Markt dus visje!

17 augustus 2016

Vandaag begon de dag een beetje bewolkt, maar al snel liep het Quick op tot 28gr Dat was nodig ook gezien de regen van gisteren z'n sporen had nagelaten, hier en daar een natte plek alles voelt een beetje klam aan en de was moest ook nodig naar buiten.

We hadden gepland om half 11 naar de markt en Borgo te gaan en dat is aardig gelukt . Eerst zijn we bij de receptie geweest om informatie te vragen over het Canyoningen , paragliding en of ze voor ons konden reserveren bij restaurant Grucollo (hierover later meer). Voor dit alles hadden we wel wat tijd nodig daar het in allerlei talen gebeurd , uiteindelijk gaan we Vrijdag uit eten, Maandag gaan Steffie en Joyce een duo sprong maken vanaf de Pannarotta .

Het Canyoningen gaan we morgen bespreken met de man die het organiseert, dit omdat we met z'n alle willen en het moet wel een beetje spectaculair zijn . Het parcours dat ze aanbieden is leuk en klein .......we willen geen kabbelendkontwater want dan ga ik wel gewoon een keer in een koud bad zitten. Dus dat is even afwachten wat het gaat worden en kosten natuurlijk hahahaha.

Na dit alles zijn we dus naar de markt gegaan, het parkeren was even een sport, wij hadden vrij snel een plekje maar Theo hebben we vier keer en rondje om het dorp zien rijden. Uiteindelijk konden we ons in het shop gedruis storten hahahaha de eerste vier kramen waren gegrilde kip ! Verder was het zoals overal , kleding, kookgerei schoenen en andere zooi . We hebben nog wel wat gescoord Fred een T-shirt, Annet een ding om ravioli te kunnen maken en vis natuurlijk ! Heerlijk zeebaars en zalmforel, we hebben ze op de bbq bereid lekker gewoon peper zout dille citroentje der in en in de folie . Fred en de kids maak je niet blij met vis dus die hebben heerlijk gegrilde kip gegeten met friet, nou als dat geen feest is !

Na gedane zaken zijn we terug naar de camping gegaan om koffie te drinken, je zou zeggen waarom geen koffie op een terrasje ? Ja As waarom niet ; nou ze zijn hier net als in Frankrijk niet echt blij als je alleen koffie wil en dat hebben we als eens meegemaakt in Borgo dus hebben we ons zelf de moeite bespaart . Wel zijn we eerst iets gaan halen bij de koffie ! Ook lekker toch.

Later op de dag zijn we nog (heel spannend hahaha) naar een groot schoenen magazijn geweest, we waren er twee jaar geleden ook en hebben toen ook nog wat gekocht. Vandaag waren het hoofdzakelijk gympen van €10 die we nodig gaan hebben bij het Canyoningen en wat slippers . Verder hebben we rustig aan gedaan, wat gedronken lekker zitten ouwehoeren en gegeten.

Inmiddels is het avond en zitten we aan een heerlijke Irish coffee, ja je leest het goed Irish coffee ! De buren aan de overkant vonden het ook een goed plan, oh ja dit zijn andere als gisteren dus 'Sharon Stone' gaan we niet meer zien.

Steffie heeft de jeugd mee om een drankje te doen en een beetje rond te kijken of er nog andere jeugd is van hun leeftijd. De andere jaren ging er georganiseerd door omliggende campings een bus naar een soort feest terrein waar ze elkaar dan allemaal ontmoeten en hun feestje konden vieren. Helaas zijn ze hiermee gestopt dus is er zoals op zoveel campings weinig voor de jeugd van 17 plus zeg maar.

Morgen gaan we weer even sporten, Theo en Fred gaan fietsen en als wij terug zijn gaan we naar Trento . Dit is een grote plaats hier dichtbij, we gaan daar gewoon even rond kijken en er is ook daar markt tot 13:00uur . Daar kun je wel een terrasje pikken of iets eten, omdat het echt een stad is . En een mooie ook er staat een vestingmuur omheen en is grotendeels mooi onderhouden . We hopen op mooi weer het is een beetje wisselvallig op dit moment dus afwachten maar. Nu aan de borrel en tot morgen !

1. Lida of voor Annette je - zus:
    19 augustus 2016
    Zoooo dat leest als een heerlijk boek en je kunt er niet mee stoppen! Wij waren een poosje offline want we zaten in de Eiffel op een camping met beperkte plekjes aan de stroombox bij het Wifi veld. Ik heb een telefoon die steeds aan de lader moet vanwege slechte accu. Wel rustig hoor om een paar dagen geen of nauwelijks telefoon en app verkeer te hebben. Maar een nadeel is, dat je dan geen hot news hebt. Astrid en Fred, wij dachten dat wij de enige waren die altijd file hebben, verkeerd rijden of een tomtom hebben die ons naar rare wegen stuurt, maar nu weten we beter! Wat een belevenis daar op dat weggetje in het donker.Gelukkig is alles goed gekomen en vieren jullie lekker vakantie met alles er op en eraan.