Dag 1

11 augustus 2018 - Vierzon, Frankrijk

In alle vroegte zijn we vertrokken, een kort nachtje want na al die droogte dachten ze boven laten we eens een klep opentrekken! Mijn hemel wat een water kwam er in 5min. naar beneden.

Op ons afdak en de schuine ramen maakte dat zoveel herrie dat wij alle drie klaar wakker waren.

Nou in ieder geval is alles weer lekker fris bij jullie.

Om 5 uur hadden we bovenaan de weg met Marcel en Annet afgesproken dat was handig want dan staan we gelijk in de goede richting .

Nog even koffie gezet en alle broodjes en versnaperingen in de auto gelegd, kussens en jassen in de caravan. Een laatste poep poging van mijn man en dan op weg.

Wij zien wel van de tradities dus bij H.I. Ambacht eerst even een lekker vers bakkie voor het eerste uur scoren.

Gelukkig was het weer aardig opgeknapt en de weg was lekker rustig.

Ja je merkt wel gelijk als je de grens over bent, wat een wegdek hebben ze in België, en over Frankrijk maar te zwijgen.

Na een flinke hap uit onze kilometers genomen te hebben zijn we gaan tanken. Bij deze stop hebben we onze zelf gezette koffie gedronken onder het genot van een roombroodje met op de achtergrond de verse stront lucht uit een achtergelegen varkensstal. Heerlijk zo landelijk ook.

Zoiezo is het maar een armoede langs de wegen, alles zit onder de graffiti overal ligt vuil en omgevallen bomen. En die Franse maar roepen in de EU alles moet zus alles moet zo. Milieu hier en milieu daar, maar zelf maken ze er een zooitje van.

Maar goed als je eenmaal Parijs gehad hebt dan snap je “God in Frankrijk” iets beter.

We hebben net even een pauze genomen en lekker op een bankje in de zon een broodje gebakken ei met spek genuttigd en natuurlijk zijn “Guido’s “ ballen er ook weer bij. Voor de nieuw komers, Guido’s ballen.......het recept vind je terug in èèn  van mijn voorgaande reisverhalen.

Ook hebben wij  dit jaar een investering gedaan! Wij hebben een kastje (moet op de voorruit geplaatst worden) aangeschaft bij de ANWB, na activeren enz.

kan je dan bij de Peage zo doorrijden zonder in de rij te hoeven staan tussen allemaal opgefokte lui die eerst willen. Het is een kleine investering maar je bent een stuk sneller. Dus spannend wij op de eerste tolpoort afgereden ennnnn niks tzzzzz daar kwam het ouderwetse kaartje uit de machine gespuugd.

Kijk iedereen weet dat ik altijd alles beter weet hahahaha, maar ik ben mijn leven aan het beteren dus dit hele “Tolbadge” verhaal had ik door Fredje laten regelen.

Hij snapte er niks van, hij had toch hetzelfde gedaan als Marcel en goed gelezen

(Dat op zich is al heel wat). Dus ik in alle kalmte joh hoe kan dat nu hè ja weet ik niet snap het niet, dat ding zit toch echt goed! Nou we zien de volgende keer wel Fred.

Na 20km nadenken zegt hij : ja misschien moet je m verder aandrukken maar ik dacht straks gaat hij er niet meer vanaf? (Het is een klik systeem).

Ja joh misschien wel, er zijn 100.000 van die dingen gemaakt en dan zal die van ons eraf vallen hahahahaha. Nou inmiddels zijn we tolpoort 2 voorbij en idd het werkt nu. Hoe handig is dat zeg.

Op de route soleil was echt de pleuris uitgebroken! Het file leed had zich uitgebreid tot meer als 3 uur wachttijd! Nou geloof mij dan ga je dood in de auto.

Wij mogen van geluk spreken, onze reis verliep voorspoedig, we hebben lekker door kunnen rijden, zonder gekkigheid.

Inmiddels zijn we op onze overnachting camping aangekomen, de ontvangst was zeer hartelijk de dame bij de receptie deed een goede poging om Nederlands te spreken, erg grappig .

Er was volgens haar: daa ies ee automatiek voor onbijt, je doen 1 € en drukt croissant en dan komt Croissant hahahaha.

Oké en vanaf welke tijd kunnen wij vertrekken? : half 8 en weer die schaterlach.

Hoe geweldig is dit als iemand in Frankrijk probeert zich verstaanbaar te maken.

Oké wij naar de aangewezen plaatsen, prachtig langs een watertje.

Pootjes uitdraaien .......bier

Hahahaha Marcel heeft voor deze gelegenheid altijd 4 bier koud staan, heerlijk bij deze warmte.

Nu de bedden opmaken en lekker genieten in de zon. Vanavond nog een klein hapje eten en dan morgen weer fris op pad voor deel 2 van onze reis.

Morgen proberen we 500 km te doen alles afhankelijk van hoe druk/rustig het is .

Alwel dus voor nu zeg ik ooievaar en tot morgen,

1. Jannie Ras:
    11 augustus 2018
    🌞🌞🍷🍺
  2. Lily:
    11 augustus 2018
    Nou het is weer gezellig nou goede reis morgen ochtend groetjes lily
  3. Fiona Van Baerlem:
    Leuk weer
    Bon reis.....
    Waar gaan jullie heen?

Xxxx
  4. Lida of voor Annette je - zus:
    12 augustus 2018
    Zomaar een dag reizen zonder al te veel troubels, goed gedaan hoor!
    In Frankrijk kun je toch beter doortuffen dan in Duitsland, vinden wij. Nou ja, je moet geen autopech hebben......
  5. Pa:
    12 augustus 2018
    Voor spoedig gegaan heerlijk voor jullie groeten kus .
  6. Kitty:
    12 augustus 2018
    Hele fijne vakantie, grtjs aan iedereen xxx
  7. Petula Stolk:
    12 augustus 2018
    Oh oh heerlijk, zo herkenbaar van al onze reizen met de hele bende...