17 aug.

18 augustus 2022 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Een nieuw verhaal, dat zeker. Na een wandeling van 20 min. richting het "eetdorp" zagen we een drukte van jewelst, rijen om een plek op een terras te bemachtigen. Ik noem het eetdorp het is eigenlijk een stukje van Argeles met een soort markt winkeltje, winkeltjes met kleding, tassen, schoenen, onzin, speelgoed enz. Temidden van dit alles zitten er wel 30 (denk ik) eettenten. Het klinkt rommeliger dan het is, want het is er super gezellig.

We hadden een tafeltje gereserveerd voor over 20 min. Dus daar nog even rondgelopen en verbaasd over wat er allemaal te koop was. En oh ja ijs winkels ook 4 of 5 en het is er echt niet groot hoor.

Eenmaal aan tafel werden we verwelkomd door vriendelijk personeel die de slag goed te pakken hadden. Ik ben voor de mosselen gegaan, 'moules crème blanc' ze waren heerlijk. Er zaten alleen erg veel dicht in mn pannetje, toen de dame vroeg of alles naar wens was zag ze deze op een boordje liggen. Ze vroeg verbaasd of die allemaal dicht waren, ja helaas wel. Mijn pannetje ging retour keuken en kwam later weer terug met heerlijke open mosselen, dat is nog een service. Onder het eten konden we lekker mensen kijken want die lopen zo langs je tafel. Nou nou wat een types lopen er ook rond, en wat hebben sommige aangetrokken!

Strak in de make-up, haartjes gedaan en in de flaneerstand. Maar dan hebben ze van die Haagse markt jurkjes aan, met vieze slippers.......ach ja ze hebben vakantie hè. We zijn weer terug gewandeld, dit keer in een sneller tempo dan heen.....

Ik kreeg nl buikkramp oh nee toch, met de billen samengeknepen heb ik geprobeerd de camping te halen. Maar nee dat ging niet ik ben vlak voor de camping een restaurant in gelopen, bonsjoer en door door naar de wc, met zweet op mn voorhoofd heb ik het net gehaald. Wat een opluchting zeg.

Ja waar het van was weet ik niet, maar dat het er uit moest liet geen twijfel.

Opgelucht kon ik de weg vervolgen, ik heb verder geen last meer gehad gelukkig.

Gister hadden ze minder weer doorgegeven, zelfs delen van Frankrijk hebben noodweer gehad.

Bij ons viel het allemaal wel mee, pas in de avond kregen we wat regen.

Omdat het niet zo zonnig was zijn we naar een markt gegaan, Argeles sur mer is het plaatsje verderop.

Een leuk centrum met rond de kerk in alles straatjes kraampjes.

Lekker met proeverijen, ham, kaas en droge worsten, daar hebben we dan ook het een en ander van meegenomen.

Ook even in de kerk wezen kijken, en een kaarsje gebrand. Midden op het plein zijn we koffie gaan drinken op zo'n echt frans terrasje, beetje rommelig maar vol met gezellig kletsende mensen.

De ober was een vrolijke 'frans' die wel van een geintje hield, hij maakte er een gezellige boel van zeg maar.

Eenmaal uitgeslenterd zijn we nog even naar de super gegaan om eten voor de avond te halen.

Oh ja we hadden op de markt bij een traiteur gevulde tomaat en paprika gekocht en wilde er nig een stukje vlees bij.

In de middag hebben we lekker niks gedaan gewoon omdat het kan hahhaha.

Helaas kwam er toch wat regen en moesten we onder de voortent gaan zitten. Tja een buitje voor het stof zeg maar.

Het was weer bedtijd, gisteravond ben ik buiten gaan slapen heerlijk was dat, vanavond ga ik gewoon weer in mn bedje hoor.

Morgen ja morgen komt Joyce, die komt met het vliegtuig naar Girona gevlogen.

Ze blijft dan ruim een week bij ons, in der eigen tentje.

Fred heeft onze 'Hema rookworst' al opgeblazen Joyce haar favoriete drijfmiddel voor in de zee hahaha.

Nou morgen cursus "mandje vlechten" met Astrid hahaha.

1. Petula Stolk:
    18 augustus 2022
    Ik wist niet dat jij zo’n geruite broek had 😂😂😂
  2. Roos:
    18 augustus 2022
    Roos 18 augustus 2022
    Weer een spannend verhaal en zo leuk en met Humor geschreven.nauw die geruite broek ziet er sexy uit bij Jou. 😂 ik weet dat Jij dat niet bent .lieve groetjes Roos. 😘
  3. Lida of voor Annette je - zus:
    19 augustus 2022
    Astrid wat aak je mooie foto's of is dat de inbreng van Fred?
  4. Astrid Olree:
    19 augustus 2022
    Hahahah nee Fred vind het leuk maar doet er niks mee