genoten.

We zijn tegen de avond richting Biscarosse plage gereden, zodat we daar konden gaan eten. En natuurlijk even de oceaan te aanschouwen, dat was ff anders! De schuimkoppen waren nog steeds wit maar staken nu extra af tegen de donkere onweer lucht die er boven hing.
We hebben nog wat door het dorpje gelopen en winkeltjes bekeken, ja bekeken want we hadden net echt iets nodig.
De verleiding was groot om toch even wat lekkers bij de koffie ofzo te kopen, maar we waren sterk.

Uiteindelijk zijn we bij een restaurant gekomen waar we binnen konden zitten, want inmiddels was het alle remmen los met de regen en wind.
Helaas durft mn maatje het niet meer om schaaldieren te eten, iets wat wij beide niet echt leuk vinden. Want dat doen we maar al te graag, denk aan het oesters plukken, en mosselen eten. Tja ze wordt er doodziek van en dat is het niet waard.

Maar goed iedereen heeft lekker gegeten met dessert erbij dus klagen doen we niet.
Op de camping was het niet druk, wat lege plaatsen en slapende mensen het was 22:00 uur.

Nemen we nog wat te drinken, of gaan we naar bed hahahhaa rare vraag, tuurlijk gaan we naar bed.....ooit.
Iedereen die in de zomer gekampeerd heeft weet dat je s avonds het geluid van de animatie of disco hoort.
Wij hoorde dat er karaoke was, en er werden ideeën geroepen over; joh is dat niks voor jou of jullie kunnen ABBA doen.
Nou nee dankjewel hahahaa .

We hoorde een raar gebonk dat eigelijk niks met de muziek te maken had, even op onderzoek. Het kwam uit de stacaravans achter m'n zus. Ik ben even gaan kijken en daar sprongen 2 kinderen en 2 vrouwen als een kangaroe van voor naar achter door die caravan, dat duurde al een poosje.
Opeens komt er een andere buurman verhit frans sprekend in zn onderbroek door de bosjes gesprongen en geeft een paar ferme klappen op de zijkant van de caravan.
De dame vroeg wat er was, nou ik verstond er geen reet van maar kon wel opmaken dat ze elkaar niet uitnodigde voor koffie met gebak hahaha.
Hiermee was de kous nog niet af, ze gingen naar binnen en gewoon verder, ik gaf op mijn beurt een paar klappen op de zijkant en daar kwam ze vloekend en tierend, ik heerlijk in t Nederlands terug hahahah maar oh oh daar was buurman onderbroek weer.......
Zij hebben weer tegen elkaar geschreeuwd want normaal praten kon ze niet, en na wat dreigementen over en weer is de rust wedergekeerd.
Rare lui heb je er toch bij!
Wij hebben nog even gezeten en zijn toen naar bed gegaan, luisterden naar de buien die ons kampement de afgelopen 12 uur teisteren.
Morgen hopen op beter.

1. Nancy:
    28 augustus 2023
    hahaha Mr underpants! how did you not laugh at him
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    28 augustus 2023
    Heeft Joyce al spijt van haar reis naar het "zonnige" zuiden?
  3. Roos:
    28 augustus 2023
    Haha grappig zo'n buren ,dan verveel je nooit, prachtig met die vlinders ,hoe je het beschrijft zo mooi. 🦋