Aan het water

19 augustus 2023 - Biscarrosse, Frankrijk

Vandaag blijven we bij de camping, het wordt een warme dag en even bijkomen van gister.
Fred is lekker een mooie ronde wezen fietsen, en zit nu uit te blazen bij ons aan het meer.
Mn zus doet een haakwerkje, de rest leest of lummeld wat. Anders als vanochtend staat er nu een beetje wind die het een beetje afkoelt.
Ik ben net uit het water, je kan een heel eind lopen eer je kan zwemmen. Ik ben niet tot het uiterste gelopen te vermoeiend.
Vandaag maar even wat plannen maken voor de komende dagen. Het risico is als het zo warm is dat je niks gaat ondernemen maar dat is zonde. Er is hier genoeg te bewonderen.
Pffffff ik kijk om mij heen wat een stront lucht komt er opeens voorbij....
Oh de koelbox van Theo gaat open, en ja daar zit natuurlijk Camembert is 😫
Gauw dichtdoen die handel! Maar ja onze zelfgemaakte knoflookboter doet het ook goed hoor.
Het is vrij rustig om ons heen, op de camping zie je ook wat lege plekken ontstaan.
Sommige peuren echt alles zo in de caravan of aanhanger he.
En wij maar voorzichtig zijn en alles meten en wegen, en bij die lui gaat alles altijd goed.
Op het water is er een drukte van jewelste met surfers, zeilers, waterfietsen enzo meer.
Voor ons is een Belgische man een rubberboot met motor uit het water aan het hijsen, met het nodige gemopper naar zoon en vrouw. Gelukkig voor hem kwam er een vriend aanlopen die een helpende hand uitstak. Eindelijk lag het bootje op een soort aanhanger en kon deze uit het water gereden worden, eenmaal op het droge haalde de vrouw er een dop uit, vervolgens kwam er 100ltr water uitlopen! Hoe dan een rubberboot net nieuw en dan al lek?
Ze zijn ermee verdwenen, ik vond het vooral een hoop gedoe voor een uurtje varen.
Laat in de middag voelde we de verandering in temperatuur (voor de komende dagen) . Het werd benauwd en de wind was ook niet meer fris zeg maar. De waterflessen waren leeg, een teken om maar eens op te stappen. Het was al na 18uur we hebben toen besloten om  pizza te halen bij het restaurant want koken hadden we geen zin in. We moesten nog een half uur wachten dus ja dan maar een drankje besteld. De pizza was prima te eten en lekker makkelijk. En zo was het een luie dag die ten einde kwam. Voor morgen staat het strand op de planning, ergens anders dit keer.
Toetammeleur krijg een hoog rode  kleur!

1. Lin:
    19 augustus 2023
    Heerlijk even luier dagje ☺️ Wel blijven smeren As 😎
  2. Roos:
    19 augustus 2023
    Gewoon chillen op het strand, dat is pure ontspanning .🏊‍♀️