De week is doormidden

17 augustus 2023 - Sanguinet, Frankrijk

De week is doormidden
Vandaag is de week doormidden en ook de groep! Fred, Theo en Petula wagen zich op hun mountainbike om een verkenning ronde te fietsen. Wij bewaken het fort hahaha.
Nee wij zijn de camping en omgeving te voet wezen bekijken.
We staan op 2 aan elkaar geschakelde campings, het gedeelte kampeerplaatsen is erg klein. De rest is volgezet met stacaravans en ook wat vaste plaatsen.
De mensen met vaste plaatsen hebben soms hele mooie tuinen met bloeiende struiken en bomen, en met deze temperatuur geuren ze ook vaak.
Het lijkt een beetje op een kamp, zo dicht staan ze allemaal opelkaar geprakt, ik zou er niet mn vakantie in willen vieren.
Ja ze maken het "leuk" met een veranda en ligstoelen maar nee mij niet gezien.
Buiten de camping kan je links of rechts langs het meer lopen. De ene kant op kom je bij een haventje waar allerlei zeilboten en catamarans liggen, ook is daar een zeilschool.
Opeens kwam er een vleugje etensgeur mijn neus in! Ja dat moet ik uitzoeken, hoe dichter ik bij kwam begon mijn mond te wateren en ik zag visioenen van vleesschotels, spareribs en weet ik veel. (Het was 11uur s"ochtens)
En daar was het dan gewoon langs de weg aan het meer een klein houten gebouwtje met aan weerszijden omhooggeklapte zijkanten. En op de kopse kant ......een kippengrill! Daar hingen de goudbruine hennetjes draaiend in de warmte, hun huid goudbruin druipend van het vet! Man man maak me gek, maar ja ik moest deze keer doorlopen.
Goed om te onthouden zo dichtbij, wel prijzig €15 per stuk.
Nou hup we moesten verder, het meer is opgedeeld met allemaal kleine strandjes met langgerekt stroken riet. Het water kabbelt een beetje door de wind en de rietkragen dansen vrolijk mee.
In de middag zijn we er maar weer gaan zitten, stoelen mee bikini aan en eerst een duik.
De fietsers melde dat ze nog 20.km moesten maar dat ze eerst pauze hadden genomen. Mn zus was helemaal kapot het viel erg tegen, toch veel heuvels en dan in de warmte.
Eenmaal herenigd hebben we nog even genoten van de heerlijke dag.
Mensen kijken is leuk tenminste soms, opeens was er een soort volle maan, een erg volle maan. Zo èèn dat je de kraters kan zien zeg maar!
Een vrouw (jonge moeder) denk 38 of zo kwam met haar man en kind ook even zwemmen. Een schattig meisje met hoedje.
Maar toen deed mama haar strandjurkje uit! Onze mannen keken naar elkaar met een blik van "nee toch".
De dame had een gouden string bikini aan, kan mooi zijn natuurlijk. Maar als je 2 maanen van billen hebt die pukkelig zijn en ook nog eens hangen.......beter van niet.
En dan ook nog is bukken voor onze neus echt walgelijk.
Goed het is inmiddels avond, we hebben lekker gegeten taco met salade zelf gemaakt.
Nu buiten genieten van deze mooie avond.

1. Lin:
    17 augustus 2023
    Haaaahahaha die 👙foto ook. Misschien toch maar beginnen met de Bulgarian split Squad 🤪
  2. Joossie:
    17 augustus 2023
    Mooie fotos’ weer. Behalve die van die blote tont, die had niet gehoeven 🤣🤣
    Leuk om de blog weer te lezen! 😘😘
  3. Roos:
    Op die Foto ben jij dat ? nee grapje , nou die gebakken kip wel duur hè ,