15 aug

16 augustus 2022 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Daar zijn we dan Argeles sur plage en wat voor plage!

Na een lange reis is het voor mij altijd rete spannend als we gaan aanmelden op een camping.

We reserveren altijd met 2 of 3 plaatsen naast elkaar of bij elkaar. Soms betalen we er ook voor en dan heb ik t niet meer van de zenuwen, doe normaal zou je zeggen. Maar hier kijk ik echt naar uit. Dus na zo'n reis stap ik met klotsende oksels en een zwanus de receptie binnen om aan te melden. Bonzjoer Familie Olree set arrivee, ik denk dat ze dat wel snappen.

Oke we waren aan de beurt, ik kijk die jongeman aan, schrik kijk niet naar Annet en begin het gesprek.

Het is zo niet goed om deze jongen te beschimpen, maar moest wel even slikken. Hij was dus denk ik net genezen van een erge ziekte, had nog een pleister boven zijn neus, was broodmager, kaal. en met uitpuilende ogen.

Triest genoeg, maar het vergt toch wel enig discipline om hem te woord te staan, had zo'n medelijden met die jonge gast!

Maar goed hij was keurig en enthousiast dus ik bedacht me het komt vast goed met hem!

En gelijk denk ik ; serieus As en jij maakt je zorgen over je plek op de camping?

Uiteindelijk zijn we netjes geholpen, en naar de mannen in de auto gelopen, we staan op de mooiste plek van de camping ( dat vind ik hihihihi) .

Ik ruik, zie en hoor de zee!

We staan prachtig op een hoek, kijken zo naar de duinen met van die mooie doorleefde Pijnbomen.

"Pijn" boom heeft voor mij nu een echte betekenis;

Nl als er zo'n dennenappel naar beneden komt en jij zit daar lekker vakantie te vieren dan doet dat ongelooflijk pijn! Die zijn zo groot als tennisballen!

Maar goed, gister hebben we de caravan op z'n plek gezet en gezorgd dat we lekker konden slapen.

We zijn eerst een drankje gaan doen, omdat wij zelf niks koud hadden. Gelijk de gehuurde koelkast opgehaald tezamen met pizza. Zie het voor je 4 pizza op die koelkast op een gaar karretje over een grindpad 😂.

We hebben toen lekker op ons plekje gegeten en gezeten.

Later besloten we nog even naar de zee te lopen en naar de verderop gelegen strandtent te gaan.

Oh oh oh wat hou ik van de zee, was natuurlijk gelijk tot mn reet nat omdat ik er even in gelopen was!

De temperatuur van het zeewater is zalig.

Bij de strandtent hebben we een Mojito en de mannen een biertje genomen. Lekker met het geluid van de brekende golven en schijnsel van de maan.

Eenmaal terug op de camping tijd voor koffie, met.

Jaja , tuurlijk gebeurt er tussendoor heus wel iets van opruimen enz.

Na een goede nacht ben ik om 7:30 opgestaan omdat ik me voorgenomen had te gaan zwemmen, wat was dat fijn! Lekker fris en zo stil, en de zon, de zon die daar UIT de zee komt ipv erin zakt hahahha.

Weer bij de caravan ben ik brood gaan halen voor ontbijt en was het daarna tijd om ons plekje om te toveren tot volgens de buren een klasse plek.

We hebben de voortent eraan gezet, en alleen de luifel stokken. We hadden 3 jaar geleden in Spanje een soort net achtig doek gekocht wat we dan als luifel gebruikte, echter nu hebben we het tussen onze caravans gespannen. En hebben zo een heerlijke plek om te chillen, eten, en een tukkie te doen hahaha ( zie foto).

Het is ff werk maar dan heb je ook wat!

En ja onvermijdelijk er moesten boodschappen gedaan worden, nadat we ons paleis opgebouwd hadden zijn we naar de hyper Intermache gegaan.

Dat zijn van die supermarkten met 50 kassa's en 20mtr kaas en toetjes enz.

En vis man man verse vis, mosselen, oesters, krab te veel om op te noemen. We gaan hier zeker terug komen hahahaha .

Met een volle kar €190 armer zijn we weer naar de camping gegaan. Nu was het toch echt weer tijd om de zee in te gaan. De zee is niet koud, maar ook geen 20gr zoals op het nieuws verteld wordt.

Helaas ben ik er door ervaring achter gekomen dat bij vloed in de namiddag er kwallen zijn!!

Gadver had ze dus op beide armen verwelkomt, gelukkig had ik Azaron mee.

Vanavond eten we stokbrood met kaasjes enz, geen zin om nog weg te gaan. Nu zitten we met koffie en een Cointreau op ons eige plekkie te genieten.

Ik kijk uit naar morgen dan us het de hele dag niks, lekker aan t strand!

1. Theo Stolk:
    16 augustus 2022
    De foto's van de omgeving en Google Maps zien er mooi uit, zitten jullie op deze camping; https://www.leroussillonnais.com/?
  2. Astrid Olree:
    Ja dat klopt
  3. Ad onis:
    16 augustus 2022
    Wat lul je nou as,ik ben nog niet in de buurt geweest,en zeker niet in de namiddag !
  4. Petula Stolk:
    16 augustus 2022
    Zo, dat is ideaal met die luifel!
  5. Annette:
    16 augustus 2022
    Tis echt een mooi plekkie geworden. We zitten heerlijk aan de rand van de camping dus weinig zooi van andere om ons heen.
  6. Roos:
    Roos
    16 augustus 2022
    Wat gesellig bei Julie en die lampenkap heb je die van Tante lenie mee gekregen 🤔lieve groetjes aan julie alle .Roos 😘
  7. Lida of voor Annette je - zus:
    16 augustus 2022
    Dat is echt dicht bij de zee! Dus elke dag een ochtendduik, en 's avonds voor het slapen gaan weer om af te koelen.
    Het lijkt me wel een drukke camping, met plekken dicht op elkaar of lijkt dat maar zo?
  8. Astrid Olree:
    16 augustus 2022
    Waar wij staan is het fijn, de laatse plaats tegen het bos/duinen dus heerlijk rustig