Dag 7

20 juli 2019

Even als antwoord op de vraag; natuurlijk laten wij moeder niet alleen achter, wij hebben nog een broer en volwassen kleinkinderen en genoeg familie die voor onze moeder zorgt.

Goed Rosés was echt de moeite waard gisteren, een mooie in een diepe ronde baai gelegen stadje met een drukke goed verzorgde boulevard. En achter die boulevard allemaal smalle straatjes, zo breed dat de vroegere bevolking zich met een handkar erdoor kon verplaatsen. Leuke mooie doorkijkjes richting de zee, hier en daar hing wat wasgoed en klonk het geluid van Kanarie pietjes. Die kanaries zijn hier populair je hoort ze overal van de balkonnetjes of binnenplaatsen. Dat dus in de hoogte, op de grond is het een ander verhaal, vele knusse winkeltjes met  allerhande snuisterijen, kleding, eten en nog veel meer. Ook geurt het er naar verse lavendel, iets wat ze hier in bosjes of zakjes verkopen. Ook was er leuk winkeltje met ja je raad het al drank, geen grote drankenzaak maar als souvenir . Sangria in een fles die de vorm heeft van een stier, flamengo danseres of met om de hals castagnetten aan een rood lintje. Wij waren serieus van plan om zoiets te kopen, even rondkijken dus. Nu wilde het geval dat Annet al de hele tijd met wat aanzichtkaarten rond liep en wij geen postbus konden vinden. Ik dacht ik vraag even aan die lieve oude dame achter haar toonbankje of ze een postbus wist. Nee niks lief oud dametje, dat stuk serpent deed gewoon alsof we helemaal niet bestonden! Ze keek naar beneden en veegde quasi even met haar hand de al schone toonbank nog een keer af en liet ons gewoon staan.

Ik verwenste haar vervolgens iets, iets waar de dokter voor met een bootje moet komen en we liepen verbluft haar winkeltje weer uit.

Mmmm zeiden we dat is nu jammer, hopen dat dit niet de standaard is hier. Gelukkig bleef het bij die oude dame. Iets verder op werden alle restaurantjes voorzien van gedekte tafeltjes, ieder in zijn eigen kleur (meestal blauw). Voor ons was het koffie tijd het eerste tentje waar we vroegen of we welkom waren was gelijk leuk. De man wees ons een tafeltje aan buiten in het straatje, en een heerlijke cappuccino werd er voor ons gezet. Laten we het ernaar van nemen dus we bestelde een tweede. Ondertussen hadden wij wat rond gekeken en aan de muren in de straat hingen menu’s. Nou ik kan je zeggen dat we niet wilde wachten tot het middag was. Dat hebben we wel gedaan hoor!

Eerst wilde we alles bekijken en lekker langs de boulevard lopen met de wind in de haren en de zon op ons gezicht. We zijn richting de haven gelopen, daar was niet echt veel te doen, ja prachtige jachten en zeilboten. Nee beter lopen we terug naar de binnenstad, en volgens mij kon dat ook via een andere weg hahahha normaal kon ik altijd waar ik zijn wil, maar deze armoedige straten waren niet echt de bedoeling. Na eenstukje lopen zijn we weer richting de zee gegaan en konden vanuit daar de weg vervolgen.

Inmiddels werd het echt tijd om te gaan lunchen, het idee was een flinke lunch en dan in de avond op de camping iets kleins ( stokbroodje met kaasjes). Nou dat is gelukt, man man wat een heeerlijkheid en even een papa momentje tussendoor.

Ik had nl als voorgerecht mosselen, nou we dachten voorgerecht dat zijn er een paar, maar nee daar kwam de in gestreken overhemd besnorde ober aangelopen, met op zijn arm een prachtige oranje aardewerken schaal vol ja vol met mosselen! Water in m’n bakkus van dit aanzicht. De mosselen waren heerlijk, en zelfs Joyce lust ze (balen). Als hoofdgerecht had ik baby inktvis met rijst en een groente  “hoopje”, Annet en Mars hadden Paella, Fred een mooi stuk vlees en Joyce had een moot zalm. Het was even stil aan tafel, wat hebben wij zitten genieten. Natuurlijk met een koude rosé erbij en een cola voor de chauffeur.  Na deze beleving was het tijd om terug te gaan naar de camping, het was heet en we waren toe aan een duik in het zwembad. Zo gezegd zo gedaan, daar knap je echt van op. Verder hebben we bij de caravan zitten nagenieten en praten over Rosés dat het echt de moeite waard was.

Ook de afspraak van in de avond wat kleins eten zijn we nagekomen.

Al met al een mooie dag.

Morgos weer meeros tot ziensos.

1. Kitty:
    20 juli 2019
    Heerlijk verhaal, zo te lezen hebben jullie het naar je zin en kan je Roses lekker eten, lijk me een leuk plaatsje veel plezier grtjs xxx
  2. Lily:
    20 juli 2019
    He daar ziet er allemaal weer gezellig uit en lekker eten nou veel plezier daar allemaal en donderdag gaan we naar je moedertje toe dat komt allemaal goed doeii xxxx
  3. Niek:
    20 juli 2019
    shit...water loopt mij nu ook in de bakkes...zelfs een klein beetje uit de bakkus...