Dinsdag weer een mooie dag

31 januari 2024 - Valloire, Frankrijk

Vanochtend kwam ik wat stram uit bed....gisteren ben ik voor de verandering weer eens van achter onderuit geskied. We stonden met z'n 4 even te genieten en te praten toen Annet opeens dacht Hu waar is ze nu.
Zo'n achtelijke fransman die echt wel kon skiën (zagen we toen hij wegging) kon de snelheid niet aan denken wij en kon mij niet meer ontwijken!
Oh oh wat goed dat ik weinig frans spreek voor die eikel.  Ik heb even m'n skistok een eind weggegooid en heb met toen van hem los gemaakt ......oh pardon oh sorry joe oké.
Nee lul Je skied me net van m'n sokken!
Het is allemaal goed afgelopen gelukkig, ik heb de afdaling even alleen verder genomen want ik was niet aanspreekbaar zeg maar grrrr. De herinneringen van een paar.jaar geleden kwamen toch weer even voorbij.

Maar goed, voor ontbijt heb ik eitjes met spek gebakken, gelukkig kon ik mee eten, ben nl vaak misselijk in de ochtend, maar nu ging het goed. De rest van het ritueel zoals gister, zooi aan, busje in en naar het dorp.
Het was weer stralend blauw, iets drukker als gister maar nog steeds heerlijk.
Het plan was de andere kant van de berg te testen.
Dat hebben we dus ook gedaan, van de ene lift in de andere, wel tussendoor mooie piste pakken en vooral genieten.
Ja natuurlijk zijn er malloten die niet kunnen tellen......kijk je komt aan glijden en soms staat er een horde mensen die allemaal naar boven willen. Dat duurt hooguit 5min. en ja dan zijn er eikels die er dan sneller door willen.
Of zoals vandaag, even tellen 6 persoonslift en dan weer even tellen oh nee we zitten met 7!
De lift werd gestopt en er moest 1 zo'n dombo uit de lift komen. Sta je lekker voor gek voor al de wachtende mannen. Neem van mij aan 6 is echt 6 personen!
Eenmaal boven hebben we de route bepaald en nog wat foto's gemaakt. Roetsj daar gingen we, wat een afdaling zo zalig.
En volgens plan.
Aan de andere kant hebben we de GLÜ pauze genomen, er kwamen een hele groep franse naast ons zitten waar we met handen en voeten best lol mee hadden, een oma vroeg morgen weer zelfde tijd hahaha dat was gezellig.
Inmiddels zijn we in ons appartement en drinken nog wat, straks weer met de bus terug en vandaag gaan we voor Italiaans eten ben benieuwd!
Ook deze avond was een succes, we hadden een plekje in een gezellig Italiaans restaurant met streekproducten nou die hadden ze zeker pizza met allerlei soorten kaas en spek, maar ook pasta en Escargot hihihi tuurlijk hebben we die genomen, heerlijk net knoflook en peterselie.
De wandeling na het eten deed ons goed, een halve pizza hadden we in een doos meegekregen.
Thuis een lekker bakkie gedronken en straks lekker slapen.
Morgen een spannende dag!

1. Roos:
    Roos
    31 januari
    Weer mooi verteld, gelukkig is het goed afgelopen met de fransman. 😡
  2. Kitty:
    31 januari 2024
    Dacht gelijk oei, maar gelukkig goed afgelopen, wees voorzichtig, geniet!!!!
  3. Lida of voor Annette je - zus:
    31 januari 2024
    Morgen een spannende dag... klifhanger!!!!
    En nog steeds mooie weer en genoeg sneeuw ondanks het zonnetje( wel lekker natuurlijk) dat best kracht heeft. Veel plezier morgen.

Jouw reactie