Dagje niks

16 augustus 2023 - Sanguinet, Frankrijk

Rust en relax is het motto, vandaag gaan we lekker aan het meer zitten. Eerste ontbijten lekker in het ochtend zonnetje.
Gevulde koelbox, koffie en zonnebrand factor 50 mee.
De bolderkar geladen met onze stoelen en parasol, Theo met z'n nieuwe kar lopen we gezamenlijk naar het water.
En ja we zijn weer de attractie van de camping, want het lijkt wel weer of alleen de schilderijen nog thuis hangen.
We hebben een mooie plekje tussen wat bomen aan het zandstrand.
Eerst even zwemmen, ik ben gek op water.
Daarna met een koffie, ingesmeerd met factor 50 lekker niks doen. Bijkomen van een bewogen jaar. Ik kreeg nog een berichtje van een vriend die zich afvroeg of wij in het gebied van de bosbranden waren, gelukkig niet!
Het was wel waar wij verleden jaar waren, een eng idee. Ik ben er altijd op beducht, ik kijk ook altijd waar de vlucht routes zijn, ook in hotels e.d. misschien een rare gewoonte maar toch.
We hebben zitten kijken naar surfers en zeilers want er is hier altijd wind dus een drukte op het water. Prachtig om te zien vooral het "nieuwe surfen" waarbij de surfplank helemaal boven het water zweeft en alleen het zwaard in het water hangt.
Als je gaat zwemmen loop je door het zand het water in, maar het wordt pas na 300m wat dieper best raar. Het water is goed van temperatuur om un te zwemmen en erg schoon.
Voor de lunch hadden we een stokbroodje met beleg meegenomen dus niet te veel poespas zeg maar.
Rond 5 uur zijn we weer naar de caravan gegaan en hebben daar het eten voorbereid. We hadden vlees van de grill met salade het smaakte ons prima!
Zoals ik al zei een dagje relax en niet te veel doen, dat is gelukt.
Morgen weer een nieuwe dag.

1. Nancy:
    16 augustus 2023
    Astrid zo leuk om je dagelijkse verslag van gezelligheid te lezen hahaha
    Goed om te horen dat vandaag een rustdag is, want ik weet zeker dat het morgen druk druk druk zal zijn! Ga alsjeblieft verder met het dagelijkse verslag, we lachen allebei elke avond goed!
  2. Roos:
    16 augustus 2023
    Een heerlijk dagje relaxen op het strand ,ik ben benieuwd hoe het
    verder gaat .