16 aug

16 augustus 2022 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Vandaag naar het strand, en Fred gaat eerst nog Mountain biken ( die is niet goed met die warmte) .

Nou daar gaan we alle stoelen op de bolderkar, koelbox op het steekwagentje, mijn tas op mn geknutselde karretje. Kortom alleen de schilderijtjes hangen nog thuis hahahha.

Goed eerst even douchen, en brood halen, gister toen ik al op weg naar de bakker was kwam er langs de plek een dame met een kar ...... met stokbrood.

Nou dan kunnen we dat voortaan doen, dat scheelt een wandeling.

Maar ja natuurlijk precies toen ik onder de douche stond was zij langs geweest, en mijn reisgenoten wisten niet waar ik was.

Dus alsnog brood halen......laat ik haar nu halverwege tegen komen, gelijk gezegd dat ze elke dag brood kan komen brengen.

Lekker vers brood met roomboter en honing mmmmm.

Op naar de zee, het is dichtbij dus we zaten zo.

Er stond een stevige mistral over het strand wat resulteerde in rondrennende vetkwabben die achter hun parasol aan moesten, huilende kinderen omdat hun drijfflamingo ergens richting Nice ging.

Wij zaten goed, Marcel had een stevige parasol standaard in het zand gepoot en een touwtje om zijn grote teen dan ging alles goed.

Na een bakje koffie was het zwem tijd, ik mezelf uit m'n stoel gehesen even rondgekeken of niemand visjes ging gooien naar me. Want ja de corona kilo's laten niemand ongemoeid. Ik de golven in, met de elegantie van flipper dook ik het bruisende sop in...

Kut ogen dicht, heb m'n lenzen in!

Ik ben het type hoe vaker onderwater hoe fijner ik zwemmen vind, dus ja dat moet dan met de ogen dicht. En daar zit nu net de crux, DAN ZIE JE DE KWALLEN NIET!

Want met die Mistral en vloed komen die méduse (lees kwallen) in grote getalen naar de kust gespoeld. Een man met duikbril vertelde dat verder uit de kust kwallen zo groot als vuilniszakken zwommen. Nou mij niet bellen ik vond die ik zag zo groot als een hand al genoeg.

Verder op de dag was het geen doen meer, je kon ook in de stoel niet even je ogen sluiten ivm vliegende objecten.

Fred net terug van het fietsen kon met ons rechtsomkeert want we waren het zat, later op de dag hoorde wij dat precies bij Argeles een storm was die met 40km per uur de kust teisterde.

Dan maar een terrasje pakken en lekker even bijkomen van de wind.

We hebben trouwens een koelkast gehuurd voor te veel geld, eerder deden we dit ook en kreeg je een grote koelkast met vriesvak, hier niet. Hier kreeg je een tafel model die de hitte hier niet aankon.

Met wat gemor in ons kamp was ik het zat, ik heb een bedrijf gebeld waar we eerder ook gehuurd hadden, het was geen probleem we konden via hen een grote koelkast huren. Echter moesten we dan wel het vooruit betaalde bedrag plus borg van dat ouwe kreng terug krijgen.

Ik naar de verhuur en gevraagd of we de koelkast eerder terug konden geven, een week betalen en de borg terug. Eh nee u doet onvriendelijk en vraagt niet eens of wij het kunnen oplossen enz.

Oke kalm antwoorden ik dat ik zeker niet onvriendelijk was, maar gewoon van dat gedrogt af wilde.

Nee dat kon niet ze had al mensen teleurgesteld en nu konden wij hen niet meer terug geven.

Goed vriendelijk blijven As.....oh teleurgesteld waarom u heeft daar nog 10 koelkasten staan.

Ja maar dat mocht ik helemaal niet zeggen, we kregen een andere mee en als die ook niet goed koelde keken we verder.

Vooralsnog doet deze wat hij moet doen, dus kijken we het nog even aan.

Zo weer op de plek, nu eerst wat eten en dan een tukkie in de lauwe wind die over de duinen kwam.

Het ligt hier bezaaid met sparennaalden die met bossen uit de bomen komen waaien, een bijzonder gezicht overal van die hopen.

Vanavond uit eten in het dorp, nu even rust.

Morgen weer een nieuw verhaal .

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lida of voor Annette je - zus:
    17 augustus 2022
    Goed Astrid om met dat stormachtige weer zelf rustig te blijven ook al borrelt het van binnen. Krijgt je relatie met fransen wederom een deuk!
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    17 augustus 2022
    Oh ja, kan er een fotootje komen van jullie pak-ezels wanneer het een stranddag is?