Naar de sneeuw

28 januari 2024 - Valloire, Frankrijk

Zo een heerlijke nacht (kort maar krachtig) goed geslapen. We hebben gisteravond toch nog gezellig even zitten eten, biertje erbij is weer helemaal blij. We vergeten de ellende zo snel mogelijk en kijken er naar uit om de sneeuw te zien. We zijn om 7 uur vertrokken en vervolgen onze weg via Geneve, dit is de beste route volgens google.
Zoals het er uitziet hebben we alleen nog een obstakel precies waar wij van de snelweg af moeten. Daar hebben ze de toegang naar div skigebieden mee te pakken.
Maar goed fris gewassen onder een goede douche en ontlast (speedshit van Guido's  ballen) zijn we weer op weg in en klein wereldje het is donker en mistig.
Hopelijk klaart het snel op want de route die we nu rijden gaat al door de bergen zoals langs Annecy.
Fijn even koffie gehaald dus gelijk even een broodje gemaakt......een wit broodje met Bastogne koek hahahah wat een feest!
De reis verliep buitengewoon goed, de boeren waren ons goed gezind deze dag.
Na de mist verscheen de koperen ploert voorzichtig door de wolken. Wat een ander gezicht is dat. Die bergen de blauwe luchten en de zon.
We kregen er na gister weer zin in! De laatste hobbel die we nog nemen bij de afslag naar de skigebieden.
Alles zat mee, nu klimmen 24km de bergen in elke bocht zag je het dal verder en verder verdwijnen. Wat een hoogte, we reden  haarspeld bocht na haarspeldbocht De berm werd  langzaam wit en we konden de piste al zien.
Ja altijd dan op dat moment wordt ik stik zenuwachtig. Waar gaan we heen, waar komen  we terecht.
Uiteindelijk zagen we daar ons appartement!
Mooi in de zon, aan de rand van het dorp.
Helaas konden we pas laat aanmelden, we hebben de auto geparkeerd en zijn naar het dorp gaan lopen (hierover later meer)
In het dorp was het gezellig druk, met div. Restaurants, winkels en bars.
Als 1e hebben we de ski passen geregeld die kan je maar alvast hebben.
Toen een beetje rond gelopen en kijken welke winkels er waren enz. .
Ook hebben we gezocht naar de skibus, deze stopt bij ons huis en rijd elk half uur.
Ja je moet dan wel weten waar hij stopt in het dorp.
Maar goed dat wisten we al snel......of toch niet. We stonden al zo'n 20  min te wachten maar geen bus, ja er kwam er wel 1 maar niet de juiste.
Ik op mn goeiste frans: eh pardon dan le bus de hammeau valloire?.....
Non blablabla left joe go magazine du sport...
Ik denk we staan niet goed hier, kom op we moeten naar de andere kant bij een sport winkel. Dat had ik ervan begrepen, en ja aan de andere kant van het dorp was idd de halte van "onze bus".
De bus die aanvankelijk eerst ons huis voorbij reed om vervolgens een eind verder 5 min pauze te nemen, te keren en dan alsnog naar ons huis te rijden hahahha goed we waren er.
Als 1e inchecken, een fransman die engels sprak is een uitkomst.
Daarna al die zooi uit de auto, en naar het appartement. Het is 2 verdiepingen, beneden kamer keuken en toilet, boven 2 kamers, toilet en 2 badkamers (douches). Al met al een prima woning met balkon.
Je snapt dat we terieble moe waren van die 2 dagen, we hebben thuis gegeten en zijn na het uitpakken op tijd gaan slapen. Morgen een spannende dag! Op naar de piste!

1. Lida of voor Annette je - zus:
    28 januari 2024
    Al met al een redelijk goeie start van jullie weekje weg. Maar hebben jullie nu tekstloze-printloze truien aan? Dat kan toch niet! Of gaan jullie hem daar "versieren"?
    Duimen dat al dat blauw in de lucht er de hele week is, hier vandaag en gisteren ook schitterend weer met veel blauw!
  2. Nancy:
    29 januari 2024
    Ahh, dus je bent eindelijk op de piste aangekomen. Ik hoop dat het leuke dagen zijn en dat je goede sneeuw hebt.