Een mooie dag in het verschiet.

30 januari 2024 - Valloire, Frankrijk

Vroeg op en gelijk, was tie daar de zon.
Na het ontbijt zijn we naar de bus gegaan, een klein stukje rijden tot de piste.
Eenmaal boven moest ik eerst even rondkijken, ik kan er geen genoeg van krijgen!
Die prachtige bergen, de sneeuw en al die gekleurde mensen, echt mooi.
Uit de lift moet je maken dat je wegkomt, de volgende komt er gelijk achteraan.......
Dat hadden wij netjes gedaan, tot er een oude dikke man in een te klein skipak met helm op (zijn wangen staken paars gekleurd buiten z'n helm) uit de lift gelanceerd werd! Samen met een andere dame lagen ze daar te spartelen, meneer kon niet opstaan en werd steeds paarser. Je moet je voorstellen dat je daar ligt en eigelijk niks meer te zoeken hebt op ski's. Oke misschien kan de beste man goed skiën maar als jezelf niet meer kan opstaan.....
De liftbediende schopten tegen zijn skies zodat ze los gingen, maar verder deed hij niks.
Daar lig je dan als een goudvis te spartelen, de lift staat stil en iedereen kijkt naar je hahahhaha.
Goed ook wij gingen verder, vandaag was het plan om naar het andere dorp te gaan, dus omhoog omlaag en omhoog!
Een enorme afstand, want van beide kanten kon je zien waar je heen ging, of nog moest.
De drukte valt erg mee, de piste is prachtig en ja het weer ook, alleen voor de sneeuw iets te warm. Voor ons vloog er een jongedame uit de bocht ze mankeerde niks, ze kwam niet meer bij van het lachen, ja dat kan ook hè
Na een prachtige afdalen en weer met de lift naar boven hadden we zicht op alle omliggende bergen en zag je duidelijk waar de liften waren. Een web van kabels. Natuurlijk was het tijd om even een drankje te doen, gelukkig midden op de berg was er een klein restaurant met terras, dat kwam even goed uit want we waren wel toe aan een pauze. Ik was best nieuwsgierig want op het terras stond ook en Jacuzzi! Helaas weten we niet wat er de bedoeling van was, maar het was wel heel verleidelijk. We hebben de dag vol gemaakt met de rest van de ski tour, want er gaat een hoop tijd in zitten van de ene top naar de andere.
Als laatste de dalafdaling, de sneeuw is best papperig aan het worden tja vandaag wad het boven de 10gr op de berg.
Voor de avond hadden we een goed plan!
We nemen de laatste bus richting dorp en dan kunnen we fijn in een restaurant eten en terug wandelen! Dat is prima gelopen, wij hebben dus in een kaas restaurant gegeten. Traditionele  kaasfondue gewoon met brood en een salade, dat was fantastisch. Terug zijn we idd gaan lopen, we hadden een veiligheids hesje aan zodat we goed zichtbaar waren, het pad langs de weg was sneeuwvrij.
Dat was echt leuk stikdonker dus volop sterrenhemel.
Thuis nog een koffie en we zijn op tijd gaan slapen, zo de hele dag buiten wordt je best moe van.
Morgen weer op de latten.

1. Roos:
    Roos
    30januari
    Je beschrijving van hoe de dikke man im de sneew worstelt,ik kan niet stoppen met lachen.👍 🤣
  2. Petula Stolk:
    Wat een heerlijke dag weer! Ik ben helemaal “ mee gegaan “ 🥰
  3. Dagmar:
    30 januari 2024
    Ohhh wat prachtig hè die bergen en de sneeuw! Ben echt stikjaloers !!!
  4. Joossie:
    Heerlijk verhaal weer! Kan de kaasfondue bijna proeven 🤤
  5. Lida of voor Annette je - zus:
    30 januari 2024
    Die fondue!!!! Ziet er zo lekker uit en met brood is toch gewoon het lekkerst, vind ik. Wat doet dat eitje daar in die mand?
  6. May Habib:
    30 januari 2024
    Hoi Astrid, weer mooi verhaal mooie foto's,en
    Lekker eten .
    Geniet nog van je heerlijk vakantie en laat die arme dikke man met rust anders neem ik hem mee naar de zandbak 😂😂
    Groetjes