Reisdag 2

12 augustus 2018 - Villarembert, Frankrijk

Heeeeerlijk geslapen, wel m’n dekbedje gepakt want langs het water is het s’nachts best fris.

Gisteravond hebben we een kleine hap gegeten op de camping zelf, we hadden niet zo’n honger. Dat was maar goed ook want de kaart was zeer beperkt, friet met een stuk ham, kippenpoot of aangereden eend. Ik ben voor zeker gegaan en heb de kippenpoot gegeten. Het was goed te doen onder het genot van een koel rosé tje.

De entourage stelde verder niet veel voor maar het deed dienst.

Na de maaltijd zijn we gaan douche, dit omdat het toch wel een soort doorreis camping was en wij voorzagen dat het in de ochtend wel eens druk kon zijn bij de was gelegenheden. Lekker fris en schoon hebben we nog een neutje (lees likeur 43) genomen en zijn daarna lekker gaan slapen.

Voor het eerst in weken heb ik weer eens lekker geslapen !

De wekker stond op half 7, nou daarvoor moest ik al uit bed........ik moest dat ene. Ik kan jullie verzekeren het is gelukt hahahaha alleen heb ik nu wel een beetje de naweeën van de sambal in “Guido’s” ballen!

Nou gelijk maar even het washok in, het was er nog rustig. Het was er allemaal erg netjes en schoon, dat hebben we wel eens anders meegemaakt.

Nou de caravan weer inpakken, Annet zet koffie en ik bak verse croissants.

Nou ik bedoel dat ik met een zak muntjes naar de automaat ga en er 5 verse croissants uit haal. Een geniale oplossing en het werkt. Terwijl ik de croissants uit de machine haalde kreeg ik bezoek van een klein Hollands ventje, hij keek gespannen naar het apparaat. En zei waar komen de broodjes dan uit? Ik het voorgedaan en hij was net zo blij als ik hahahha . Trots vertelde hij aan zijn moeder dat hij wist hoe het moest, moeder zei dat het hem niet om de broodjes ging maar om het apparaat zelf hoe leuk is dat.

Op de plaats stond de caravan inmiddels aangekoppeld en hebben wij vandaag een passagier erbij, Joyce is bij ons komen zitten. Altijd gezellig want ik mis ons eigen moppie altijd als we zo onderweg zijn.

Nog even in het dorp langs de boulanzjerie want aan 1 croissant hebben we niet genoeg. En de auto aftanken we konden nog een halve tank verder maar het was 0,27 ct goedkoper als op de snelweg. De diesel kost daar €1,69!!echt niet normaal.

Goed nu de pèage op en karren. We gaan goed, een hele nieuwe route die wij nog nooit gereden hebben. Limoges richting Toulouse is prachtig heuvelachtig een beetje Duits aandoende omgeving. Dit is even een stukje live meeschrijven zeg maar.

Joyce heeft het lef gehad om de koelbox te openen man man wat een lucht komt daar uit hahahaha een hoog knoflook gehalte. Vanmorgen hebben we een stokbroodje voor haar gekocht (dat is zo’n beetje haar favoriet ) . Deze doopt zij nu in een bakje Hex’n kaas maar dan de Aldi versie.

Zelf heb ik net even de camping in Spanje gebeld: ola doe joe spieke inglies?

; A littele bit.

Even gevraagd vanaf hoe laat we de camping op mochten dit omdat het nu best voorspoedig gaat en we even willen plannen of/ waar onze volgende overnachting kan zijn.

We sturen nu op Carcassonne aan maar het zou ook Narbonne kunnen worden.

Daar hebben wij 2 x vakantie gevierd dus weten er een camping te vinden, vanuit daar is het nog maar 160 km.

Wordt vervolgd

Nou hier zit ik dan op mijn bed, en het regent pijpenstelen met hier en daar een grote klap onweer!

Vanmiddag zag ik al in de verte van die rare wolken ontstaan, ik geef toe na de nodige ervaring heb ik wat voelsprieten die voor een ander vaak overdreven reageren.

Vanmiddag zijn we 40km voor Carcassonne een camping op gaan zoeken, het was genoeg voor vandaag.Na een spannend tussendoor weggetje kwamen we aan bij een groot meer, het was er rete druk en het zag er zeer aanlokkelijk uit zo dat water. Wij bij de camping gevraagd of er nog plaats was, ja hoor we konden zelf kiezen. Het is een soort terrassen camping en we staan bijna bovenaan. In het voorbij lopen naar boven had ik gezien dat er een klein zwembadje was precies aan het eind van ons pad. Nadat we alles neergezet en slaap klaar hadden gemaakt hebben we eerst even zitten uitpuffen in de schaduw onder het genot van “pootjesbier” . Ik zag toen de lucht al wat betrekken, maar goed wij de zwembroek aan en hup even heerlijk afkoelen in dat zwembadje. We waren er allemaal van bijgekomen.

Door de dreigende lucht hebben ze Joyce haar tent maar weer weggehaald en zij slaapt dus in de caravan vannacht. Het zou onzin zijn om alles nat en vies te laten worden voor 1nachtje.

Na het uitrusten en opdrogen zijn we naar beneden gelopen om in het restaurant te gaan eten, onderweg begon de regen, maar stoer als wij zijn toch een tafel onder de luifel genomen . Nou dat was van korte duur, het personeel vroeg ons binnen te komen want het ging echt even los daar boven dat meer!

Binnen hebben we lekker gegeten met koffie en ijs toe, nu naar de caravan.......

We zijn gaan lopen want droog zou het zeker niet worden, gelijk even langs het toiletgebouw en dan snel de caravan in.

Ik kan je zeggen het is hier erg warm en de regen valt met grote druppels op ons dak.

Ja zo komt ook dag 2 weer tot een spetterend eind, naast mij ligt Fred al te snurken, ik ga dat ook zo doen, dus zeg ik ;

Adema tot morgen

1. Lily:
    12 augustus 2018
    Nou weer leuk goede reis verder xx
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    13 augustus 2018
    Wat zit het mee deze reis. Alleen een beetje regen en onweer, maar verder toch prima?! Ga zo door zou ik zeggen!
  3. Annette:
    13 augustus 2018
    Ja het gaat zeker verdacht goed. Ook weleens leuk om mee te maken:) Nu bijna in Spanje,,,, ben benieuwd naar de camping🤗, maar Astrid zal jullie hier dan uitgebreid verslag van doen. Laters
  4. Pa:
    13 augustus 2018
    Voor ons thuis is dit ook fijn ,dat alles goed gaat.
  5. Dagmar:
    13 augustus 2018
    Wat heerlijk lezen die verhalen! Voel mij er helemaal bij :) xx