Een dagje niks

15 augustus 2018 - L'Estartit, Spanje

Wat een mooie dag, dan wel weer na een nacht van wakker liggen en draaien

ik kon de slaap niet vatten.

Ik was blij dat het 7 uur was en uit bed kon, ik heb m’n rugzakje, mobielen wat centje gepakt en ben heerlijk gaan wandelen. Het was mooi gezicht de zon die net opkwam de zee het het eiland voor de kust. Natuurlijk heb ik ook even de zee geprobeerd fris maar aangenaam. De route terug heb ik door wat straatjes gelopen gelijk op zoek naar een bakker. Dat was niet moeilijk zoeken, ze verkopen bijna overal brood.

Terug op de camping heb ik de afwas gedaan en gewacht tot de rest wakker was.

Ons 1e ontbijt op de camping, zalig buiten zonnetje erbij en een licht briesje.

Ik heb lekker eieren met spek gebakken altijd lekker.

We hadden besloten om niet zo veel te doen, de laatste dingen aan de caravan (water vullen, luifeltje bij het raam). Een relax dagje zeg maar, in de middag boodschappen doen. Marcel had van thuis uit een koelkast geregeld en die zijn ze om 10 uur komen brengen, je snapt die moet natuurlijk vol!

Supermarkten hoef je niet te zoeken die zitten overal, en laten wij er nu net èèn gevonden hebben met een drankafdeling groter dan de hele Jumbo bij ons thuis hahahaha ze hadden er flessen champagne staan van €1600!!.

Nee wij hebben ons netjes gedragen en zelfs groenten gekocht.

Ook hebben we geïnvesteerd in een zak ijsklontjes dus het was zaaks dat we snel naar de camping terug gingen.

Gelijk hebben we even rondgekeken wat er zo allemaal in de buurt is, nou we hoeven ons niet te vervelen.

Relax zei ik al, we zijn dan ook allemaal in slaap gevallen nadat we wat stokbrood hadden gegeten.

Later zijn we even naar de zee gelopen om af te koelen, de zee is niet erg warm maar als je er eenmaal in bent is het heerlijk.

Alleen het aangename briesje van die ochtend was veranderd in een heuse zandstorm! Bij het strandtentje hebben we een poging gedaan om gezellig wat te drinken, nou dat was werken zeg, alles maar dan ook alles zat onder het zand, je moest je glas vasthouden met1 hand en de ander erop. Er waren ook nog stoere mensen die bestelden zelfs wat te eten hahahha de patatas hingen in de luifel.

Geen succes dus, we zijn op de camping maar verder gegaan met een koel glaasje rosé  van de tap, zonder zand!

Bij de supermarkten hier kan en zelf een soort plastic vaatje vullen met wijn, rosé of sangria, ja natuurlijk hebben Marcel en ik dat gedaan hahaha

Als twee kleine kinderen zo blij zatten we gehurkt voor die vaten zeg maar zoals we vroeger bij de schoorsteen zaten als we onze schoen mochten zetten.

Het is een druk bezocht camping, maar er is weinig drukte of herrie.

Voor de avond hebben we schnitzel met gebakken aardappeltjes en groenvoer op het menu staan.

We hebben ons al aardig aangepast, want het was half 9 toen we daadwerkelijk gingen eten hahaha .

Zoals ik al zei een rustig dagje zo, morgen naar het strand gewoon een dagje zon en zee!

1. Lida of voor Annette je - zus:
    15 augustus 2018
    Hoe warm is het eigenlijk overdag? Van warmte èn alcohol èn lekker eten) word je best wel slaperig. Dat bleek maar weer.
  2. Jannie Ras:
    15 augustus 2018
    Heerlijk julie vermaken je wel xx
  3. Theo:
    15 augustus 2018
    Jammer Marcel, geen Whisky zo uit het vat :-)
  4. Pa:
    15 augustus 2018
    Heerlijk die verhalen wij genieten er van grtxx