Riva del Garda
23 augustus 2016 - Riva del Garda, Italië
Vroeg uit de veren vandaag, op het programma stond Riva del Garda . Het is van de camping vandaan ongeveer 1 uur rijden en omdat het een nogal drukke route is en het ook hier lekker warm is gingen we half 9 op pad .
De omgeving hier is echt mooi , ook veel motoren op de weg en ja daar houden wij wel van . We gaan over de auto strada en dan een stuk door de bergen en door mooie plaatsjes, en dan opeens doemd daar in de verte het Garda meer op !
Echt zo mooi ik ben wel wat gewend maar dit was echt bijzonder . Ook de grote van het meer had ik niet gedacht. Het waaide er (gelukkig ) dus er lagen ontelbare surfplanken en zeilboten in het water , een super leuk gezicht zo .
We hebben de auto's hebben we lekker koel in een parkeergarage gezet en zijn het stadje in gegaan . Zoooo leuk al die kleine straatjes met winkeltjes en restaurantjes, sommige met een terras van 3 tafels hahaha .
Als je een beetje omhoog kon kijken zag je de bergen met vervallen kastelen en dure villa's afsteken tegen een strak blauwe lucht. Met in de bossen de voor Italië kenmerkende Cypressen , dit zijn die hele hoge lange puntconiferen . Het is zoiezo prachtig de Bougainvilla's huizenhoog, Magnolia bomen zo groot heb ik ze nog nooit gezien om van de palmbomen maar te zwijgen !
Als je hier dan ook niet het vakantie gevoel krijgt dan krijg je het nooit meer, ik denk dat Lago di Garda hoog op ons lijstje komt te staan . Het is er nu nog steeds 20 gr , korte broek en hemdje is genoeg.
Je begrijpt met 10 mensen door een stadje vraagt enig geduld want een ieder wil wel even ergens naar binnen,soms gingen we met zn 10e een porselein winkel in gewoon even de winkeliers schrik aan jagen hahahah.
Ik heb wederom niks gekocht lekker goedkoop hè .
Wel hebben we op een terrasje koffie gedaan met taart natuurlijk. Verder hebben we de hele boulevard afgelopen het was er erg druk . Op ieder plekje aan het water waren mensen aan het zonne of zwemmen .
Ook zijn zus en ik een winkeltje uitgelopen, ik had wat kraaltjes uitgezocht (voor mijn vlechtje ) , bij het uit zoeken van de juiste maat verschoof Petula iets waar de madam van de winkel mee bezig was ! Oh jee deze smeet het gewoon weer terug en maakte een gebaar van opzouten hier ben ik bezig ! Tja de kralen zijn niet in het daartoe behorende bakje gekomen jammer voor haar. Ik zei Petula we gaan doei! Dat kon ook op een een andere manier denk ik zo .
Dus nog niks gekocht hahaha .
Terwijl we allemaal foto's aan het maken waren van alle mooie plaatjes die we om ons heen zagen waren we aan het eind van de boulevard gekomen. Eigenlijk wilde we nog we even een duik nemen in dit adembenemende meer. Gezien het erg druk was besloten we de auto te pakken en een stuk verderop een plekje te zoeken langs het water . Dat hebben we gevonden .
Badkleding aan en hop duiken maar echt zalig! Petula en de meiden zijn naar het plaatsje verderop gelopen die hadden geen zin om te zwemmen . Later op de dag zijn wij ook daarheen gegaan we kunnen even niet op de naam van de plaats komen maar wat was dat leuk zeg.
Hele smalle straatjes met keitjes als bestrating , poortjes , huizen met luikjes en doorkijkjes naar het meer met op de achtergrond de bergen en de blauwe lucht !
De dames hadden al een mooi terras aan het water gezien daar zijn we dan ook met z'n alle gaan eten . Toen we hiermee klaar waren moesten we een half uur lopen naar de auto maar tot onze verbazing waren alle winkeltjes nog open en diverse straatmuzikanten sierden de avond . Het was een drukte alsof het zaterdag op de Lijnbaan was hahah echt gezellig .
Nu rijden we op de autostrada terug naar de camping allemaal voldaan en een mooie herinnering rijker .
Straks nog een neut en dan lekker douchen en naar bed !
Morgen nemen we een rustdag, gewoon lekker even niks doen .
Nou ciao maar weer en tot morgen
De omgeving hier is echt mooi , ook veel motoren op de weg en ja daar houden wij wel van . We gaan over de auto strada en dan een stuk door de bergen en door mooie plaatsjes, en dan opeens doemd daar in de verte het Garda meer op !
