Zo de maandag

15 augustus 2023 - Sanguinet, Frankrijk

Wat een nacht, echt donder en bliksem, bij ontwaken was het rustig. Overal lagen lossen boom bladeren en takjes, gelukkig is het water redelijk gezakt.
We konden lekker buiten ontbijten, een flauw zonnetje deed z'n best om de boel op te warmen.
Iedereen heeft even z'n eigen zaken op orde gesteld want ja het moment was daar!
We moeten inkopen gaan doen, nou dat wordt wat. Met 6 personen nou 4 en 2 een supermarkt in hahahaha dat gaat geld kosten!
We zijn met 2 auto's richting de Eclere gegaan, op 15 min rijden vanaf de camping.
Nou dat werd iets langer, het leek wel kerst!
10 km file voor de supermarkt, eindelijk voor de poorten van de hel werden we door zo'n brede securety man gewoon weggestuurd!.
Hoe dan, het was zo druk dat ze het niet aan konden.
L'Eclere heeft 30 kassa's en een assortiment om in te verdwalen. Hoe is het mogelijk dat het dan zo spaak loopt.
Maar goed, niet voor 1 gat gevangen zijn we aan de overkant bij een soort bouwmarkt gaan parkeren. Deze hebben we toen gelijk even bezocht en Theo heeft het een en ander gekocht om de boel droog te houden. Een soort zeildoek voor de grond want het is hier zand en zand wordt erg vies als het nat wordt.
Goed dan ook maat even bij de Inter Sport naar binnen. Theo en Petula hebben een soort karretje gekocht om het gemakkelijk te maken als we naar het meer moeten lopen.
Ja je leest het goed, als wij nl naar het meer gaan, dan nemen we zoveel mee dat het lijkt alsof alleen de schilderijen nog thuis hangen.l
In tussen was de drukte aan de overkant voorbij en konden wij gaan shoppen. Ik bespaar jullie wat er allemaal in het karretje gedaan werd, ik weet wel dat sommige afdelingen wat langer nodig hadden dan de andere.
Mijn hart ging sneller kloppen, klamme handen, vlinders in mijn buik......daar was de vis afdeling!!Daar wordt ik echt zo blij van he, prachtig opgesteld lagen ze daar. Glanzend frisse oogjes op een bedje van ijs, een assortiment vis waar je blij van wordt, en dan de schaaldieren prachtig rose met dichtgeknepen scharen, voelsprieten in de lucht. De krab en kreeft tussen de mosselen, oesters, coquilles Saint-Jacques noem maar op. Helaas is het bijna niet mogelijk iets te kopen ivm de warmte het verhouden en bereiden ervan is niet handig op de een camping.
Goed As, we moeten door, met een afgeladen kar naar de kassa, het viel mee we bleven onder de €300 eigenlijk hebben we dat meestal de 1e keer. Je koopt dan toch ee heleboel voor de weken die komen.
Eenmaal weer op de camping en uitgepakt en opgeruimd zijn we naar het meer gewandeld en hebben we heerlijk gezwommen.
Het meer is 5km wateroppervlak dus best groot, de temperatuur was dan ook verrassend aangenaam.
Het was al laat dus een drankje op terras ging er wel in. We zijn daar ondanks alle boodschappen toch maar blijven eten hahaha ff makkelijk.
Daarna hebben  we bij de caravans tot in de late uurtjes buiten gezeten.
De nacht was ondanks het onweer lekker rustig, goed geslapen en vroeg weer op!

1. Roos:
    15 augustus 2023
    Je beschrijving over de vis doet me watertanden 😋🐟🐡 ik ben benieuwd hoe Jullie avonturen verder gaan.
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    15 augustus 2023
    Dit keer een meer en geen zee! Dat is toch ook even wennen. En in jullie grote koelkast kunnen toch wel wat vislekkernijen een paar uur koel liggen? Je eet het toch diezelfde dag want wachten is geen optie, daar zijn ze te smakelijk voor!