Naar de eindbestemming!

14 augustus 2023 - Sanguinet, Frankrijk

Wakker geworden door de vogels en Franse koekeroe duiven, ja franse want deze klinken anders. Een beetje kapsones zeg maar.
Genoeg in bed gelegen om half 7 eerst toilet bezoeken, dat is na "Guido's gehaktballen " altijd een angstig moment zeg maar.
Voor de laatkomers in mijn blog, Guido's gehaktballen bevatten een voet knoflook en een hele pot sambal begrijp je.
Met een beetje pech moet je dus even je kont in het toilet dippen en doortrekken ivm schroei plekken hahahaha.
Over toilet gesproken, er kwam dus ook een man binnen, hij dacht lekker vroeg dan zit ik alleen......
Nee meneer ik heb mijn lachen ingehouden, vrijuit kwamen daar de "potscheten" knetter en knalgeluiden hahahaha geweldig en dan trek ik door: nee meneer u was niet alleen hahaha.
Goed de caravan weer inruimen, Annet zet thee en koffie en ik deel broodjes uit voor onderweg. Hup en weer op pad, het is een mooie dag om te rijden. Als ik dit schrijf moeten we nog 200km ik kijk er naar uit hoe het zal zijn.
We rijden langs een lappendeken van groen geel en bruin, een kleuren festijn. Prachtig gemaaide, gezaaide of geoogste akkers. De zonnebloemvelden steken letterlijk en figuurlijk met kop en schouders boven alles uit. Alle kopjes staan dezelfde kant op, trots omhoog in de zon kijkend. Het blijft geweldig dat deze bloemen met de zon mee draaien gewoon de hele dag door, en als ze dan bij oogst rijp zijn kijken alle kopjes treurig naar beneden.
Het gebied waar we doorheen rijden is zo anders dan langs de Middellandse-Zeegebied. Hier zijn bossen en struiken, stroken met veldbloemen enz.
We zijn Bordeaux zonder veel moeite gepasseerd en hebben een stuk B weg gereden om file te ontwijken. Uiteindelijk waren we blij toen we Sanguinet op de boorden zagen staan.
Daar was dan de camping, een goed ogende entree met vriendelijke mensen. Na wat papier werk en regeltjes mochten we dan eindelijk naar onze plekken.
Ik ben dan misselijk, emotioneel en zenuwachtig tegelijk, man wat kan ik daar slecht tegen. Die spanning van staan we wel bijelkaar, is de plek goed en leuk.
Gelukkig perfect we kunnen ruim staan en hebben plek bijelkaar pffff pak van mn hart.
We hebben nog wel de boel neergezet maar morgen doen we de rest, het is vandaag genoeg geweest.
Als ik dit schrijf dondert en bliksemt het als een gek, de flitsen verlichten de camping en het is wachten op de klap. Het Franse weerbericht had dit voorspeld....droge onweer.
Mmmm droog nee het regent nu zo hard dat we elkaar niet kunnen verstaan! Hopelijk is het voor even en krijgen we morgen een mooie dag. Voor nu is het genoeg ik ga slapen.
Morgen boodschappen dag, en de komst van onze gehuurde koelkast en ja die moet vol hè.

1. Nancy:
    14 augustus 2023
    Hahaha, ik hoop dat de donderslag het toilet niet heeft gebroken en ik wed dat de man zich naar buiten haastte :D
    klinkt als een beetje storm en niet droog als je aankomt, maar de volle koelkast zal helpen - net als medicijnen hé.
  2. Lin:
    Ah goed aangekomen gelukkig! Trusten 😴
  3. Roos:
    14 augustus 2023
    De man op de WC moet gedacht hebben wat een onweer. haha 😂
  4. Kitty:
    14 augustus 2023
    Veel plezier. Hopelijk schijnt het zonnetje weer.
  5. Lida of voor Annette je - zus:
    14 augustus 2023
    Fijn dat de plekken op de camping aan je verwachtingen voldoen, want je boekt wel iets, maar krijg je dat ook?! En met het weer is dat niet anders. Hopelijk eeen zonnige gezellige vakantie daar onder Bordeaux. Ze hebben er geloof ik ook wijn!!