Strand

15 augustus 2018 - L'Estartit, Spanje

Vandaag was het een dagje zon zee en zand, heerlijk luieren en af en toe een duik in de koele zee.

Ook vandaag begon de dag weer met een kalm briesje om vervolgens te ontpoppen tot een ware zandstorm!. Goed als je een beetje strategisch ging zitten had je er weinig last van, en je kan je op zo’n dag goed vermaken met het kijken naar andere. Mensen die kost wat kost een parasol willen opzetten, achter ons zat Familie nr 34 (lees afhaal Chinezen) die presteerde het om 3 parasols te slopen hahahha oké lol maar ook wel gevaarlijk. Als je gespiest  word door een rondvliegende parasol wordt je ook niet vrolijk. En dan is er nog het fenomeen “zitzak” dit is een soort slurf die je vult (niet opblaast) met lucht.

Je pakt hem uit hou de opening vast en draai, slinger, ren in het rond tot hij zich gevuld heeft. Je weet wel zoals je doet met een vuilniszak als die in de bak gehangen wordt. Oké vervolgens rol je de opening op en E walla daar is de zitzak.

En dan komt het vermakelijke voor de omstanders want je kan het al raden als een parasol wegvliegt wat gebeurt er dan met een met lucht gevulde zak?

Juist daar kan je dan ook achteraan gaan rennen. En om een relaxt dagje compleet te maken zijn er de “gooi” tentjes in alle soorten en maten, nu is Decathlon hier hofleverancier in geloof ik. Als zo’n ding al niet weggewaaid is dan moet hij terug in de verpakking, nou ik kan je vertellen dat is lachen.

Ik heb al eens iemand zijn tentje met handen en voeten klein zien maken, hij paste overigens nog steeds niet in het tasje maar wel in de container.

Zelf mag ik mij expert noemen in het opvouwen van dergelijke dingen, zo ook vanmiddag en ik zag een paar mensen teleurstellend kijken zo van shit ze doet ‘m zo in zijn tasje hahahaha.

We zijn maar niet in navolging van gister nog even een drankje gaan doen op de weg naar huis, het was verleidelijk maar die zandstorm gooide zeg maar zand in t eten.

Dit dus en omdat wij gisteravond een iets te gezellige avond gehad hebben zeg maar.

Weer op de camping werd je compleet niet goed van de warmte dus de bikini bleef nog even aan zeg maar. Wel even naar de super op de hoek een stokbroodje halen want vanavond hebben we wat op de grill zeg maar.

En voor Joyce is het pas geslaagd als er brood met knoflookboter bij is.

Het is hier dik 35 gr en op de camping heb je weinig wind, het komt dan ook mooi uit dat het veld waar wij staan niet vol is en tegenover ons rijkelijk schaduw is. We hebben dan ook onze stoelen gepakt en zijn rustig een uurtje gaan afkoelen voordat we aan het eten begonnen.

Morgen ochtend gaan wij lopend het stadje in, er is markt en dan kunnen we gelijk even de boel verkennen.

Nu zit ik met Fred en Marcel nog aan de koffie, Annet en Joyce zijn al naar bed ze waren erg moe en hadden een beetje last van de warmte gehad.

Hopelijk zijn ze morgen weer fris en fruitig, en kunnen we lekker gaan doen waar we goed in zijn.......shoppen

1. Lily:
    15 augustus 2018
    Ja er heeft er pas een een stang van parasol in haar voet gekregen au maar in Portugal waaide het ook zo rond dat het hoog water werd zo gek maar de wind heb je wel nodig door de warmte toch nou oké leuk verhaal hahahaha truste xx
  2. Jan en Sylvia:
    16 augustus 2018
    Dank voor het toevoegen van ons Astrid! Wij genieten van je blog en voor ons zo herkenbaar omdat wij al aardig wat jaren in Estartit komen. Veel plezier op de “mercado” etc. vandaag.
  3. Pa:
    16 augustus 2018
    Toch een heerlijke dag ,wij genieten mee,toch leuk een ander te zien ploeteren, maar jou kennende toch even instructie gegeven?grt van ons
  4. Eef:
    jaaaaaaa……….eindelijk.....haha genoten...xxx
  5. Lida of voor Annette je - zus:
    17 augustus 2018
    Het mooiste vermaak is leedvermaak!
    Daarom is er op de camping altijd wat te beleven want nieuwkomers met caravan of nooit uitgeprobeerde tenten leveren komische beelden. Ook de wijze waarop mensen op elkaar reageren met bijv goedbedoelde maar onbegrijpelijke instructies. Lachen geblazen.
    Fijne marktdag.