18 aug.

19 augustus 2022 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

We zijn op weg naar Girona Spanje, vanavond om 21 uur land Joyce. Dus maken er maar een gezellig ritje van met 4, we gaan dan in Girona ergens eten.

Goed dat is nog niet zover, als beloofd een cursus manden maken. Iedereen weet dat ik van knutselen en fröbellen houd, en ik ook altijd bezig ben.

Nou wist ik dat er wel eens mandjes gemaakt werden van sparren naalden! Nee niet die van je kerstboom vallen en rechtop in het tapijt blijven staan. Nee van de ontelbare Pijnbomen die hier staan. De naalden zijn tot wel 20 cm lang en door de harde wind liggen ze dus overal.

Nou daar gaan we:

Nodig een schaar, een stopnaald, draad een buisje (rietje) met 1cm doorsnee en een tangetje. Eerst week je de naalden een nacht in water. Vervolgens stop je een bundeltje in dat buisje en wikkeld het draad om de beginnetjes van de naalden.

Daar vorm je een rondje van en naaid het vast, steeds stop je nieuwe naalden achterin dat buisje en naai je ze rondom vast. Zo groot en hoog als jezelf wilt. Vervolgens doe je dit opnieuw voor een eventuele deksel en klaar.

Nou dat moet lukken toch hahahha zie foto's

We hadden plannen om naar het strand te gaan en te zwemmen. Helaas dacht het weer er anders over, wind wind en nog eens wind, en de zon zit achter dikke wolken. De temperatuur is prima, dus hangen een beetje bij de caravan met koffie en uiteindelijk een stokbroodje met de befaamde eigen gemaakte knoflookboter pffff lekker spul hoor alleen heb je ruzie met je tandenborstel de volgende dag hahahha.

Er zijn vandaag ook best veel mensen naar huis gegaan dus wat lege plekken om ons heen.

Gisteren hebben we lol gehad met de overburen.

Ik had nog een plaatje hout wat ik niet meer gebruikte. We hebben er een verbod bord van gemaakt, en wel voor alcohol. Het verbod geldt van 14:00- 14:15, je ziet iedereen het lezen en dan nog is kijken zo van hu???

We leggen dan uit dat je dan even kan gaan plassen of water drinken als je daar aan toe bent verder kan je dus de hele dag nuttigen!

We hebben er om gelachen, het hangt aan de boom zodat het goed leesbaar is hahaha.

Ik hoop dat we morgen wel naar het strand kunnen, ik hou der zo van!

Nou inmiddels zitten we in de auto al weer retour camping met Joyce bij ons. Gezellig hoor, het is wel wat later geworden dan bedacht maar haar bedje is al opgemaakt. Tentje staat netjes op z'n plekje.

We hebben voordat ze lande nog gewandeld door het oude centrum van Girona, we waren er al eens geweest maar het blijft leuk. De oude straatjes alleen berekend op een karrenspoor, huizen met luikjes en Franse balkonnetjes. Ook hebben wij daar avond gegeten, tapas. Het had er trouwens zo hard geregend dat Joyce vertraging had en dat konden we zien ook, alles was nat. Het koelde ook best wel af, we besloten om ergens anders koffie te drinken zodat we een jasje uit de auto konden halen.

Maar die koffie viel niet echt mee, pas bij restaurant nr 3 konden we koffie bestellen, de andere doen niet aan alleen koffie nou ja zeg das ook niet erg aardig .

We zijn inmiddels wel wat gewend bij restaurants in buitenland ze eten en drinken nu eenmaal op andere tijden, en aanpassen aan de Touristen (waar ze van bestaanl) doen ze al helemaal niet aan.

Zo wij zijn weer op de camping, daar had/houd wind goed huis, de luifel stokken waren allemaal van zn plek getild en daar is wel wat voor nodig zeg maar. Alles weer even nagelopen en vastgezet.

Nu we nog een drankje en gaan we lekker naar bed.

Morgen weer een nieuwe dag

1. Petula Stolk:
    Wat een lief mandje! Fröbelaar! 😂
  2. Roos:
    Roos
    19 augustus 2022
    Prachtige foto's , fijn dat jullie zo genieten van de vakantie .nog een fijne tijd .heel liefs Roos.😘🦋🍀♥️
  3. Lida of voor Annette je - zus:
    19 augustus 2022
    Leuk mandje idd, maar volgens mij zijn dat dennennaalden, 2 naalden aan elkaar 2= Deux = Den. ( zegt "juf" Lida)
    Hoi Joyce, veel plezier en houdt die oudjes een beetje in de gaten!
  4. Astrid Olree:
    19 augustus 2022
    Hou jij is op juf ik heeft vakantie