19 aug

20 augustus 2022 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Nou we hebben wind wind en nog is wind, dag drie dat we niet naar t strand kunnen omdat het zoooo hard waait. Vannacht leek kamperen meer op een nachtdienst elke keer schrok ik me de zenuwen dan kregen we windstoten van 80 tot 100 km per uur te verwerken. Tja alles staat goed vast natuurlijk maar ook alles klappert en schud. We zijn dan ook regelmatig een rondje om onze plek gelopen en alles even nagezien. Fred heeft hier en daar een stok opnieuw aangespannen en dan gingen we maar weer even liggen.

Mijn hemel wat wordt ik daar onrustig van en dan keek ik op het weerbericht van Piër Paulusemant ( de broer van paulusma zeg maar) en dan zie je dat het nog tot zaterdagochtend gaat duren deze ellende.

Wel is het droog en 30 gr, we zijn dan ook al 2 keer in de zee gaan zwemmen dat is een voordeel van zo dichtbij zitten. Verder hebben we een beetje slaap ingehaald die we vannacht gemist hebben.

Joyce heeft lekker geslapen in haar tentje, ze heeft wel gehoord dat het zo waaide maar had er geen last van.

Onze brood Truus was ook niet gekomen, denk dat alle stokbroden uit haar karretje gewaaid waren.

Dus zelf even naar de winkel gelopen, tenminste Joyce en Annet ik had er geen zin in zeg maar.

Dus ja een dag om niet veel over te schrijven.

Oh ja de buren hebben zich vergaapt over het dennennaalden mandje, ze kwamen er niet over uitgepraat. Heel leuk alleen ik verstond er geen reet van hahaha nou een beetje dan, of ik het ging lakken of impregneren oid ik zei nee het blijft zo.

Ze vonden het dus heel leuk.

Het is inmiddels avond en je raad het niet ik hoor krekels! De wind is een stuk minder het is nu half 11 in de avond en het is 27gr. We zitten heerlijk onder onze luifel met een drankje te genieten van de rust.

Vanavond hebben ze pizza gegeten, ik heb even overgeslagen want mijn darmen zijn een beetje van streek.

En na die groene pepers (galepenjo) is dat geen pretje. Morgenochtend gaan Annet en Marcel even boodschappen doen, want met z'n alle steeds die super in is ook zonde van de tijd.

Wij kunnen dan hopelijk naar t strand en hun zien we dan daar wel.

Ik kijk er naar uit, vandaag hebben we wel gezwommen, we hadden de duikbril mee. De zee was zo onstuimig met grote golven spoelde hij aan.

Heerlijk om in te duiken maar met een duikbril kon je beter onder de douche gaan staan want je zag helemaal niks hahahah.

De zee is hier een stukje ondiep, met grof zand en kiezeltje's en dan opeens kun je niet meer staan das ff wennen maar de temperatuur is zalig.

Wat dat betreft was het toch nog een fijne dag, en nogmaals we zitten nu te genieten met op de achtergrond wat muziek en geroezemoes van de andere campings maar de krekels voeren de boventoon. Das wat anders als klapperend tentdoek enz.

Ik ga aan mn drankje en zeg toet ameleur tot morgen .

1. Dagmar:
    20 augustus 2022
    Wat ontzettend vervelend van die wind zeg!! Gelukkig wel een lekker weertje verder en kunnen jullie alsnog genieten.

Benieuwd naar je volgende verhaal!

X
  2. Roos:
    20 augustus 2022
    Roos
    20 augustus
    Weer leuk verteld,spannend met die wind ,ik ben altijd bang dat de tent weg vliegt. Ik hoop dat jullie nu prachtig weer krijgen ,en ik wens jullie nog een hele fijne tijd lieve groetjes van Roos😘🦋🍀