Dag 6 Rosés

19 juli 2019

Weer een nieuwe dag met de kopere ploert hoog aan de hemel, in Nederland maken mijn zus en zwager zich op om ook van hun vakantie te gaan genieten. Daarnet nog even gesproken, zij gaan naar Oostenrijk, ja ons geliefde Oostenrijk. Ook voor hen zal het een dubbel gevoel zijn, zeker daar in de bergen.

Wij zitten op dit moment in de auto, we zijn op weg naar een kustplaats Rosés, gewoon omdat het kan zeg maar. We gaan niet met een doel alhoewel er daar wel een visafslag is!

Gisteravond hebben we iets gemakkelijks gegeten, een broodje met kip en salade, je hebt met dat warme weer toch minder trek zeg maar. Na het eten een bakkie koffie met een Bastogne koek en een neutje dan kunnen we de avond weer aan.

Vannacht was het iets afgekoeld dus prima om te slapen, tja dan zijn er toch weer die vroege vogels die soort van stil doen maar waar iedereen van wakker wordt. Dan maar uit bed en brood halen, het was nog wel lekker rustig bij de bakker. Normaal heb je zomaar 10 mensen voor je, maar nu kon ik gelijk kiezen.

Op de camping was inmiddels iedereen wakker, ook worden er veel caravans neergezet. Die caravans hebben hier in de winter in opslag gestaan en worden dan door een bedrijf op zijn plek geflikkerd, ja geflikkerd want het is afkoppelen en wegwezen. De evenaren rijden dan in 1 rit van Nederland naar Spanje en kunnen dan zo hun spul neerzetten. Handig als je zeker weet dat je een paar naar dezelfde plaats gaat, goedkoop is het niet. Ze betalen tussen de 700 en 1000 euro per jaar voor een overdekte plaats. Je kan ook buiten staan maar dan is je caravan zeker afgeschreven na een paar jaar.

De camping baas vertelde dat het dit weekend vol komt te staan, dat zal een drukte geven. We wachten het wel af.

We hebben gehoord dat het thuis ook erg warm gaat worden, hier doen ze er ook nog een schepje bovenop. Dan maar weer naar zee en lekker uitrusten en bijkomen.

Joyce heeft vanmorgen een rondje hardgelopen, het was goed te doen, nog niet te warm alleen had ze wel wat last van vermoeidheid . Ja dat is niet zo gek natuurlijk, ze gaat steeds meer op haar vader lijken die sloeg ook nooit een drankje af hahahaha. Nee gekheid, wel is het gezellig dat ze ook een rosé meedrinkt aan tafel.

Vandaag gaan we eens kijken hoe het aan de andere kant van de baai is, dat is 50km rijden.  Het is hier wel allemaal droog en dor, terwijl als we iets meer richting Barcelona rijden we nog door bosrijke omgeving rijden. Misschien gaan we volgende week een beetje die richting op. Niet naar Barcelona maar wel aan die kant.

De dorpjes waar we doorheen rijden zijn verlaten en de meeste huizen zitten potdicht. Of dat tegen de hitte is of dat er niemand woont? Wij weten het niet.

Wel bloeien de Oleanders meters hoog, de Plumbago  rijkelijk op de oude binnen plaatsjes, dat is wel een prachtig gezicht.

Ik wil wel nog een keer naar Gerona, dat was verleden jaar een leuke plaats om te bezoeken. Verder ga ik uitzoeken waar er nog meer markten zijn als alleen in Estartit . Waar we nu rijden kunnen we de Pyreneeën zien in de verte, ook mooi alleen is daar helemaal niks te beleven. Je moet dan echt ver rijden en daar hebben we geen zin in.

Vanmorgen heeft Fred de pootjes van de caravan nog een slagje gegeven, dit is na een paar dagen altijd wel nodig,omdat de caravan een beetje inzakt en dan staat te schudden.

Nou voor vandaag brei ik er weer een eind aan.

Rosés we zijn onderwegos hou je vastos

1. Niek:
    19 juli 2019
    Na het lezen van je verhaal in mijn eigen vakantiefoto's van Spanje gedoken...beleef het weer helemaal !!! xxx
  2. Kitty:
    19 juli 2019
    Ik hoor wel wat jullie beleven vandaag, het weer is goed zo te horen, nou hier ook, veel plezier, zijn er nog achter blijvers voor je moeder? Xxx
  3. Annette:
    20 juli 2019
    Geen visos afslagos gezienos, denk te latos.
    Roses is wel een leuk stadje!!
  4. Lida of voor Annette je - zus:
    20 juli 2019
    Wij hebben gisteren mosselen gegeten en dan moest ik weer denken aan jullie visschotel van vorig(?) jaar, smakelijk vertelt door Astrid en mooi op de foto gezet. Jullie gaan vast en zeker nog wel vis eten.
  5. Eef:
    20 juli 2019
    God...oooo...god. Belofte maakt schuld...…..drie dagen de mail niet geopend
    Nou Astrid zal ook wel eens een dag overslaan...

Ga vakantie vieren...haha....maar ben weer bij....

en ook leuk om te lezen....xxx