Meer aan t meer,

23 augustus 2023 - Sanguinet, Frankrijk

We zijn vandaag lekker bij het meer bij de camping gebleven, een luie start van een luie dag.  Gister was best vermoeiend en met temperaturen boven de 38 gr de komende dagen moeten we echt rustig aan doen.

Aan het meer was het door een lekker windje goed te doen, af en toe zwemmen. Maar ja na de oceaan is dit alsof je in bad gaat zonder zeep hahaha.
Zo'n groot meer en dan toch zulk warm water, dit komt denk ik dat het lange tijd vrij ondiep blijft je kunt een km lopen zeg maar.
Maar goed het verfrist toch wel even.

Stilzitten is niet mijn hobby dus ik opperde: zullen we gaan suppen, nee niet zuipen.
Sup is stand up paddeling ofwel staan op een plank en paddelen.
Kijk dat 'staan op' is nu juist de truc  Je moet stevig staan, en je evenwicht bewaren, terwijl je paddelt.
Leuk gezegd maar doe het maar even!
We hebben 2 van die planken gehuurd, Theo had geen moeite die had het al eens gedaan.
Ook Annet ging goed, Fred is aan de kant gebleven die vond het niks. Petula heeft het even geprobeerd maar stopte ermee ivm risico op vallen en bezeren. Ik had het al eens geprobeerd maar niet met de goede plank.
Na een keer proberen ging het steeds beter, op laats had ik het goed te pakken.
Daar ben ik blij om, want ik wilde het thuis ook al graag doen.
Na een uur moesten we terug, ga het zeker nog eens proberen.

Tja en wat heb je dan verdient, precies een drankje!
De wind was aardig aangetrokken, niet verkeerd want anders was het niet uit te houden.
We hebben een beetje zitten filosoferen over de komende dagen, gezien er 40gr + voorspeld. Morgen gaan we naar de zee, en in dat dorp Biscarosse plage willen we dan in de avond ook blijven eten. We hopen dat het lukt, het zag er van de week erg gezellig uit.

Om 7 uur zijn we naar onze caravans terug gegaan, daar hebben we gezamenlijk gegeten.
Zelfgemaakte sate, met satesaus en een groene salade.
Heerlijk was het, en gezellig zo onder elkaar.
De mannen hebben we met de afwas op pad gestuurd, dit kon want daar is geen bier te koop.

Er is hier vlakbij een groot militair gebied, echt gaaf er vliegen steeds straaljagers over het meer!
Maar nu horen we al de hele dag mitrailleur schoten, best raar om zo te horen.
Dan denk je toch aan de mensen in oorlogs gebied die dit ook horen, maar waarvoor het een bedreiging is!.

Morgen naar de oceaan.

1. Dagmar:
    23 augustus 2023
    Wat leuk dat suppen!! Heel fijn om te lezen dat jullie zo genieten. Liefs xx
  2. Ed en Anja:
    Hallo vakantiegangers!
    Wat leuk deze reisblog!😃
    Zo te lezen is het daar erg warm, maar weten jullie je prima te vermaken!
    Wij wensen jullie nog veel plezier met elkaar!
    Dikke knuffel van Ed en Anja😘😘
  3. Lida of voor Annette je - zus:
    23 augustus 2023
    Heel verstandig, gewoon rustig aan, je niet druk maken, het is per slot van rekening ook nog vakantie!!! Je hoeft niet elke dag in de touwen te hangen of de slingers op te hangen.
  4. Nancy:
    24 augustus 2023
    Ziet eruit als een leuk stadje in de buurt met een goede markt.