Dag 3

13 augustus 2018 - Villarembert, Frankrijk

Toetammeleur staat Annet te rammelen aan onze caravandeur! Hahahha wij sliepen nog nu zeg ik je dat is echt niet gewoon hoor.

Wij uit bed, het is droog en de zon komt net door de bomen kijken. Vandaag het laatste stukje van de reis op naar Espanja. Alles is vannacht  idd erg vies geworden door opspattende grond. Annet zorgt weer voor de koffie en wij ruimen op/in en snel zijn wij alweer op weg voor de laatste kilometers.

We wilde nog brood kopen maar er was dus niets in de buurt open, zelfs de Super U ging pas om 9 uur open. Wel nog even een beetje diesel in de tank gedaan. Bij de eerste stopplaats hebben we even wat te eten gekocht en zijn we inmiddels Carcassonne  voorbij.

We zijn al eens in Carcassonne geweest, dit plaatsje staat vermeld als wereld erfgoed van de Unesco. Er staat een schitterend kasteel en ik heb me laten vertellen dan Meneer Walt Disney ( zelf) dit als inspiratie gehad heeft bij het schrijven van het sprookje Rapunzel. Je weet wel die aandachttrekster boven in een torenkamer met der 20 meter lange vlecht die prins heb staan te verleiden!

Maar we snappen wel dat het werelderfgoed is want het is volledig in tact en betoverend mooi. We zijn er met een soort rondleiding doorheen geweest, ook door de martelkamers nou blij dat ik nu leef. Verschrikkelijk wat een ideeën hielden die erop na zeg gruwelijk gewoon.

Goed op naar Spanje, laters

Het is inmiddels laters, we hebben nog redelijk wat drukte gehad zo richting de kust en costa brava. Er gaan op maandag toch nog redelijk wat badgasten op vakantie, en dan van het vrachtverkeer maar niet te spreken. Bij de Spaanse grens was het een drukte van belang, mede doordat er een pèage poort is.

Het gaat dan van 3 rijstroken naar 12 poortjes, oké zou je zeggen (en met onze nieuwe aanwinst) dat moet lekker doorstromen ja an me hoela !

Na die 12 poortjes gaan ze met ze alle, an mas, tezamen, niemand uitgezonderd knokken om op de 2 banen te komen die na de poortjes volgen!

Serieus dat is een moment dat ik denk wat doen we hier met zijn alle?

We gaan met heel ons hebben en houwe in een blik zitten dat ons 1000den kilometers ver brengt in de bloedhitte in rijen met andere blikken, met je slaapkamer achter je aan, een koelbox die zijn naam geen eer meer aandoet.

Terwijl je een huis hebt met een bed, een eigen douche, een koelkast een tuin en de zee op 35 km afstand!

Hahahaha dat denk ik maar heel even hoor, want ik vind op vakantie gaan met de caravan nog steeds een prachtige ervaring.

Je snapt na enige tijd zijn wij uiteindelijk op plaats van bestemming aangekomen, een typisch Spaans kustplaatje en een volle camping.

Bij de receptie moesten we van 4 jonge meiden wachten op “paco”, oké doen we. Paco is een soort Danny de Vito, klein van stuk zeer aanwezig en een regelneef. Alles was oké en we moesten achter hem aan naar onze plaatsen rijden. We gingen een laantje in met achterin een paar lege plaatsen, we mochten kiezen, al wees hij wel wat aan wat volgens hem de grootste plaats was.

We hebben dus nu een prachtig stekkie en ons huisje staat er welgesteld bij!

Oké dat was even zweten maar Fred en ik als een geoliede machine hebben de klus geklaard, Joyce heeft haar tent opgezet en het huisje van de buren staat er ook strak bij.

We hebben veel water gedronken, ja ik weet dat daar de vissen in pissen, en dat het is om thee mee te zetten, maar ook wij zijn verstandiger geworden hahahaha. Nee maar echt als wij vanmiddag al aan de drank waren gegaan dan had het huisje nog steeds niet gestaan.

Toen we alles op orde hadden zijn we even naar de plaatselijke super gegaan, deze is net buiten het hek. Dit om even wat boodschappen te halen voor de 1e behoeften.

Vanavond hebben we op de camping gegeten gewoon een pizza, en een kan sangria, we zijn allemaal best moe dus hebben het niet te gek gemaakt.

Na het eten zijn we allemaal lekker gaan douche ( beetje koud maar goed) en hebben we bij de caravan een bakkie leut gezet.

Als ik dit schrijf zit ik inmiddels in mijn bedje en ga zo slapen, kijken wat de dag ons morgen brengt, in ieder geval rust en zon............

1. Ellis:
    13 augustus 2018
    Blij dat jullie goed zijn aan gekomen. Veel plezier
  2. Lily:
    14 augustus 2018
    Truste en fijne dag morgen xx
  3. Lida of voor Annette je - zus:
    14 augustus 2018
    En na al dat zweten een heerlijke duik in het zwembad, dat voelt als een cadeautje.
    Slaap ze en morgen ( inmiddels vandaag) gezond weer op.