21 aug

22 augustus 2022 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Vannacht heb ik weer heelijk buiten geslapen, bedje neergelegd lakentje erbij en heerlijk liggen.

Terwijl ik een beetje wegdroomde hoorde ik voetstappen over het grind, ik ben niet bang uitgevallen dus dacht oke daar loopt iemand....

Maar dan ongemerkt ga je over in een soort droomslaap, die iemand ging naar mij staan te kijken, oke As klam blijven ogen dicht houden en alleen door een spleetje kijken. Denk na wat ligt er in je buurt, de hamer, de bezem een paar schoenen wat ga ik doen. Doe je ogen open en confronteer de insluiper met de maat 43 van Fred.....oh gelukkig het was een droom. M'n kussen nog is opgeschud en lekker verder geslapen. Tegen de ochtend hoor je het leven weer opgepakt worden, daar gaat een raampje open, daar de deur van de camper en de buurman denkt dat iedereen nog slaapt en laar terwijl hij zich uitgerekt z'n scheten de vrije loop hahahha lol.

Het beloofd weer een mooie dag te worden, de zon herrijst uit de zee en straalt z'n warmte beetje bij beetje over de camping uit. Ik had beloofd om van het overgebleven stokbrood "wentel teefjes" te bakken. Goed dan moest ik naar de winkel om melk te halen. Suiker en kaneel hadden we wel, intussen kwam ik Broodtruus tegen. Ik vroeg haar waarom ze niet geweest was de laatste dagen: ze had een ongeluk gehad, geen letsel maar een hoop gezeur.

Morgen beloofde ze komt ze weer langs rijden. Voor nu was het op naar de winkel, even wassen, toilet, bikini aan en shoppen. Wel even een shirt aan anders mag je niet binnen.

Een paar broden, melk en een fles Sangria vers van de tap.

Goed bakken die teven, schoort voor want met bikini aan is niet goed voor de buik zo bij het gasfornuis.

Het hele spul zat fris gewassen aan talefel, en kon tevreden zijn met de gerecyclede stokbroden.

Altijd lekker en niet echt moeilijk om te maken.

Marcel had wat opstart problemen, gister schonk hij de koffie al over zijn hand, en vanmorgen stoten hij zijn hoofd aan het caravan raam. Helaas bleef het daar niet bij, eenmaal op weg naar het strand met de verhuiswagen bleef er een bandje los bungelen dus stop en vast maken. Hij wilde verder lopen maar werd terhoogte van ...aangehaakt door een parasol haakje. Grrrr pfff sjonge wordt het zo'n dag zei hij al.

En ja het werd zo'n dag, bij het settelen zakte hij met een knal door zijn stoel. Er was een boutje uitgegaan, je snap hij was niet blij. Fred was fietsen dus die heb ik een apje gestuurd of hij gereedschap mee wilde brengen zodat de stoel gefikst kon worden.

De meiden besloten om een keer te gaan suppen (op zee aha) zo gezegd zo geprobeerd. Wij ingesmeerd en wel op naar de verhuur een km verderop op het strand.

Annet en Joyce hadden een 2 pers. board gehuurd in ik in mn (s) uppie.

Hartstikke leuk na 15 min heb ik er de brui aan gegeven, het waaide precies die richting op waar je niet mocht komen. Mijn board had geen zwaard, en was van hard plastic dus je kon er niet met je knieën op zitten ......nee het moet wel leuk blijven. Annet en Joyce hadden een 2 pers board dat ging iets beter, Annet zat voorop en Joyce stond achterop en met flink doorpeddelen konden ze in het afgezette gebied blijven.

Het was dus van korte duur (de dames hebben het uur volgemaakt ), we hebben de boel ingeleverd en zijn teruggelopen. Het was zalig zo door de branding, eenmaal op onze stoel was het tijd voor een drankje.

Uiteindelijk waaide ook nog eens Marcel z'n parasol aan stukken hahahhaa toen was de maat vol. We zijn weer naar de camping gegaan en hebben daar verder niks gedaan.

Ja lekker douche en in de wind afkoelen. In de avond gaan we uit eten maar dat horen jullie morgen wel!

1. Lida of voor Annette je - zus:
    22 augustus 2022
    Marcel blijft zeker een dagje in bed, voor eigen veiligheid en de goede sfeer, want je wordt er vast niet vrolijk van!
  2. Petula Stolk:
    22 augustus 2022
    Lijkt wel de inleiding van een horrorverhaal…
    Maarre je slaapt toch wel met een deegroller onder je kussen zo buiten?
  3. Annette:
    22 augustus 2022
    Tot nu toe een heerlijke vakantie en die sangria van de tap is overheerlijk :)
  4. Roos:
    Roos
    22 augustus 2022
    Jou vakantie is echt een avontuur. spannend met veel plezier. geniet ervan .nog een fijne tijd .groetjes Roos😘