Echt zo mooi ik ben wel wat gewend maar dit was echt bijzonder . Ook de grote van het meer had ik niet gedacht. Het waaide er (gelukkig ) dus er lagen ontelbare surfplanken en zeilboten in het water , een super leuk gezicht zo .
We hebben de auto's hebben we lekker koel in een parkeergarage gezet en zijn het stadje in gegaan . Zoooo leuk al die kleine straatjes met winkeltjes en restaurantjes, sommige met een terras van 3 tafels hahaha .
Als je een beetje omhoog kon kijken zag je de bergen met vervallen kastelen en dure villa's afsteken tegen een strak blauwe lucht. Met in de bossen de voor Italië kenmerkende Cypressen , dit zijn die hele hoge lange puntconiferen . Het is zoiezo prachtig de Bougainvilla's huizenhoog, Magnolia bomen zo groot heb ik ze nog nooit gezien om van de palmbomen maar te zwijgen !
Als je hier dan ook niet het vakantie gevoel krijgt dan krijg je het nooit meer, ik denk dat Lago di Garda hoog op ons lijstje komt te staan . Het is er nu nog steeds 20 gr , korte broek en hemdje is genoeg.
Je begrijpt met 10 mensen door een stadje vraagt enig geduld want een ieder wil wel even ergens naar binnen,soms gingen we met zn 10e een porselein winkel in gewoon even de winkeliers schrik aan jagen hahahah.
Ik heb wederom niks gekocht lekker goedkoop hè .
Wel hebben we op een terrasje koffie gedaan met taart natuurlijk. Verder hebben we de hele boulevard afgelopen het was er erg druk . Op ieder plekje aan het water waren mensen aan het zonne of zwemmen .
Ook zijn zus en ik een winkeltje uitgelopen, ik had wat kraaltjes uitgezocht (voor mijn vlechtje ) , bij het uit zoeken van de juiste maat verschoof Petula iets waar de madam van de winkel mee bezig was ! Oh jee deze smeet het gewoon weer terug en maakte een gebaar van opzouten hier ben ik bezig ! Tja de kralen zijn niet in het daartoe behorende bakje gekomen jammer voor haar. Ik zei Petula we gaan doei! Dat kon ook op een een andere manier denk ik zo .
Dus nog niks gekocht hahaha .
Terwijl we allemaal foto's aan het maken waren van alle mooie plaatjes die we om ons heen zagen waren we aan het eind van de boulevard gekomen. Eigenlijk wilde we nog we even een duik nemen in dit adembenemende meer. Gezien het erg druk was besloten we de auto te pakken en een stuk verderop een plekje te zoeken langs het water . Dat hebben we gevonden .
Badkleding aan en hop duiken maar echt zalig! Petula en de meiden zijn naar het plaatsje verderop gelopen die hadden geen zin om te zwemmen . Later op de dag zijn wij ook daarheen gegaan we kunnen even niet op de naam van de plaats komen maar wat was dat leuk zeg.
Hele smalle straatjes met keitjes als bestrating , poortjes , huizen met luikjes en doorkijkjes naar het meer met op de achtergrond de bergen en de blauwe lucht !
De dames hadden al een mooi terras aan het water gezien daar zijn we dan ook met z'n alle gaan eten . Toen we hiermee klaar waren moesten we een half uur lopen naar de auto maar tot onze verbazing waren alle winkeltjes nog open en diverse straatmuzikanten sierden de avond . Het was een drukte alsof het zaterdag op de Lijnbaan was hahah echt gezellig .
Nu rijden we op de autostrada terug naar de camping allemaal voldaan en een mooie herinnering rijker .
Straks nog een neut en dan lekker douchen en naar bed !
Morgen nemen we een rustdag, gewoon lekker even niks doen .
Nou ciao maar weer en tot morgen

Als je t leest dan is t net of je er zelf loopt.
Klinkt allemaal geweldig in ieder geval.
Hier momenteel ook bloedheet...donderdag wordt de warmste dag...lekker werken met airco aan..
Nou luitjes..fijne rustdag morgen..en voor nu nog n fijne avond! Xxx
Hoorde net in het nieuws van de aardbeving in midden Italië. 6 Op de schaal van Richter. Veel doden en een heel mooi oud dorpje verwoest.Was ten noord-oosten van Rome.Jullie zitten daar gelukkig een eind vandaan.
Fijne rustdag, want van zo'n slenterdag en vele indrukken wordt je best moe.