Zomer 2023 Frankrijk

13 augustus 2023 - Vendôme, Frankrijk

Ja lieve luitjes het is weer zover, vakantie tijd!
Vanochtend vroeg (5uur) is de caravaan vertrokken richting Lac de Sanguinet aan de golf van Biskaje. We hebben een camping geboekt aan het 2de grootste meer van Frankrijk. En "we" zijn;
Fredje en ikke team1
Petula (zus en Theo (zwager) team2
Annet (extra zus) en Marcel (vriend) team3
Drie auto's, 3 caravans, 140 Guido's gehaktballen, 21 broodjes en wat meer.
Je kan het maar bij je hebben toch, oh ja en water.
En helaas vanochtend niet alleen in onze flessen! Wat een klote weer hebben we gehad, tot ver in België hoosbuien. Last van aquaplaning en spatwater.
Gelukkig is het verderop droog geworden.
De eerste stop hebben we met een beetje spetteren toch maar gedaan. Koffie met natuurlijk een roombroodje, allemaal een witte snor van de poedersuiker maar het gaat er altijd wel in. Langzaam rijden we op Parijs aan, nu op de peage waar altijd wel verkeer is.
Wij hebben samen met team 3 weer een "bakkie" in de auto, nee geen koffie maar zo'n zendapparaat dus kunnen we met elkaar praten. De andere houden we via mobiel op de hoogte.
Daarnet heb ik weer eens gebruik gemaakt van het bakkie, niet onderling maar naar een vrachtwagen!
De idioot was al 25km aan t proberen om ons alle in te halen. En dit met een grote sticker met 60km op z'n bak. Helaas geen antwoord ik heb hem met een Belgisch accent uitgescholden, het luchten wel op hahaha
We zijn gestaagd verder gegaan en eigenlijk zonder veel oponthoud. Onderweg kwamen we (Fred) er achter dat hij de tolbadge en het milieu fignet vergeten was. Opeens had onze Kia een bol dak.
Het zijn zo van die dingen die vergeet je niet, en ja jullie kunnen lezen van zoiets ; jij hebt het ook vergeten maar toch.
Oke dan maar zonder,.dus in de rij bij elke peage net als vroeger hahahaa.
Parijs, ja Parijs de nachtmerrie van elke vakantieganger. We hebben als een volleerd chauffeur Parijs :genomen " het viel allemaal mee. Een beetje onzeker maar doeltreffend hebben wij het doorstaan.
Ik heb zelfs een glimp van de Eifeltoren  gezien.
Uiteindelijk hebben we aangestuurd op Verdome sur Loir, we zijn daar rond 4 uur aangekomen.
Een mooi pittoresk plaatjse met redelijk wat Touristen. De mensen van fe camping waren heel vriendelijk en wij hebben een mooi plekje om te overnachten.
We zijn in het plaatsje Verdome gaan eten, eerst een lekker drankje op een terrasje.
Echt een mooi plekje met leuke terrasjes,  wij bestelden een cocktail. Theo ging voor de "Hanibal" .... uiteindelijk een gifgroen drankje dat smaakte naar Dreft met passievrucht smaak!  Die van de andere was prima te doen. Oke Theo niet meer doen dit he hahaha.

Het avondeten deden we in een pizzeria, een leuke zaak met binnenplaats waar wij een mooie tafel kregen. Echt zo'n zomers sfeertje met mooie planten, fleurig gedekte tafels je kent het wel.
De ober was een jonge man de zelfs zijn best deed om Engels te spreken hoe leuk is dat.
Ja en dan, dan is het toch weer "Frans" zeg maar, 1 fles rose sivoeplè en 4 glazen.
Non dat kon niet het was 3 glazen per fles dus moesten we 2 flessen bestellen, oke ik hoor jullie denken wat is het probleem? Maar toch die 2e fles had er heus wel gekomen maar op deze manier is raar.
De avond duurde en na 1 uur zat het halve teras met een vette bek met hier en daar nog wat fromage in de mondhoeken, doodgeslagen bier en verkreukelde servetten! Wij hadden nog geen eten!
Er werd ons door een andere ober toegeblaft dat het eten eraan kwam.
Goed nog eens een kwartier later begonnen de volgevreten mensen om ons heen door te krijgen dat Gordon Ramsey (ik dus) niet blij was.
Om de boel een beetje op te jutten ben ik opgestaan en naar de keuken gelopen hahahaha
Alle hoofden stonden mijn kant op in afwachting van wat er kwam.
1000x excuses het was fout bla bla bla.
En ja hoor daar kwam fles Rosè nr 3 alleen deze was van het huis. We hebben lekker zitten eten dat wel.
Op de camping nog even buiten een koffie met neut en toen het bedje in. Rusten voor wat komen gaat.

1. Lin:
    Vive le France 😜
    Leuk As, ik kan niet wachten op de volgende!
  2. Annette:
    13 augustus 2023
    Heerlijk begin, we hebben er zin in. Lac Sanguinet we komen eraan!!
  3. Nancy:
    13 augustus 2023
    Nou, wat was dit fantastisch om te lezen en het is nog maar dag 1 - ik kan niet wachten om te horen over het vakantieplezier en de capriolen die deze groep ook zal doen!
  4. Ellis:
    Fijne vakantie.
  5. Roos:
    Zo grappig, dat Ik benieuwd ben naar jullie avonturen. 😅
  6. Roos:
    13 augustus 2023
    Zo grappig, dat ik benieuwd ben naar jullie avonturen. 😅
  7. Lida of voor Annette je - zus:
    14 augustus 2023
    He he eindelijk tijd en WIFI ( weer thuis van weekend Monschau) om met jullie mee te reizen en een Franse vakantie te vieren. Gezellig en als vanouds gedonder in de glazen.