Warm en nat

17 augustus 2016 - Levico Terme, Italië

Dinsdag het was een warme nacht en de zon stond vroeg aan de hemel, we hebben heerlijk onder de luifel en parasol het ontbijt genuttigd en zijn langzaam op gang gekomen .
We hadden dan ook besloten om eens lekker op de camping aan het meer te blijven.
Zo'n eerste keer naar het water is altijd een hele klus, als je ons ziet lopen dan denk je nou volgens mij hangen thuis alleen de schilderijtjes nog en hebben ze de rest bij zich !
Een hele karavaan vertrekt dan lopend richting het strandje .
Fred met de kano met daarbovenop de stoelen want je gaat niet de hele dag op een handdoekje zitten, Marcel de koelbox op een steekkarretje want je gaat niet de hele dag aan het water, Annet ja die heeft een luchtbed en tas en de coördinatie over de kano .
Gezien dat dit een heel pakket is loopt zij er naast mocht het eventueel omvallen, hahahaha alsof zij dat kan tegenhouden ! Ik zelf heb ook een ding op wieltjes met de parasols, standaard en zonnebrand middelen. De kids hebben hun eigen zaken mee dus dat is mooi .

Je begrijpt het woord karavaan nu iets beter, gelukkig is er op de hele camping niemand die hier raar naar kijkt gezien ze allemaal als een stel pakezels het strandje opzoeken . De èèn op de fiets met erachter een ligbed met opgeblazen dolfijn erop, de ander een opblaasboot vol met drijfmiddelen. Ook kwam er een stel bij ons zitten die hadden tenttapijt mee om op te zitten .......gelukkig weegt dat maar een paar kilo, geen goed idee dus.

Nou het was heerlijk zo weer eens een dag onbezonnen niks doen, zelf heb ik nog even met de kano gevaren . Er zaten best wat Forellen daar, jammer dat je ze niet kan vangen, ze zijn heerlijk op de bbq.

De kids wilden een slush puppy dat is een soort schaafijs met siroop, gezien ik erg van waterijsjes hou en al een tijdje las van mijn keel heb dacht ik nou dat is eigenlijk wel lekker.
Goed wie wil er een Slush ? Nou dat waren er een paar dus Annet en ik naar het restaurant om ze te halen. Ik had Amarene kers, de andere meloen en orange.
Uiteindelijk zijn die krengen toch wel erg zoet .........misschien moeten we zeeën beetje aanlengen hahahahaa Ja je begrijpt het al dat werd niet met water gedaan.
We hadden in onze koelbox een twee liter fles ijskoude Lambrusco staan, laat dat nu heerlijk smaken in je Slush!
Marcel had al gelijk wat ander varianten bedacht voor de komende dagen ;
Orange wodka, Orange rum, citrus met witte rum en een blaadje munt....
Je snapt wel het werd steeds gekker, maar ik denk zeker dat er wel wat geprobeerd gaat worden.

Gaande de dag zagen we tot onze teleurstelling de bewolking opzwellen tot grote donder wolken, en zo kwam het dat om half 5 begon te rommelen en een beetje spetteren.
We kunnen maar beter gaan inpakken was onze conclusie , ja te laat het begon te gieten en tegen de tijd we bij de caravan waren was het meer een stortbui !
Er viel een aardige hoeveelheid water in korte tijd, tja dan maar wat snacken en drinken tot het droog is want dan kan de bbq aan .Annet had weer eens wat anders volgens haar en dat was Bauwe wijn , oké niet meer doen dus , bah dat was een hele rare smaak !
Bbq is niet gelukt, we hebben ons vlees op de gas grill (party chief) gebakken en de de aardappeltjes gewoon op het gas . Een heerlijke salade erbij prima toch.

Zo zie je het ene moment is het echt warm en een uur later hoost het als een gek.
Vanavond hebben we een drankje gedaan met vrienden die we drie jaar geleden hier op deze camping ontmoet hebben en waar het altijd gezellig mee was.
We hebben lekker bijgepraat en gelachen, de twee jongens zijn opeens ook zo groot geworden dat je eigenlijk niet kan voorstellen hoe snel alles gaat.
Nadat we door de bewaking vermaand waren om zachter te praten zijn we maar naar bed gegaan . Inmiddels is het weer droog, de bomen druppelen nog wat na op de caravan, morgen hopen op een mooie dag .

Misschien een markt bezoeken of wat ander plaatjes, in ieder geval gaan we reserveren om te gaan Canyoningen en om te gaan uit eten bij een heel speciaal restaurant . Maar daarover meer als het zover is.
Ik zet nog een paar foto's online en ik zet
Arieverdetsie tot morgen

1. Jannie Ras:
    17 augustus 2016
    Heerlijk toch wij hebben vandaag een dagje Scheveninge gedaan en natuurlijk Simonis pappa zijn vis proeven Thierry mag ik een haring ja natuurlijk !! Gr xx