Markt

17 augustus 2018 - L'Estartit, Spanje

Vandaag heb een nieuwe training gedaan, zoals vele wel weten mag ik vanwege mijn knie niet meer hardlopen. Dat was een dikke streep door de rekening voor me. In overleg met de fysio ben ik begonnen met Nordic walking  ja hahahah ik ben al door wat familie leden uitgelachen, en of ik een lichtgevend vestje aan ging doen en lampjes op mijn stokken.......

Nee luitjes ik wil gewoon  buiten bewegen, wat kilootjes kwijt en mijn kop leeg maken op zijn tijd. Ik sport ook nog in de sportschool maar alles was op een laag pitje vanwege mijn knie.

In alle vroegte (lees 07:15) ben ik de camping afgegaan en de boulevard op langs het strand. De zon was net uit de zee opgekomen en de kalme golven kabbelde tegen het strand. De temperatuur was net 25gr en ik moet zeggen het was best al druk met lopers, wandelaars en honden uitlaters.

Een zalig gevoel van rust zo langs die palmbomen en mooie plantenbakken, ook zag ik hier en daar een geven begroeid met Bougainville, echt schitterend.

Ik ben richting de haven gelopen en aan het eind gaat de baai waarin L Estartit verscholen ligt de hoek om. Daar ben ik gestopt, ik had een prachtig uitzicht op de Mendez eilanden, opkomende zon en de haven. Als dat niet goed voor je is! Je kon merken dat de temperatuur gestaag omhoog ging want op de weg terug begon ik aardig te transpireren. Ik heb vandaag 5 km gelopen en ik moet zeggen het viel niet tegen. Vlak bij de camping ben ik gelijk brood gaan halen, dat heeft dat stelletje vast nog niet gedaan.

Wat mij onderweg opviel was dat alles zo schoon gehouden werd, en alle plantenbakken netjes water kregen. Ze rijden met een karretje in het rond, die ruimen alle zooi op en hebben een hogedruk spuit waarmee ze viezigheid van de stoep kunnen spuiten als dat nodig is. Hoe fijn is dat.

En ja hoor op de camping was nog maar weinig leven, Fred zat aan tafel Joyce kwam net uit haar tent, Annet was net schoon en Marcel heeft volgens mij gelijk het hele douche complex schoongemaakt hahahaha.

Oké we zouden naar de markt gaan vandaag, dus schoenen aan waterflessen mee zonnelotion op en te voet naar het centrum. De markt was best dichtbij dus een meevaller in de warmte. Ja wat zie je zoal op een markt in een mediterraan land? . Riemen, tassen, kleding, horloges, schoenen en van alles 10 kramen. Veel Marokkaanse kooplui zeg maar en alles wat ze verkopen is van top kwaliteit, zelf gemaakt en de goedkoopste van allemaal duh dus niet.

Ik heb zelf een paar kekke slippers gekocht, die had ik nodig zeg maar, Fred een portemotnnai en een hoedje want die is hij thuis vergeten. Ook Joyce heeft een nieuwe knip gekocht samen met een korte broek.

Verder was het allemaal een beetje het zelfde zeg maar, we kwamen langs een gezellig terras dus daar maar even aan de koffie. Zonder gebakje want dat hadden ze niet wel een croissant.......... nee doe maar niet hoor.

We zijn de lange winkel straat even opgelopen maar dat hielden we snel voor gezien, we zijn hier nog wel even dus dat doen we een andere keer wel. De warmte ging ons parten spelen. Vlak bij de haven zijn we even wat gaan drinken en een kleine snack...... Annette en Joyce hadden inktvis kroketjes hahaha een soort ovale bitterbal en als je er een hapje van nam zag de binnenkant eruit zoals de bonken klei die wel eens aan het strand liggen......donker grijs en smeuïg. Maar ze waren wel lekker zeiden de dames, Marcel had worstjes, Fred een eitje op een broodje en ik ansjovis in t zuur. Het was allemaal heerlijk.

We zijn gelijk langs het vvv gegaan Fred wil graag gaan Mountain fietsen, dus een kaart scoren en morgen gaat hij gelijk een rondje doen.

Langzaam zijn we weer richting camping gegaan en lekker lui languit in onze stoelen gezakt. De hitte was te snijden dus smeren, drinken en niet bewegen, dat is gelukt in ieder geval.

De mannen zorgden voor een ijskoud drankje, we hadden gemalen ijsklontjes gekocht, een fles siroop en de drank erin hadden we al in huis zeg maar.

Dus zo ontstond er een heerlijke cocktail uit eigen keuken zeg maar.

Nou het is inmiddels wat aangenamer en zitten buiten rond de tafel met citronella kaarsen, ingespoten met Autan ! Want ja muggen zijn er ook hier helaas.

Ik zeg adios en tot morgos

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lily:
    17 augustus 2018
    Adios truste xxx
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    19 augustus 2018
    Astrid je bent echt goed bezig: lekker vroeg uit de veren en dan volop sportief genieten van de omgeving en dat bij aangename temperaturen.
    Die markten zijn al eeuwenlang zoals jij ze beschrijft: ik ruik het zweet, de vleesgeuren, de kaas, het "leer" en het fruit.