Het was een nacht!

21 augustus 2018 - L'Estartit, Spanje

Mijn hemel ,wat is het fijn om mooi weer te hebben als je op vakantie bent!

Tja de nachten zijn een ander verhaal, gister hebben wij de dag door gebracht aan zee, de wind was ons gunstig. Na het strand bezoek lopen we langs een tentje met heerlijke drankjes en tapas. Dus ja wat doe je dan hè, doe maar een drankje, en doe maar een tapas. Zalig zo met de zon een vol strand en een briesje, koel kun je er wel aflaten want de wind is hier gewoon warm.

Het was dus een rustig dagje, ook ons avond eten hebben we zelf gemaakt, pasta-kip-pesto-spinazie .

We hebben tot laat buiten gezeten, maar er komt een tijd dan moet je de caravan in.........oké dat heb ik 3 keer geprobeerd wat een hitte! Ik ben buiten in mijn stoel gaan liggen maar ja dat leek me niet handig om zo te slapen.

Na wat beraad met mijzelf heb ik de kussens van onze zithoek buiten gelegd en ben daar met kussen en laken heerlijk in slaap gevallen.

Een aanrader voor de komende nachten. Het is nu nog 23 gr buiten met een matige wind.

Vanmiddag zijn we wezen bespreken om met een boot naar de Mendez eilanden te varen en daar een uur te snorkelen! Het schijnt erg mooi te zijn.

Nadat we dat geregeld hadden zijn we nog even de winkelstraat ingegaan.

Gewoon zomaar om even rond te neuzen.

Op aanraden van George en Monique zijn we eerst iets gaan eten bij café Unic  een café van een Hollandse uitbater die dus ook Hollandse broodjes kroket, bitterballen en saté op de kaart heeft staan.

Ik kan je zeggen het was zeer smakelijk, we hadden saté, kroket en broodje hamburger en een ieder van ins was tevreden .

Een goeie bier erbij en natuurlijk Aperol voor de dames, en we konden er weer tegen.

Verder in de winkelstraat zat een “winkel” daar kon je je voeten laten behandelen door er visjes aan te laten knabbelen. Toen ik dat zag was ik gelijk om, kom Joyce dat doen we, uiteindelijk kwam Annet ook.

Voor de mannen was dit natuurlijk raar. Eerst wast de man grondig je voeten en krijg je plastic sokken aan om dan naar de zetel te gaan met de bak visjes eronder, hij haalt de sokken er dan af en laaat je voeten zakken in het aquarium met hongerige visjes. Het is een soort prikkeling die je voelt, met niet kietelen en ook niet prikken dus goed te doen. De beestjes eten alsof het een lieve lust is alle dode huidcellen van je voeten . Ik moet zeggen een aanrader, dit omdat het water ook lekker koel is en je er echt een beetje van bijkomt.

Goed genoeg aan de voeten gepeuzeld, op naar de camping. Oké eerst nog even langs onze favorieten strandtent en een drankje doen onder de wapperende parasols. Gezien onze late lunch hadden we besloten om wat stokbrood als avond eten mee te nemen. Gelijk maar gedaan we kwamen toch langs de super gelopen, ook nog een zak ijsklonten en 10ltr water mee genomen want we drinken wat af. Water wel te verstaan hè .

Tja zo kwam de dag weer tot een einde, potje kaarten zoutje en een drankje erbij.

En oh ja Oesters! Ik had een kistje met 10 oesters en een flesje bubbels erbij gekocht, deze hebben we dan ook maar gelijk op gemaakt.want ja bewaren met deze temperaturen is riskant .

Inmiddels slaapt iedereen hier en ga ik ook zo liggen, jammer van onze zwemmer we hebben net vernomen dat hij zijn 11 steden poging gestaakt heeft.

Maar toch volop respect voor Maarten!

Goed morgen snorkelen dus vast een mooi verhaal.

1. Pa:
    21 augustus 2018
    Nou wij blijven gek op vis, inwat voor situatie ,het is natuurlijk een hele belevenis ,en dan de zelfde dag ook een kroket dan kan je dag niet stuk Grt knuf van ons.
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    21 augustus 2018
    Wat een heerlijk relax-vakantie hebben jullie dit jaar!
    Morgen veel plezier bij vissen kijken, dus weer iets met vis!
  3. Petula Stolk:
    21 augustus 2018
    Nou dat klinkt allemaal heerlijk!
    Geen muggen ‘s nachts, zus?
    Ik kijk uit naar het snorkelverhaal!!
    Kus uit Epe
  4. De aller leukste nicht van de wereld aka Steffie: