Rustdag

27 augustus 2023 - Sanguinet, Frankrijk

Na 2 zeer intensive dagen is het vandaag rust, we bleven rond de caravan.
De 1 repareert wat, de ander vult wat bij, Marcel heeft een lekke band, dus zijn auto werd opgehaald door een garagebedrijf en krijgt m maandag terug!
Je snapt na 2 lange blog dagen dat ik het vandaag wat korter hou.

Er zijn om ons geen wat mensen aan t opruimen, waaronder ook met kinderen. Nou prima, want die franse gaan toch anders met hun kinderen om als wij.
Er is ook een stel, die verdenken wij ervan of per ongeluk het verkeerde kind meegenomen te hebben of het kind is nooit bij hun thuis.
Het huilt en jankt en zij staan er dan verloren bij en kijken  er naar! Niet even sussen, niet even troosten nee gewoon niks.
Achter ons  zit een gezin, met een gehandicapte jongen, hij maakt wilde geluiden ja daar kijk je even gek van op, maar het is het enige wat hij kan. Hij wordt enthousiast als hij iets ziet en wordt door z'n grote broer altijd geholpen.

Voor nu is het tijd om naar Bordeaux te rijden want Joyce komt om 7 uur met de trein uit Parijs. Het is 1.20 uur rijden erg druk die richting op.
We rijden Bordeaux in en moeten een rare afslag nemen en komen vervolgens in de sloppenwijken van Bordeaux. De staatjes zijn zo smal dat he de buitenkant van de auto moet invetten anders blijf je steken hahaha
Maar dan kom je bij het station in de buurt en worden de huizen wat beter.

Het is een groot station St Jean, en ligt aan de oevers van de Garonde. Nu hadden wij een voorstelling hiervan, een mooie rivier die straks de Rhone gaat worden.
Maar nee het zag er uit als koffie met te veel melk, heel breed en kolkend alsof er in geroerd is. Bah, het schijnt dat dit altijd zo is, geef mij dan de Maas maar.

Inmiddels hebben is Joyce uit de trein gekomen en rijden we met onderweg een buitje richting de natuur omgeving van de kust. Daar staat haar tentje al klaar, dat hebben ze vanmiddag al neergezet.
Het eten moeten we nog bedenken, want door de lekke band is het plan om in Bordeaux te gaan eten in het bruine water gevallen.
Tis wel raar, na al die hitte is het nu gewoon een beetje fris hahahaa.
Vanavond gezellig met een kaarsje aan bij elkaar zitten.
Nou bijelkaar zeker, onder onze voortent, want het kwam met bakken uit de hemel!

Plannen voor morgen hebben we nog niet, we kijken het weer even aan.
Toetammeleur maar weer

1. Lida of voor Annette je - zus:
    27 augustus 2023
    Een dagje rust is ook wel lekker, maar dan wil je niet meteen binnenzitweer erbij! Maar voor Joyce wel fijn, anders is het zo'n overgang van Hollands weer naar tropisch heet.
    Joyce veel plezier met al die "oudjes" ! ;)
  2. Annette:
    28 augustus 2023
    Geef mij maar weer zon 😀 Rusten doe ik thuis wel weer haha. Gezellig dat Joyce er weer is, ze heeft 7 uur gereisd dus dat is goed te doen.