Daar gaan we dan,

29 januari 2024 - Valloire, Frankrijk

Ik moet eerlijk zijn, als je s'ochtends opstaat in je wintersport oort en naar je bed kijkt waar een enorme berg zooi ligt..... En zooi  bedoel ik thermo ondergoed (niet nodig), skibroek, ski jas, handschoenen, trui, helm, bretels, skikaart, piste plan, zonnecreme, lippenbalsem, platvink (drank), en dan wachten beneden de skischoenen, skistokken en als laatste de ski's zelf.
Ja dan denk je toch heel even.....ik vind het leuk hahahhaa.
Goed alles aan en mee en dan naar buiten wachten op de skibus die ons naar het dorp brengt (5 min rijden). Dan zie je die azuurblauwe lucht de prachtige bergen en dan weet je oh ja hier doe ik het voor!
Eenmaal in de skilift zat ik te denken; hoe zou het boven zijn, en wat voor piste zullen er zijn.
Nou het overtrof onze gedachten....piste zo ver je kon kijken, uitzicht over de witte reuzen om ons heen en terrasjes genoeg! Dat is waar we het allemaal voor doen, zo prachtig en de chemie die je hebt als je over die sneeuwvlakte glijd.
Op alle routes stonden sculpture van hout, een beer, reebok en dan weer wolven mooi om te zien. De 1e afdaling was ff wennen, ook had ik toch weer een beetje dat gevoel van toen ik een flink ongeval had. Als ik iemand achter mij hoor ben je gelijk allert en niet meer met skiën bezig, later( lees na een Glühwijntje) ging het een stuk beter hahaha.
We hebben een hele lange afdaling gedaan van de hoogste top 2500 mtr helemaal naar het dal, dat was een flink eind.
Inmiddels was het och echt lunch tijd, we zijn op een terras gaan zitten, met gezellige muziek en bediening. Onze ober piste bijna in zijn broek: Marcel besteld een biertje dat hete Punta blond, ik zeg wat een blonde Putta?        (putta is en hoer op z'n pools) hij keek mij aan en moest zo lachen iedereen keek onze kant op. Wij hadden natuurlijk dikke pret maar niemand snapte er iets van. Wij denken dat hij dit nooit meer gaat vergeten.
Het eten was heerlijk, gerechten uit de streek dus veel met kaas enz. Steeds zeiden we tegen elkaar hoe prachtig weer het was, strak blauw de hele dag.
We zijn op tijd naar beneden gegaan, we moesten nog iets bedenken voor avondeten. Vlak bij de bushalte is een supermarkt, we hadden bedacht dat we een broodje met vlees gingen eten. Dus we hadden alles wat we nodig hadden even gehaald voordat de bus kwam.......
Oh nog een biertje voor onderweg natuurlijk.
Goed en wel zaten we in de bus, toen Marcel even langs kwam met de platvink (sambuca).
Tegen de hoest zeg maar, nou je had die franse moeten zien pfffff dat kon echt niet.
Er stond er zelf 1 te snuiven zo van ik ruik jullie! Ik dacht zeg er maar wat van Charra Tella! Maar nee dat doen ze dan net niet hè hahahha.
Goed tijd om het avondeten te bereiden, vlees werd gebakken, sla gewassen, broodrooster gepakt voor de shoarma broodjes.
Eh waar is de kruiden eigelijk jongens mm niemand had de kruiden gezien.
Ik flans wel wat bijelkaar, oke dan de broodjes......heeft iemand de broodjes gezien?
Nee niemand hahahhaa nee wel dat biertje voor onderweg maar de rest lag nog in de supermarkt!
Het menu van de dag: sla, vleesreepjes, knoflooksaus en chips hahahah heerlijk.
Nou straks maar.een bakkie koffie met cake en dan lekker mijmeren over deze prachtige dag.

1. Kitty:
    29 januari 2024
    Met een tasje koffie, zo als de Belgen zeggen, lekker verhaal lezen van as, ziet het allemaal voor als ik lees, vele jaren gedaan, ook met Astrid 32jaar geleden, genieten jullie maar lekker grtjs.
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    29 januari 2024
    Misschien ‘s morgens bij de zooi op bed ook nog een boodschappenlijstje leggen?😉
  3. Astrid Olree:
    29 januari 2024
    Dar was er maar als je ze dan bij de kassa niet meeneemt........
  4. Lida of voor Annette je - zus:
    29 januari 2024
    O nog erger: betalen en nuet meenemen. Dat sambucaatje is misschien de oorzaak?
  5. Petula Stolk:
    29 januari 2024
    Ik hoor het al, een gewone skidag 😂😂😂
    Heerlijk weer, heerlijke chaos, kortom heel fijn! 🥰
  6. Annette:
    29 januari 2024
    Precies Petula, gewoon zo" n skidag haha
    We hebben er heerlijk om gelachen en door..
  7. Roos:
    Roos
    29 januari
    Ik wens jullie een fijne vakantie, en ik ben benieuwd naar jou leuke berichtje. 😘
  8. Coby:
    29 januari 2024
    Hallo het gaat lekker daar. Is daar geen Carnaval? Zou je weer als mummie in de bar kunnen staan.
  9. Joossie:
    30 januari 2024
    Hahaha ik ga helemaal stuk om die boodschappen! 😂
    Klinkt als een mooie dag!

Dikke kus 😘
  10. Laura:
    30 januari 2024
    Ohh beetje rellen in die bus, ik zie t voor me!
    Ziet er zalig uit allemaal! Geniet!