20 Aug.

20 augustus 2022 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Welkom in het Frankrijk zoals ik het ken, strak blauwe lucht een zwakke wind uit zee, de warmte trillingen over het bloedhete zand. Ik kijk vanuit mn stoel uit over de mèditerranèe zo blauw, luisteren naar de aanspoelen golven met hun witte schuim.

En wat is ze lekker verkoelend die zee, daarnet was er op het relatief rustige strand een beetje samenscholing langs de branding. Er liep een stoere papa net een rose emmertje met schepje tot zijn middel in de zee en tuurde op aanwijzing van zijn publiek in het water. Schep, niks schep nog niks, dan maar weer even aan de kant gaan staan. Door al deze ophef hadden ze ook de aandacht van Pammela Anderson (de Franse uitvoering, een mager wicht )

Ze kwam in volle tenue aanlopen met een autoritaire blik zo van valt er hier wat te redden dan ga ik dat doen. Na wat heen en weer gefru, mewie chaterleturueluur bleek de stoere papa een kwal gezien te hebben! Mijn god (die uit Frankrijk) ik dacht flipper ze zien flipper of Willy free Willy.

De beewats sprak hem aan en we begrepen dat hij de Meduse een franse kwal dus niet mocht pakken.

Een geroezemoes uit het publiek, maar daarmee was het avontuur voorbij.....

Tenzij die stoere papa ook stiekeme papa was, en ja hoor 10 min later had hij het dier op het droge.

Wat hier het nut van was weet ik niet want 1 kwal maakt nog geen zomer toch.

Het dier werd ontleed en onder het zand begraven?

Achte mij hoor ik het vertrouwde geluid dat je hoort uit een koelbox met flesjes, het was tijd voor een biertje. Ik heb een watertje genomen want mijn buik is het de laatste dagen niet eens met mijn eet gewoontes.

Misschien straks eerst maar wat eten, lekker stokbrood met haring in tomatensaus ja ik goor jw denken ....en dat is wel goed voor je?

1 voordeel als het niet goed gaat is de haring zo weer in de zee terug hahahha.

Zoals ik al zei het is vandaag zoals het hoort te zijn prachtig weer en we genieten volop.

Vanavond gaan we geloof ik ergens eten, later meer dus.

Na een zalige dag la Plage besluiten we om eten te halen, mijn buikje is net een beetje rustig, en als ik ga uit eten wil ik graag vis garnalen of mosselen eten hahahha en je weet wat daar van kan komen, ik neem de volgende keer een beetje toiletpapier mee dat deed mn pa ook altijd, je weer het nooit he hahaha.

Ik ben net gedoucht en in de aftersun gezet nu kunnen we fijn met de ondergaande zon ren beetje afkoelen.

De boodschappen zijn vandaag door Annet en Marcel gedaan, met z'n alle is ook zo wat.

Dan ligt het hele wagentje vol en hebben we nog niet wat we nodig hebben, vooral van 1 afdeling is altijd erg in trek. En oh ja nooit gaan als je trek hebt dat gaat ook fout.

Wij zijn alvast naar het strand gegaan, dat is al een hele verhuizing.

Het was erg rustig en eigenlijk pas om half 6 toen we weg gingen werd het drukker.

De zee was zo lekker he, ik hou der zo van.

Fred en Joyce zijn nu eten halen, gegrilde kip! We zijn benieuwd?

Ze waren heerlijk de kippetjes, met zo'n lekker knapperig jasje, beetje zout en het vlees niet droog.

Zo heb ik ze graag, we zaten lekker allemaal tot onze ellebogen onder de kip iets wat de wespen ook lekker vinden trouwens hahahaha

Het is nu 21 uur en windstil wat een rust vergeleken met de afgelopen dagen.

Helaas is er vandaag een familie Tokkie aangekomen met een camper uit 1960, die met tape aan elkaar hangt, en deze hebben nu een muziek box zo groot als een bijzettafel neergezet.

Jullie kennen mij, dit gaat geen lang feestje worden voor die meneer.

Je bent wel een aso als je overal schijt aan hebt toch?

Morgen even naar de receptie of dit normaal is, en anders spreek ik m zelf aan in mn goeiste Frans.

Nu een drankje en straks lekker slapen.

1. Theo Stolk:
    21 augustus 2022
    Weer een leuk verhaal Astrid. De zee ziet er lekker uit.
  2. Petula Stolk:
    21 augustus 2022
    Wat een herkenbare plaatjes, die optocht naar het water! 🤗😘
  3. Roos:
    21.augustus 2022
    Heerlijk strand ik heb echt gedacht jullie zijn aan verhuizen
    lekker zo gebakken kippetje ik krijg hunger dankjewel voor het leuk verhaal. Groetjes Roos 😘🦃