Oh we zijn dus toch op wintersport!

2 februari 2024 - Valloire, Frankrijk

De dag begon bewolkt zoals het weerbericht voorspelde.
We hebben voorzorg wat extra aangetrokken dat was niet overbodig.
Eenmaal boven aangekomen stond er een straffe N.O wind 5a6 over de bergtoppen . Dat was andere koek ls de laatste dagen. Van strak blauw naar dekkend grijs. De temperatuur kwam niet boven de 3gr.
Na een paar afdalingen kregen we ook te maken met lage bewolking die overtrok brrrr dat was echt koud en guur.
We kozen ervoor om na een Glühwijntje naar het dal te skiën gezien het op die piste beter toeven was een beetje uit de wind. Dat was idd goed toeven, maar goed we wilden toch nog even door skiën en we moesten nog lunchen. Dus hop in de lift en weer naar boven, in een cabine merk je weinig van de kou. Maar in de stoeltjes lift zeiden we tegen elkaar wat een mazzel wij hebben gehad met dat mooie weer! Goed jas dicht en afdalen, door de mist zagen we het restaurant in de verte, het was er druk want door de koude wind was het terras dicht.
We kregen een tafeltje toegewezen, bij het raam erg gezellig.
Naast ons kwamen 4 mannen uit het oostblok zitten.... ik zei wat een boevenkoppen ze zouden je zo omleggen en verder eten hahahahaha. Dit idee was snel vergaan de ene bestelde een kopje thee! Hahaha maar toch ik hield ze in de gaten.
Vandaag dus geen skiroute maar heerlijk een beetje in "ons" eigen gebied gebleven.
We hebben nog even gekeken hoe de mensen over ons heen vlogen zoals wij gisteren, echt super leuk.
We pakte een laatste lift omhoog, en daar werd een franse peuter bij ons in de lift gezet.
Meestal als je in de lift stapt ga je even goed zitten, en dan sluit je zelf de veiligheidsbeugel over je heen....
Wat dacht dat franse kleine mokkeltje ik doe die beugel wel even dicht! Fred vloeken Marcel tieren, ik zeg ik doe niks! Fred zat klem tussen bank rugzak en stang, Marcel z'n rugzak zat er ook onder, 1 been scheef en die kleine deed gewoon alsof er niks aan de hand was hahahha.
Goed nog 1 afdaling en dan was het genoeg voor vandaag.
Vanavond hebben we gereserveerd bij een restaurant, daar gaan we raclette eten.
Dat is gesmolten kaas met brood, aardappel wat spek en zuur mmmmm ik kijk ernaar uit .
Net terug van het restaurant dat was echt leuk, zo'n halve raclette kaas onder een soort doucheverwarming spiraal. En dan maar smelten het is machtig om te eten maar zoooo lekker. We hebben de kaas niet helemaal op maar wel een heel eind.
Kortom weer een mooie dag,
Oh ja Annet had een flap schoen hahahha de zool van haar bergschoenen liet opeens los!
Maar gelukkig heb ik altijd gereedschap bij me en bisonkit dus de schoen is u gelijmd zodat hij nog even 2 dagen mee kan.
Morgen de laatste dag op de latten

1. Petula Stolk:
    2 februari 2024
    Hahaha sapperdeflap! Dat klinkt bekend!
    Gelukkig ondanks het weer toch nog genoten 🥰
  2. Roos:
    2 Februar ..
    Ik krijg meteen trek in een heerlijke Raclette,😋 ik hoop op beter weer .. geniet van de tijd 🌞⛷
  3. Kitty:
    2 februari 2024
    Hopelijk wordt het toch nog genieten, die laatste dagen.
  4. Lida of voor Annette je - zus:
    2 februari 2024
    Hoop voor jullie dat het nog zo'n mooie zonnige dag wordt als eerder deze week. En niet te vergeten een vlotte terugreis! Ik zou nog wel even checken wat de boeren allemaal aan het doen zijn, niet op het land maar op de wegen: tot in Belgie blookkades, dus misschien via Duitsland? Of zitten jullie te ver van de grens? Fijne dag nog en smakelijk eten weer.
    Wat eten we : raclette! Alweer raclette?!

Jouw reactie