Zeeën van liefde

18 augustus 2023 - Sanguinet, Frankrijk

De zee de golven, het ruime sop, de oceaan wat ben je mooi! Vandaag werd ik weer even emotioneel voor het eerst zag ik de oceaan!

De Noordzee is mooi en heeft zijn eigen charme met alle herinneringen uit mijn jeugd.
De 1e keer middellandse zee bracht mij tot tranen, dat was nog maar kort na het verlies van m'n pa.
En dan vandaag wordt de spanning opgebouwd want hier ligt de oceaan gewoon op 1km van een bos een echt groen bos, dan volgen er heuvels met gras. De geur van het zilte nat is dan al wel te ruiken. En dan na een klim dan ligt ze daar met al haar schoonheid, woest gooit ze de schuimkoppen op het strand.
Lichtblauw groenachtig met wit schuim, de geur van zonnebrand fijner kan het niet.

We zijn in Bicarosse plage daar hebben we eerst wat rondgekeken en getracht koffie te drinken. Ja dat is hier soms een probleem, gewoon koffie met taart is echt iets Hollands
Dus bij een terrasje gevraagd of we koffie konden drinken en ja dat kon.
6 koffie was de vraag, eh heeft u ook cappuccino? Non café dat was het, oke doe dat dan maar. We kregen zo'n vingeroedje met zwarte koffie, voorzichtig heb ik een beetje melk gevraagd. Hij was er niet blij mee, maar deed een thee lepeltje melk in. Wat een moeite he koffie zetten. Nou taart zat er al helemaal niet in want ze deden niet aan ontbijt, kortom gezellig hahahah.

We zijn verder gaan wandelen het dorpje in, echt zo'n plaatsje aan zee met opblaas flamingo's verschoten kleding en zonnebrillen
Daartussen vind je de kroonjuwelen van de kust, een traiteur met vis producten, een kaas handel en bakker en als klap op de vuurpijl een een wijnhandel die voor €10,  6 oesters en een glas wijn aanboden. Ik werd er door mijn zus op gewezen, en ja dat laat je niet voorbij gaan! Heerlijk waren ze, met een citroentje erbij en een fruitig glas witte wijn.
Mmmmm smullen

Verder in het gedruis van toeristen hebben we nog badslippers, een bikini voor Annet gescoord. Het leek wel of we boeven waren 3 oude taarten die een zomerkleding winkeltje runde. Ze stonden ieder op de uitkijk. Annet en mn zus vonden een leuke bikini.
Zou hij passen was de vraag, ik dus met 1 hand haar boezem gepakt en nagemeten bij de bikini... waarop 1 van de dames zei: u mag ook gewoon passen hoor hahahahaha nou ik ben even weggelopen, als je zo weinig humor hebt in je leven ga dan van m'n planeet!.

De tijd was daar we gingen naar de zee, met stoel en tas moesten we een stuk lopen om op het stuk strand tw komen waar zwemmen toegestaan is. En ja eerst zwemmen natuurlijk, heerlijk in dat zoute nat met manshoge golven, ik kan het uren volhouden.

Tien we een poosje zaten en begonnen te dommelen schrok ik op. Ik dacht wie stikt daar, het was Annet die deponeerde haar jet gegeten Baqette weer terug in het zakje!
Ze was een beetje ziek, denk door de warmte. Helaas voor haar, we zijn toen niet veel later weer weg gegaan, beter voor haar als ze uit de hitte is. Even snel boodschappen gedaan en naar de camping. We zitten nu gewassen en ingesmeerd voor de caravan, met Annet gaat het wel beter maar ze heeft niet gegeten.
Hopelijk voor haar morgen beter, voor mij was het geweldig vandaag!

1. Roos:
    18 augustus 2023
    Weer een fijne vakantie dag ,jouw beschrijving als je er zelf bent heel mooi , beterschap voor Annet. 😘
  2. Annette:
    18 augustus 2023
    Dank je Roos, gaat vandaag stuk beter. Het was wel jammer, oesters waren heerlijk ende zee zoal Astrid al zei met prachtige golven.